Jump to content

Slapp fokus på kundeservice hos Winge Våpen


sealie

Recommended Posts

At en av de ansatte i en jakt/våpen-forretning ikke er tilstede fordi han er på jakt må da være en veldig bra ting. Trives best med å kjøpe utstyret mitt av noen som deler min interesse og har har prøvd mye forskjellig selv.

Så dersom den ansatte hadde sluttet, måtte kunden bare finne seg i at WV ALDRI kunne selge han en ny utdrager, noensinne??

 

Har ikke personlig erfaring med Winge, men siden du er i Tromsø, benytt Andresens Vaabenforretning, så for nok service en annen opplevelse :winke1: For øvrig norges eldste våpenforretning.

Som skrevet andre steder i tråden, alle har sine svin på skogen. Jeg tror det var i februar (kan ha vært januar) vi var innom "VaabenAndresen" for å forhøre oss om rangebager. Vi fant en fin bag i katalogen, og la igjen epostadresse for å få info om pris og tilgjengelighet på 2 stk. I mars handlet vi hos Midway. Og venter fortsatt på epost fra Andresen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 478
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har selv ikke dårlige erfaringer med Winge, men tar alle slike historier som en advarsel.

Hvorfor skal det ikke være jeg som står for tur neste gang?

Trist at trådstarter ikke har blitt behandlet ordentlig, og en god grund til å velge en annen forhandler, om man ikke er villig til å "gå på en smell"!

Liker alikevell en del av tilbudene fra Winge som virkelig frister!

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig gjelder dette 123friluft også. Løgner og slapp service fra 1 dag.Var så dum at jeg kjøpte 2 MMS kameraer av dem som ikke fungerte. Etter 3 måneder orket jeg ikke mer løgner og bortforklaringer etc etc etc etc etc etc osv osv osv osv, så jeg fikk hevet kjøpet.Pådro meg vel sikker magesår underveis. SKYGG UNNA DISSE!

Link to comment
Share on other sites

Har nok litt mer positivt syn på dem en mange andre her.

 

Har kjøpt flere dyre ting der gjennom mange år.

Hvis du kommer til butikken så er de positive, hygelige og hjelpsomme, syns nå jeg.

 

Reklamasjon, og post pakker. Ja, det går treigt, og er enig at de ikke alltid er flink med tilbakemeldinger. Men sier de "en uke" så ringer jeg når det har gått en uke osv....

De er ikke flinke til å ringe tilbake, med svar.

 

Men med "større problemer" så har de vært veldig hjelpsomme overfor meg.

Link to comment
Share on other sites

Skulle bare ha litt "småtteri" som er kjekt og ha og fant dette i nettbutikken til Winge våpen. Sendte inn en bestilling nå i helga, fikk mail på mandag med beskjed om at det ene produktet jeg skulle ha var utsolgt og da med spørsmål om jeg ville la dette stå i rest evt avbestille det. Fikk også tilbud om ett alternativt produkt. Svarte på denne mailen på onsdag og i dag (torsdag) fikk jeg mail om at varene er på vei i posten med sporingsnummer.

 

Dette vil jeg kalle bra kundeservice :D

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet andre steder i tråden, alle har sine svin på skogen. Jeg tror det var i februar (kan ha vært januar) vi var innom "VaabenAndresen" for å forhøre oss om rangebager. Vi fant en fin bag i katalogen, og la igjen epostadresse for å få info om pris og tilgjengelighet på 2 stk. I mars handlet vi hos Midway. Og venter fortsatt på epost fra Andresen...

 

Har motsatt erfaring med VaabenAndresen, men selvfølgelig betviler jeg ikke ditt innlegg. Men generelt så har jeg (og mange andre) et godt inntrykk av dem. VaabenAndresen har til nå overlevd i markedet og tror nok at mye av årsaken ligger der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
At en av de ansatte i en jakt/våpen-forretning ikke er tilstede fordi han er på jakt må da være en veldig bra ting. Trives best med å kjøpe utstyret mitt av noen som deler min interesse og har har prøvd mye forskjellig selv.

