Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

Etter å ha lest en tråd her, klarer jeg faktisk ikke helt å dy meg. Jeg hadde lenge tenkt å spare Winge Våpen for den sjenansen en slik post skaper for så mange jaktentusiaster, but here we go...

 

Hele historien begynte 2. Mai i år, da jeg mottok min Mossy Oak Diffusion løvkamo, løvcamo hansker, samt noen relativt dyre jaktstøvler hos Winge Våpen. Gleden var stor helt til jeg tok på meg denne "L/XL" dressen, som jeg etterhvert erfarte at jeg kunne sette opp en teltstang innvendi å bo i. Jeg sendte dressen i retur til Winge Våpen den 4. Mai med ønske om å bytte til den mindre størrelsen, og ventet spent på dressen min som var tiltenkt til gås- og kråkejakt. 20 dager senere (24. Mai) begynte jeg å bli utålmodig, og mailet Winge Våpen om at jeg savnet dressen min. Etter å ikke ha hørt noe fra dem før uti Juni engang, ringte jeg fra jobb - og kom omsider gjennom etter noen dager, etter å ha prøvd meg frem på *ALLE* innvalgsnummere og latt det ringe ut mange ganger. Joda, dressen hadde blitt "satt til sides" og ikke blitt gjort noe med - men personen på telefonen skulle sørge for at den ble sendt asap.

 

Et par uker senere, mottok jeg pakken (jeg bor i Tromsø) Glad og lykkelig var jeg.. Etter å ha prøvd dressen på en gang og funnet ut at den passet, la jeg den i skapet i vente på jaktsessongen. I starten av Juli tok jeg med løvcamoen til hjembyen Harstad for å vise den til mine jaktkompiser (tittei, tailgunner!) En annen kompis ønsket å se dressen, så jeg tok den med til han for å vise han dressen. Etter å ha tatt på meg buksa og jakken, fant jeg derimot ut at pga en en noe filsydd søm var glidelåsen vanskelig å glide opp i halsen. Etter å ha prøvd å holde sømmen på plass og forsiktig gli opp glidelåsen (som forsåvidt så ut til å være i "røff" utførelse) stod jeg plutselig med glidehempa i hånda og hørte to tagger av glidelåsen ramle på gulvet. Skuffelsen var stor, og jeg kjente allerede bitterheten av å ha brukt relativt mye penger på en av de mest annerkjente merkene på løvcamo markedet. Det jeg ikke visste, var at historien nettopp var begynt...

 

12. Juli - Første mail avgårde til Winge Våpen etter å ha prøvd å ringe dem på både Jakt/Friluftsartikler og nettorde-innvalg på telefon - uten å få svar. Jeg presenterer saken høflig og saklig og er egentlig mest bitter for at jeg hadde fått et mandagsprodukt - og kunne egentlig leve med det...

 

13. Juli - Winge Våpen v/Lars Winge svarer at jeg bare skal sende dressen inn med en lapp om defekt - så skulle jeg få byttet den..

 

15. Juli - Jeg sender dressen inn med posten fra Tromsø.

 

15. August - Jeg sender mail og purrer på saken da gåsejakta nærmer seg, og det var denne jakta dressen primært var innkjøpt til.

 

17. August - Klok av skade, ringer jeg Winge Våpen og kommer utrolig nok gjennom og får snakke med en av de ansatte. Joda, Lars Winge var hjemme (av årsaker jeg av personverngrunn ikke nevner her) "og det var han som hadde saken" - men han var tilbake om få dager og skulle ta tak i saken. Jeg gir uttrykk for at løvcamo-dressen var innkjøpt primært for gåsejakta som begynner 21. August i Nord-Norge og håpet av denne grunn at dem kunne gjøre meg en tjeneste å sende en ny dress over-natten.

 

6. September - Det har nesten gått en måned siden jeg sist snakka med Winge Våpen, og jeg sender en ny purremail. Uka jeg tok meg fri for gåsejaktstarten, ble noe amputert og jeg måtte "bomme" camo av andre for å i det hele tatt kunne gjennomføre jakta som planlagt. Frustrasjonen er til å ta og føle på, selv om jeg følte meg over gjennomsnittet tålmodig som ikke allerede hadde kontaktet Forbrukerrådet eller en advokat for å slippe å bruke dyrebar jobb- og "privat tid" på å purre på denne saken.

 

30. September - Jeg sender siste og endelige purring til Winge Våpen hvor jeg gir dem frist til 14.10.11 (i dag) på å få hostet opp enten en erstatning på min relativt dyre løvcamodress, eller heve kjøpet. Med trussel om at jeg vil sende all kommunikasjon samt en klage til Forbrukerrådet som får ta saken videre med Winge.

 

Jeg har også de to siste ukene ringt 2-3 ganger i uka uten å kommet gjennom til Winge Våpen.

 

Kjære vene, Winge Våpen. Jeg føler det fullstendig feil å måtte minne dere på om dette, men jeg vil våge å påstå at nettkundene deres er en stor del av kundemassen deres. Hvordan kan dere gi dere så fullstendig blaffen i alle henvendelsene jeg har gjort til dere? Noen ganger tror jeg nesten at dere har lagret nummerene mine som "IKKE-TA-DENNE-TELEFONEN-" og gir fullstendig blaffen i mailene jeg sender til dere. Jeg anser meg selv som rimelig tålmodig som har latt dette gå snart et kvart år og gitt dere relativt god tid - og mange påminnere om fortvilelsen min. Bevares, om dere hadde sendt meg en mail med "Vi har ikke varen på lager, og det vil ta litt tid på å få den inn", eller en annen begrunnelse ville jeg forstått det. Jeg har ikke hørt et PIP fra dere til tross for 3 purremailer og utallige telefoner. Noe må jo være fullstendig feil med internlogistikken deres når det virker som om returvarer bare "forsvinner" uten rette personen på jobb.

 

En ting er 100% sikkert, jeg kommer ALDRI til å spandere så mye som en krone på butikken deres igjen med det arrogante inntrykket jeg har av dere nå - og jeg kommer til å anbefale venner og kjente om å skygge unna dere som nettbutikk. Jeg har vanskeligheter med å skjønne hvordan dere kan fortsette slik som dere gjør med å gi så fullstendig blaffen i nettkundene deres, og jeg håper virkelig at Forbrukerrådet tar tak i saken. Noen ganger må man bry seg om kundene sine også, ikke bare håve inn penger på nettbutikken som jeg ser dere oppdaterer flittig.

 

Klagen til Forbrukerrådet ligger klar på bordet med kopi av alle mailer og datoer på telefonsamtaler jeg har forsøkt å komme i kontakt med dere. Den går i postkassen på mandag.

 

Ha en riktig god helg til godfolket!

 

EDIT: Lagt med fullt navn.

 

Med vennlig hilsen,

 

Vidar Stokkenes

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

SYNS WInge får en del ufortjent kjeft på kammeret.

de gangene jeg har ringt/sendt mail har jeg fått svar og fått fikset det jeg lurte på.

har sendt 2 ting dit og fått alt tilbake (kanpt ei uke fra da jeg sendte det) og er fornøyd med dem.

men andre kan ha litt uflaks men trenger ikke å gå ut å si masse drit om WINGE VÅPEN!

Link to comment
Share on other sites

Kan du være snill å begrunne hvordan en post basert på egne erfaringer og datofestet dokumentasjon er "ufortjent kjeft" ? Det har gått over 3 måneder, og Winge Våpen har ikke så mye som gitt meg en 1-linjers mail eller telefonsamtale. Det er absolutt fortjent spør du meg.

 

Evt. kunne jeg latt være og latt andre å erfare det samme som meg på den harde måten slik jeg har gjort - og kun sendt klagen til Forbrukerrådet slik at dem får seg en skramme i offentlige registre.'

 

Om Winge Våpen har verdighet nok til å ordne opp i saken på et hederlig vis - og kompensere for antall timer og frustrasjon jeg har lagt i purringer, skal jeg personlig sørge for at denne posten blir slettet av admins.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kan du være snill å begrunne hvordan en post basert på egne erfaringer og datofestet dokumentasjon er "ufortjent kjeft" ? Det har gått over 3 måneder, og Winge Våpen har ikke så mye som gitt meg en 1-linjers mail eller telefonsamtale. Det er absolutt fortjent spør du meg.

 

Evt. kunne jeg latt være og latt andre å erfare det samme som meg på den harde måten slik jeg har gjort - og kun sendt klagen til Forbrukerrådet slik at dem får seg en skramme i offentlige registre.'