Så dersom den ansatte hadde sluttet, måtte kunden bare finne seg i at WV ALDRI kunne selge han en ny utdrager, noensinne??

 

Har ikke personlig erfaring med Winge, men siden du er i Tromsø, benytt Andresens Vaabenforretning, så for nok service en annen opplevelse :winke1: For øvrig norges eldste våpenforretning.

Som skrevet andre steder i tråden, alle har sine svin på skogen. Jeg tror det var i februar (kan ha vært januar) vi var innom "VaabenAndresen" for å forhøre oss om rangebager. Vi fant en fin bag i katalogen, og la igjen epostadresse for å få info om pris og tilgjengelighet på 2 stk. I mars handlet vi hos Midway. Og venter fortsatt på epost fra Andresen...

 

 

Tok du en tlf til Andreasens vaabenforretning for å etterlyse disse forespørselene ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her må vi rett og slett få lov til å svare på kritikken til Verdensmester.

Når det gjelder klage fra "verdensmester" så er det i dette tilfellet ingen tvil om at det som regel er to sider ved samme sak. Vi har gjort hva vi har kunnet for å tilfredsstille verdensmester i forbindelse med hans kjøp av Viltkamera. Fra å åpne batterilokket på kamera til å hjelpe til med MMSoppsett, tilogmed svart på mailer om natta. Når vi igjen får kamera i retur, som er 100% fungerende, kan ikke vi ta skylden for dette.

 

Andreas

123Friluft.no

Link to comment
Share on other sites

Har fått inkassovarsel omtrent før jeg har fått pakkene fra to nettbutikker som har fått mye skryt her. Har fått tilsendt rifle i oppkrav til full pris selv etter avtalte rabatter fra en av norges største webbutikker innen jakt og villmark. Det merkelige er at man ikke får tak i det når det gjelder reklamasjoner eller garantispørsmål, men de er mer enn punktlig så lenger det gjelder å få inn penger.

Link to comment
Share on other sites

Her må vi rett og slett få lov til å svare på kritikken til Verdensmester.

Når det gjelder klage fra "verdensmester" så er det i dette tilfellet ingen tvil om at det som regel er to sider ved samme sak. Vi har gjort hva vi har kunnet for å tilfredsstille verdensmester i forbindelse med hans kjøp av Viltkamera. Fra å åpne batterilokket på kamera til å hjelpe til med MMSoppsett, tilogmed svart på mailer om natta. Når vi igjen får kamera i retur, som er 100% fungerende, kan ikke vi ta skylden for dette.

 

Andreas

123Friluft.no

 

 

Det er alltid noen som er missfornøyde da, uansett. De fleste som leser og skriver på dette forumet er voksne og oppegåeende, og således istand til å gjøre oss opp en egen mening.

 

Det overrasker meg imidlertid at ikke flere nettbutikker svarer på kritikken som fremkommer på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale 123 friluft jeg. Trengte jaktdress til guttungen, ringte derfor ett nummer på finn. Fikk ikke svar da, men ble oppringt før arbeidstid å fikk beskjed om å komme bort i butikken å hente varen. Dette var før de hadde gjort klar butikken for åpning. God service å bra produkter så langt.

Link to comment
Share on other sites

 

Det overrasker meg imidlertid at ikke flere nettbutikker svarer på kritikken som fremkommer på kammeret.

 

Det har nok noe med at representanter ifra disse butikkene ikke vil risikere ordkrig på div forum osv. Di fleste butikkene skulle nok gjerne kommentert slike negative omtaler, men det gjelder å holde seg profesjonell. Det er ofte veldig vanskelig når man skal forholde seg til misfornøyde kunder som har gjort opp en menig og meislet den i gråstein...