 

er ikke bare en tråd. er litt flere :)

men 3 mnd er mye ja.

men okkusom jeg syns dem får litt mye ufortjent kjeft. alle kan gjøre feil av og til den som ikke gjør det er ikke naturlig :)

men Winge fikser alt ganske fort bare man tar kontakt med dem. min erfaring er ring dem så ordner alt seg fort :)

 

men okkusom denne her syns jeg dem fortjener men er flere tråder om dem som ikke er fult så fortjent så okkusom håper du får drakta di ganske så fort nå :)

Link to comment
Share on other sites

han får jo kjennskap til saken hvis han leser den!

 

nja, da får han forumbrukerens historie mener nå jeg. i mange tilfeller så er historien som blir luftet av misfornøyd kjøper sannhet med modifikasjoner og små endringer... Jeg sier ikke at det må være det her, men mer sånn generelt...

Link to comment
Share on other sites

han skriver jo alt som har skjedd!

Nei, han kommer med et partsinnlegg som beskriver hans syn på saken. Det er mange måter hans opplevelse kan ha blitt forvridd på uten at det involverer noen vond vilje fra hans (eller andres) side. Jeg har ingen grunn til å tro at han lyver, men selv om dette er en objektivt korrekt fremstilling av saken er det ikke gitt at det er noe annet enn en "mandagsopplevelse" av firmaet som ikke representerer firmaet som helhet.

 

Folk som lar seg styre av sannhetsvitner er de samme som kjøper mirakelmedisiner av bondefangere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen grunn til å tro at han lyver, men selv om dette er en objektivt korrekt fremstilling av saken er det ikke gitt at det er noe annet enn en "mandagsopplevelse" av firmaet som ikke representerer firmaet som helhet.

Som jeg skrev i innlegget mitt, er jeg i utgangspunktet innstilt på at alle bedrifter kan ha en dårlig mandag, men mener selv at jeg har gitt Winge Våpen mange muligheter (i form av purringer og telefoner) til å rette opp i denne dårlige mandagen. Men at dem over en lengre periode verken svarer på epost eller telefon er i mine øyne en dårlig representasjon av firmaet i sin helhet (værtfall sin halvhet...) i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Veldig hyggelig og kunnskapsrik gjeng. Får alltid bra service når en møter opp personlig, men tilbakemeldinger på telefon og epost er de dårlige på! Virker som de mangler rutiner på denslags :( her må de skjerpe seg. For det ødelegger mye av en ellers bra butikk

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sjekkt litt rundt her på forumet nå, så har jeg kommet til en konklusjon:

 

Det eksisterer ikke en bedrift i Norge som kan tilfredstille kammerbrukerene.

 

Så jeg må nå spør. Hvor handler alle dere som klager så i natta at dere ikke har fått, eller ingen har tatt telefonen, svart på mail eller lign.?

 

Jeg har selv brukt Jaktdepotet og Jakt og frilut. Er egentlig veldig fornøyd. Har hatt en forespørsel til Våpensøylen. Fikk svar 3 dager etterpå. Ja jeg sendte fredag ettermiddag så 3 dager er min skyld. Alvestad er og kjapp etter min erfaring sammen med Schau. Dette er og erfaring fra mine kompiser. Jeg tror det bare er noen få som har vært uheldige å ramlet igjennom systemene å slik vil det nok alltid bli.

Men det er jo synd at det skal skje med de som ikke eier sperre for drittkasting. Søker du på forumet her, så er alle firmaer representert i gruppen "der man ikke må handle" :?

 

Nei jeg jobbet ikke med det. Jeg er tømrer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er varsom på å kommentere dette, men der jeg jobber har vi en person som sørger for at mail blir håndtert hver morgen og info gitt videre enten til personen som sendte mailen eller til noen som skal ta kontakt. Dette er ekstremt viktig i dette århundret da de fleste bedrifter har mye som skjer over internett.

Jeg har sendt mye mailer til jaktsjapper i landet her og opplever at noen er vel......liiiitt kjappere enn andre. Spesielt Svein Rogne i Trondheim har vært syk kjapp på alle henvendelser uansett hvor teite spørsmålene er:-p

 

Om alt trådstarter sier er korrekt så vil jeg tørre å antyde at noe kan med fordel gjøres bedre internt i bedriften.

Håper det ordner seg:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stort sett fornøyd med alle butikker jeg har handlet av! Noen ganger kan det være svært vanskelig å få tak i noen, men for all del, jeg hadde ikke likt meg i en butikk der de ansatte ikke hadde tid til å yte service for at dem måtte løpe å ta telefonen i tide og utide.

Har også sendt noen mailer rundt omkring uten å få svar, men da regner jeg med det er en grunn til at jeg ikke får det.

 

Grunnen til at jeg ikke liker winge er at jeg klarer å avtale og gjennomføre et kjøp via mail, men når pengene har byttet hender så får jeg ikke svar lenger. Oppfølging av kunder burde være like viktig som selve salget og der scorer winge lavt.

Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg! Du klager ikke bare på butikken, men du gir faktisk detaljrik informasjon og tør faktisk å underskrive med eget navn! Kudos!

 

Jeg kommer ikke til å handle her ifra når jeg ser hvordan de behandler sine kunder, det finnes mange andre jaktbutikker i Norge som faktisk har fokus på kundeservice!

Link to comment
Share on other sites

Har handla en god del på postorde og nett de siste 10-15 årene, derav mye fra USA - og har utelukkende gode erfaringer. Noe av det kommer av at jeg holder meg til de firmaene som får ros for å ta kundene på alvor - og skygger unna de som går igjen med negative historier.

Alle kan gjøre feil , men dersom viljen til å rette opp i de ikke er til stede så handler jeg et annet sted!

 

 

Etter å ha sjekkt litt rundt her på forumet nå, så har jeg kommet til en konklusjon:

 

Det eksisterer ikke en bedrift i Norge som kan tilfredstille kammerbrukerene.

 

Trond Alvestad på hjemmelading.no er en god kandidat. Tilgode å høre skrekkhistorier derfra

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på jakt etter å kjøpe min første pistol, og hadde egentlig bestemt meg for en Smith & Wesson model 41 PC, levert av Winge. Men siden dem ikke har gidda og svare på eposten jeg sendte med endel spm for en stund siden, og siden jeg leser alle disse brukererfaringene her på kammeret.no så tror jeg at jeg hopper galant over til en annen forhandler. Er det noen som vet om steder hvor jeg kan kjøpe nevnte våpen her i landet, gjerne over nett ?

Link to comment
Share on other sites

Godt sagt!

 

Etter å ha sjekkt litt rundt her på forumet nå, så har jeg kommet til en konklusjon:

 

Det eksisterer ikke en bedrift i Norge som kan tilfredstille kammerbrukerene.

 

Så jeg må nå spør. Hvor handler alle dere som klager så i natta at dere ikke har fått, eller ingen har tatt telefonen, svart på mail eller lign.?

 

Jeg har selv brukt Jaktdepotet og Jakt og frilut. Er egentlig veldig fornøyd. Har hatt en forespørsel til Våpensøylen. Fikk svar 3 dager etterpå. Ja jeg sendte fredag ettermiddag så 3 dager er min skyld. Alvestad er og kjapp etter min erfaring sammen med Schau. Dette er og erfaring fra mine kompiser. Jeg tror det bare er noen få som har vært uheldige å ramlet igjennom systemene å slik vil det nok alltid bli.

Men det er jo synd at det skal skje med de som ikke eier sperre for drittkasting. Søker du på forumet her, så er alle firmaer representert i gruppen "der man ikke må handle" :?

 

Nei jeg jobbet ikke med det. Jeg er tømrer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa det kanskje ikke klart nok i innlegget mitt, men selve kjøpsopplevelsen var ikke noe å klage på. Jeg fikk faktisk raskt svar på en epost vedrørende størrelse på løvcamoen i forkant av kjøpet, men som var et ledende spørsmål til et kjøp.

 

Fikk faktisk varene jeg bestilte innen et par uker (som forventet her nordpå) Problemene jeg har opplevd er utelukkende henvendelser som har skjedd ETTER kjøp. Personlig bryr jeg meg mest om jeg får hjelp med produkter, ikke nødvendigvis om jeg får varene i posten en uke før konkurrenten.