Link to comment
Share on other sites

Syns det er så fint at vi som handler div på nett og i butikk er feilfri :lol: . I min daglige jobb skal jeg/vi også levere ett produkt til oppdragsgiver,men det er nok sånn at alt ikke er 100% på alle prosjekter. Du/dere kan gjøre så godt dere kan,men jeg er sikker på at vi alle feiler en gang i blandt. Når det gjelder winge så har jeg handlet litt der og er fornøyd med alt. Tok noen tlf er om diverse og om de ikke svarte på første oppringing så fikk jeg i allefall tak i dem etter noen runder.Jeg personlig forventer ikke at folk skal stå parat og i giv akt bare for meg :P . Ha ei fortsatt riktig god jul i hus og heim i skog og li :D .

Link to comment
Share on other sites

Synes trådstarter skriver et informativt innlegg i en relativt moderat tone selv om irritasjonen er tydelig.

Ser at enkelte karakteriserer dette som drittkasting.

Ville vært interessant å få synspunkter på hvordan disse mener kritikk av aktører i markedet med manglende kundeservice/ oppfølging evt. skal framføres på forumet.

Eller er det slik at en ikke skal kritisere/ dele sine erfaringer i det hele tatt fordi "alle kan ha en dårlig dag"?

Link to comment
Share on other sites

Syns det er så fint at vi som handler div på nett og i butikk er feilfri :lol: . I min daglige jobb skal jeg/vi også levere ett produkt til oppdragsgiver,men det er nok sånn at alt ikke er 100% på alle prosjekter. Du/dere kan gjøre så godt dere kan,men jeg er sikker på at vi alle feiler en gang i blandt. Når det gjelder winge så har jeg handlet litt der og er fornøyd med alt. Tok noen tlf er om diverse og om de ikke svarte på første oppringing så fikk jeg i allefall tak i dem etter noen runder.Jeg personlig forventer ikke at folk skal stå parat og i giv akt bare for meg :P . Ha ei fortsatt riktig god jul i hus og heim i skog og li :D .

 

 

Det er vel ikke heeelt det det handler om? At noen skal stå parat og i giv akt?

 

Du snakker om å levere et produkt til en kunde, akkurat. Selv driver jeg med slikt, og blir ikke overrasket om kunden blir misfornøyd om f.eks produktet avviker fra avtale, eller om jeg er umulig å få i på mail/telefon.

Å feile er helt normalt, men da gjelder det å rette opp etter seg på best mulige måte. Skal man ha et kundenettverk, må man også ha et fungerende kundeserviceapparat.

Link to comment
Share on other sites

Tenk om alle firmaene hadde hatt en svarteliste synlig slik som vi har her no..

Offentlig med navn og adresse på alle som ikke har betalt for seg..

Ikke henta pakkene ut fra posten og påført firmaet fraktkostnader uten salg..

Fått firma til og bestille inn varer som ikke var lagervare for ikke og hente det..

Alle som har vert innom butikke deres og tafta på våpna derse for så og kjøpe de billig på nettet..

Osv...

 

Rekner med at den lista hadde blit lang hos de fleste firmaene rundomkring..

Link to comment
Share on other sites

Alle som har vert innom butikke deres og tafta på våpna derse for så og kjøpe de billig på nettet..

Osv...

 

 

Never argue with Idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience.'>Cracy-John

 

Never argue with Idiots. They will bring you down to their level and beat you with experience.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme erfaring med Winge Våpen som de aller fleste her, og ble ikke forbausa over å se at det er en del flere som har denne erfaringa.

Jeg og en jaktkompis var innom på sensommeren, han skulle ha seg en ny "billigkikkert" og jeg var interessert i en GRS stokk og demper.

Kompisen min fikk anbefalt et kikkertsikte som er nevnt tidligere i denne tråden, kikkertsikte hadde vistnok noen feil så kompisen ville levere dette tilbake. WV sa at det var helt i orden og at beløpet skulle han få tilbake på konto, dette var i slutten av september og han har ikke mottatt noe penger på konto enda..

 

Jeg var som sagt veldig interessert i en GRS stokk til Tikkan min, kappe av litt av løpet samt kjøpe en lyddemper, og den dagen jeg var innom dem ble jeg faktisk veldig imponert over servicen deres, de hadde en stokk inne jeg kunne få se på der og da men den var riktignok ikke til Tikka, og de skulle få en leveranse dagen etter og at de da ville ha en stokk til akkurat min Tikka. Ettersom det da var kun tre uker til siste frist for oppskyting (Storviltprøve) så kunne de ta imot våpenet tidlig den uken for å få montert både lyddempern og stokk, og at jeg da ville ha litt tid på meg får å teste det nye utstyret før jakta startet.