 

Beklager om dette ikke kom klart ut av innlegget.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom Winge før en stund siden og bestilte montasje til min rifle, ble enig om pris og når jeg kom før at hente dem en uke senere var prisen mer en dobbel av det som var avtalt.

 

Forklaring var at leverandør ikke hadde fler av den typen jeg bestilte, og da tok Winge en sjefs beslutting på mine veier om at bestille en annen dyrere type. Det er på en måte greit nok det, men at informere meg om dette antigen når di ringer og forteller meg at montasjene er kommet synes jeg er det minste de burde ha gjort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok henge meg på dette toget til "styr unna winge". til trådstarter: håper dette ordner seg og er imponert over din tålmodighet.

min historie er mye kortere men likevell av betydning for meg og mine fremtidige kjøp.

for noen år siden kjøpte jeg en S&W produsert Walther PPK.380acp. våpenet har fungert feilfritt frem til for en mnd siden. var på banen og testet hjemmelada(red.ladning). sleiden sto i bakre stilling og jeg satte i et fult magasin og slapp frem sleiden. da ser jeg at det fyker deler fra våpent :overrasket: ser kjapt at utdrager mangler. ved nærmere undersøkelser ser jeg at utdrager har knekt av og dermed har fjær og deler fulgt med utdrageren.

selvfølgelig dager før et feltstevne :(

pakket sammen og tuslet slukøret inn i skytterbua. "hmm ka f""n jør æ nu" var jo ikke så smart at æ hadde dette liggende som reservedel. - jo æ ringe winge.. joda dæm svarte dæm.. på første forsøk.. etter å ha fått summa mæ over at æ kom igjænnom, førklarte æ saken. fikk t svar at æ sku bare sende inn ppk til dæm. når æ nu har kommet mæ inn døra hjæmme og tar våpne ifrahverandre ser æ at det e kun utdrager som e knækt og alle andre dela e på plass.

så æ ringe wingw dagen ætterpå å sir t dæm at æ ikke sende våpene men di må sende utdrager i post over natt. nei det kunne di ikke... di har ikke dela t våpenet. :!: jaja da ringe æ walther-importørn da.. joda han hadde. men æ ville snakke med winge en gang til før æ bestilte. måten utrdager har knekt på er for meg et unaturlig brudd. våpenet har ikke vært hærja me, så brukerfeil har æ sjøl utelukka :)(er ikke en reklamasjonsak men ville forvisse meg om at jeg ikke hadde fått av et parti mandagsvåpen) etter nok en telefon fikk æ førklart at dæm ikke kunne hjælpe, da han som hadde solgt meg våpent va på elgjakt :!::!: "fint d. hade" va mitt svar. logga mæ på å bestilte deln fra Numerich.... så alt va ok med winge frem til det ble en servicesak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom Winge før en stund siden og bestilte montasje til min rifle, ble enig om pris og når jeg kom før at hente dem en uke senere var prisen mer en dobbel av det som var avtalt.

 

Forklaring var at leverandør ikke hadde fler av den typen jeg bestilte, og da tok Winge en sjefs beslutting på mine veier om at bestille en annen dyrere type. Det er på en måte greit nok det, men at informere meg om dette antigen når di ringer og forteller meg at montasjene er kommet synes jeg er det minste de burde ha gjort.

 

 

Lureri!

Link to comment
Share on other sites

Har bare gode erfaringer med Winge. I fjor vinter fikk jeg problemer med ett viltkamera fra dem og maken til service har jeg sjelden opplevd.

Fikk kontakt med en som het Dag Arild Karlsen. Han svarte på mail på kveldstid og helg. Til slutt ringte han meg og ga meg en masse tips om bruk av viltkamera.

Ett nytt kamera kom i posten på kort tid. :D:D:D

Så min erfaring med Winge er bare positiv og jeg tror nok jeg kommer til og handle mer fra dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok henge meg på dette toget til "styr unna winge". til trådstarter: håper dette ordner seg og er imponert over din tålmodighet.

min historie er mye kortere men likevell av betydning for meg og mine fremtidige kjøp.

for noen år siden kjøpte jeg en S&W produsert Walther PPK.380acp. våpenet har fungert feilfritt frem til for en mnd siden. var på banen og testet hjemmelada(red.ladning). sleiden sto i bakre stilling og jeg satte i et fult magasin og slapp frem sleiden. da ser jeg at det fyker deler fra våpent :overrasket: ser kjapt at utdrager mangler. ved nærmere undersøkelser ser jeg at utdrager har knekt av og dermed har fjær og deler fulgt med utdrageren.

selvfølgelig dager før et feltstevne :(

pakket sammen og tuslet slukøret inn i skytterbua. "hmm ka f""n jør æ nu" var jo ikke så smart at æ hadde dette liggende som reservedel. - jo æ ringe winge.. joda dæm svarte dæm.. på første forsøk.. etter å ha fått summa mæ over at æ kom igjænnom, førklarte æ saken. fikk t svar at æ sku bare sende inn ppk til dæm. når æ nu har kommet mæ inn døra hjæmme og tar våpne ifrahverandre ser æ at det e kun utdrager som e knækt og alle andre dela e på plass.

så æ ringe wingw dagen ætterpå å sir t dæm at æ ikke sende våpene men di må sende utdrager i post over natt. nei det kunne di ikke... di har ikke dela t våpenet. :!: jaja da ringe æ walther-importørn da.. joda han hadde. men æ ville snakke med winge en gang til før æ bestilte. måten utrdager har knekt på er for meg et unaturlig brudd. våpenet har ikke vært hærja me, så brukerfeil har æ sjøl utelukka :)(er ikke en reklamasjonsak men ville forvisse meg om at jeg ikke hadde fått av et parti mandagsvåpen) etter nok en telefon fikk æ førklart at dæm ikke kunne hjælpe, da han som hadde solgt meg våpent va på elgjakt :!::!: "fint d. hade" va mitt svar. logga mæ på å bestilte deln fra Numerich.... så alt va ok med winge frem til det ble en servicesak.

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva Winge har gjort galt her jeg...

 

Ikke er de pålagt å ha alle reservedeler til alt de selger på lager. Og de ansatte har lov å ta ferie, som alle andre.

 

De kunne sikker vært mer behjelpelig med å skaffe delen til deg, men da du trengte den veldig kjapt var de såklart best at du gikk direkte til importøren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva Winge har gjort galt her jeg...

 

Må nesten slenge meg med på den. Du sier jo selv at det ikke er en reklamasjossak.

At en av de ansatte i en jakt/våpen-forretning ikke er tilstede fordi han er på jakt må da være en veldig bra ting. Trives best med å kjøpe utstyret mitt av noen som deler min interesse og har har prøvd mye forskjellig selv.

 

Nei, dette blir for meg klaging bare for klaginga sin del.

 

Ser at det er et par andre her som faktisk har opplevd det som ser ut som tvilsom service eller kanskje svikt i rutiner, og det blir en annen sak.

Da har jeg forståelse for at man vil lufte sin frustrasjon.

 

Har ingen tilknytning til Winge, men jeg handler det meste av utstyret mitt der, og har ikke annet enn gode erfaringer med dem. Synes betjeningen er kompetent og hyggelig. Stort sett bra priser også. Det er flust av våpenforretninger i området og hadde jeg vært misfornøyd hadde veien vært kort til neste forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Har gode erfaringer med Winge (tolmodighet fra deres side med meg og mine litt spesielle SS problemer), såpass at de skal har Ros fra min side.

 

Men de er notorisk vansklige å komme gjennom til på tlf og mail, og der har de ett enormt forbedringspotensiale. Kunnskap om egne produkter etc. Skårer de fullt ut på.

 

Reklamasjonsmessig skal jeg ikke uttale meg om (har ikke egen erfaring), men jeg har ingen grunn til ikke å anta at de er omtrent like dårlige som de fleste andre her i landet.

 

La oss si det slik, jeg har en liste med firma jeg helst ungår å handle med. Og Winge er ikke i nærheten av å stå på den (ikke engang Jaktdepoet står på den listen, selv om de har noen anmerkninger imargen).

 

Trådstarter og Winge bør forsøke å ta en prat til sammen, og legge alle kort på bordet (ingen unnskyldninger noe sted, bare sannheten). Da bruker mye å ordne seg om man oppfører seg normalt på begge sider av bordet.

 

Angående Firma og personer som har skilt seg ut som helt i egen klasse på service, produktkunnskap, og ærlighet! Der dette er bunnlinjen i forrettningsdriften, og ikke noe som kun kommer enkelt kunder tilgode.

Så står for meg Trond Alvestad (Hjemmeladning.no), helt i egen klasse. Og er den som jeg måler alle andre i hele verden opp mot (sterke ord, men han står for en helt unorsk service mindedness man som regel må helt andre steder i verden for å finne tilsvarende).

 

Der er faktisk noen firma/personer ute i verden av dette spesielle kaliberet, og det er en glede hvergang man finner de (ikke alltid de kan hjelpe meg, men de er ærlige om det. Og kansje til og med viser vei til andre som de tror kan hjelpe meg med det jeg spør om, da har man klart beveget seg over i service utover det påkrevde).

 

Appropo klage på firmaer, er mitt inntrykk at nordmenn har lett for å klage om ting ikke går "på dagen". Jeg mener man ikke skal klage før ett firma ikke vill stå for sine forpliktelser, og eller er uærlige.

 

 

Jeg foretrekker ærlighet fremfor hviteløgner, og derfor prøver jeg å ikke presse selgere til å komme med hvite løgener (som kunder er vi ofte så pågående at vi selv kan for endel av slikt. Fremfor å fremelske ærlighet).

 

I såmåte har jeg god erfaring med Holstadvåpen, som ikke har lagt skjul på når de har hatt problemer med å skaffe varer til meg, og som har vært behjelplige med råd og vink om både det ene og det andre. Noe som gjør at man i det minste vet hva man har å forholde seg til (og som gjør at jeg kommer tilbake og tilbake og ..... :wink: ).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke HELT ulik Jaktdepotet-tråden dette.. ;)

 

Er nok selvfølgelig at de fleste jaktbutikker har noen svin på skogen, sikkert selv Trond på Hjemmelading. Har opplevd at han kan være vanskelig å få tak i, han og.. Men sånn er det nå bare.

 

Har selv drevet butikk, og har selv fått slike tråder som dette mot meg på nettet, og har da opplevd kunder som har klaget kun for å klage. Noen har og en tendens til å legge på et par svin ekstra. Tror de hadde moderert seg litt hadde de visst hvor store ringvirkninger en slik tråd har. Og noen av de jeg snakker om modererte seg kraftig da jeg tok en telefon til dem.

 

Men altså; om man søker litt så ser man at "alle" jaktbutikkene i Norge har en eller flere tilsvarende tråder, og det sier seg selv at de største aktørene og får flest. For er det en ting som er sikkert, så er det at å gjøre alle kunder 100% fornøyd her i Norge, er utopi.

 

Men når det er sagt, føler med trådstarter, og har tro på at det ordner seg så snart det værste sesongpresset er over for Winges del. Ikke det at det er noe unnskyldning, man skal selvfølgelig ha kapasitet til å ta unna reklamasjoner/klager i høysesongen og!

 

..Er jo litt typisk at de som jobber i en jaktbutikk og er veldig interessert i jakt. Dette gir jo en litt uheldig effekt nettopp når det er høysesong for jakt ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet noen håndvåpen hos Winge, nytt og brukt. For noen år siden svikta en del på en brukt revolver jeg hadde kjøpt der, og jeg dro for å kjøpe ny del. Jeg fikk ikke betale for delen, selv om kjøpet var to år tilbake i tid! Det kaller jeg service. Har heller aldri opplevd å ikke komme gjennom på telefon, selv om det kan kreve to-tre forsøk. Service og produkter er, slik jeg opplever det, svært bra.

Link to comment
Share on other sites

Appropo klage for å klage, mitt inntrykk er at ihvertfall en av de større som er kjent for å være værst vedrørende reklamasjoner. Ofte er utsatt for endel til tider helt utrolige forsøk på det jeg vil kalle ren svindel fra kunder som prøver seg med garanti og reklamasjoner på ting de selv er 100% ansvarlige for. Med den følge at butikkene har lett for å se på allt som ett forsøk på svindel, inntil det motsatte er bevist. Noe som nok har medført en til tider for hard linje hos enkelte butikker.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli lei all denne klaging til enkelte.

 

Jeg tror at det ikke er mange som kan slå meg med handling av remedier og utstyr. Er kjent for stadig å ha noe nytt.

 

Men jeg har faktisk ikke hatt noen dårlig behandling, lang ventetid eller lang reklamasjonstid på noe av det jeg har handlet rundt i Norge.

Bytett ofte børser. Kjøpt mange kniver. Kikkerter,ladekomponenter osv. Er det noe som har godt i stykker har det vært min feil. Det innrømmer jeg. Men tror mange klager over div skader på utstyr som butikkene ikke kan godta. Da får de en tråd her på kammeret.

 

Har jo blitt værre enn gamle Sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter og Winge bør forsøke å ta en prat til sammen, og legge alle kort på bordet (ingen unnskyldninger noe sted, bare sannheten). Da bruker mye å ordne seg om man oppfører seg normalt på begge sider av bordet.

Jeg kunne virkelig ønske at Winge Våpen gjorde dette, og jeg kommer stort sett ikke lengre om jeg ikke får tak i dem på verken mail eller telefon. Hvordan skal jeg som forbruker (som bor på motsatt side av landet) nå frem til en forhandler som ikke lar seg nå via noen kommunikasjonskanaler?

 

Jeg anser heller ikke meg selv som en notorisk klager, og Winge Våpen har som sagt hatt 3 måneder på å ordne opp i dette. Har også gitt dem en 14 dagers frist på å erstatte produktet før jeg tok saken videre med Forbrukerrådet. Dette ble også elegant oversett, og klagen går avgårde til Forbrukerådet på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt en del hos Winge selv på tross jeg føler kundeservicen er relativt dårlig. Men gir dem sjansen gang på gang siden dem er i nærmiljø.

 

Men enkle ting som når jeg kommer i butikken å prøver få råd for jeg vil kjøpe en relativt dyr ting så får jeg kontakt med en kar i butikken som sier han selv har lite peiling, så absolutt alle spørsmål jeg stiller han må han snu seg å spørre kollegaen sin som har peiling, men han kollegaen er opptatt av å snakke tull med en kompis som er innom å kjøper noe lite dilldall. Sånt er irriterende som kunde når man har tatt seg tiden for å komme ned å få råd. De kunne tjent penger der men neida så ikke muligheten der get, så jeg dro videre. Gikk helt greit for meg for jeg dro til rygge våpen å brukte pengene der isteden, men hadde jeg drevet butikk å dem ansatte hadde hatt så lite fokus på inntjening og å ta seg av venner fremfor kunder ville jeg blitt sur. Å ting som dette her har skjedd meg ofte der.

 

Angående email etc. Ikke la meg starte engang. Sendt dem og andre forhandlere Mail flere ganger for å sjekke markedet. De andre svarer gjerne fra samme kveld til 2-3 dager senere. Winge?? Never!! Venter enda:) Prøvd Mail til Jan, fellesmail, alle sammen omtrent:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg må nok henge meg på dette toget til "styr unna winge". til trådstarter: håper dette ordner seg og er imponert over din tålmodighet.

min historie er mye kortere -

(KORTERE? Hele lidelseshistorien finnes på forrige side - jeg slaktet mesteparten av sitatet! Jegermeistern.)

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva Winge har gjort galt her jeg...

Ikke er de pålagt å ha alle reservedeler til alt de selger på lager. Og de ansatte har lov å ta ferie, som alle andre.

De kunne sikker vært mer behjelpelig med å skaffe delen til deg, men da du trengte den veldig kjapt var de såklart best at du gikk direkte til importøren.

er enig at mitt innlegg kan virke forvirrende. dette er skrevet slik med hensikt. hensikten var å tydeligjøre hvor rotete det fort kan bli om du tar en telefon til Winge og dem skjønner at det ikke kommer kroner dems vei. Jeg forlanger ikke at wv skal ha en egen bygning med deler. men i det minste være imøtekommende og service innstilt. Og at folk skal få ta seg ferie er da helt normalt, men du kan da ikke mene at det er normalt at servicen i en bedrift skal stoppe helt opp fordi en mann er på jakt? hva om gud forby sykdom skulle sette ut en mann eller to over tre-fire uker, er det bare å legge ned da? eller kan ideen være å la flere ansatte få opplæring slik at basis-spm kan svares uavhengig av hvem i butikken som tar telefonen.

det er sikkert mange personer som ikke har noe å utsette på wv. fint det, men det er som regel negativ omtale som henger seg fast. på dette område mener jeg wv har en jobb å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...