Jeg bor ca et kvarters kjøretur unna WV, men ettersom jeg jobber i Tigerstaden så rekker jeg ikke komme meg innover til WV før de stenger, så de tilbød seg faktisk å komme innom meg etter stengetid for å hente rifla mi og slik at jeg kunne se den stokken jeg ville ha (en av de ansatte hos WV bor vistnok i området mitt så det var den enkleste sak sa de).

Flotte greier det tenkte jeg, og gleda meg til dagen etter da han skulle komme innom, men ingen dukka selvfølgelig opp..

 

Jeg tok meg fri fra jobb litt tidligere dagen etter dette igjen slik at jeg kunne få levert våpenet mitt til dem slik at de kunne få montert lyddemper og den nye stokken. De tok i mot våpenet og kunne fortelle at stokken lå klar og ventet, og at jeg faktisk skulle få våpenet tilbake dagen etter, eller i verste tilfellet fredagen (to dager senere) den uka.

Jeg var strålende fornøyd da jeg gikk ut ifra butikken, og kunne bare glede meg over at alt skulle gå så fantastisk fort.

 

Men, dagene gikk og hørte ikke mere fra de, og bestemte meg for å kjøre innom dem på lørdagen. Der kunne de fortelle meg at våpenet var ferdig kappa og gjenga for lyddemperen, men at de hadde hatt så mye å gjort at de ikke hadde rukket å montere stokken enda.. Men de lovte meg at de skulle komme innom meg å levere våpenet etter stengetid samme dag da de hadde tid til å montere dette litt senere utpå dagen.

Jeg dro hjem og ventet, ingen kom og heller ingen beskjed om at de ikke kunne komme alikevel..

 

Uka etter ringte jeg inn til butikken, men da fikk jeg plutselig høre at de ikke hadde noen stokk til min Tikka liggende... :!::!:

Men de beroet meg om at de skulle også da få ei ny levering og de skulle reservere den ene stokken jeg skulle ha slik at den også ikke skulle forsvinne i løse luften.

De skulle ta kontakt med meg når alt var i orden sa de, og lovet meg også da at dette skulle være i orden innen få dager.

Jeg begynte da å bli litt småstressa da jeg ville ha våpenet tilbake fordi det begynte å nærme seg siste sjanse for oppskyting.

 

Men, igjen så gikk dagene og uka og ingen ting skjedde, jeg tok en ny tur innom dem og spurte hvordan det gikk, og det var lørdagen før siste sjanse for oppskyting.

De hadde fått en levering, men kunne ikke finne noen stokk til min Tikka da heller. Jeg kunne ikke vente lengre og måtte bare ta med meg rifla hjem igjen. Da jeg fikk den overlevert så fant jeg ut at de ikke hadde forkorta løpet noe som helst slik som jeg ville de skulle heller..

 

Nå har det gått en stund siden jeg var der sist i slutten av september, og jeg har fortsatt ikke hørt noe som helst fra Winge Våpen, men jeg går ut ifra at de fortsatt venter på den ene stokken som var reservert til meg.. :!:

Blir ikke mindre forbanna når jeg ser de annonserer på Finn.no:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31810654" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mitt generelle inntrykk er at norske importører setter sin stolthet i å ha færrest mulig deler på lager. Det er også en fast regel å garantere at ting kommer på neste bestilling selv om leverandøren aldri før har sendt en komplett forsending. Og å faktisk bestille det du etterlyser gjøres kun etter gjentatte trusler om ildspåsettelse av lokalet.

Link to comment
Share on other sites

Driver man i ett serviceyrke må man ta dette innover seg. Jeg er enig i at det er mulig å gjøre feil, glemme ting, folk sykmelder seg etc. Uansett så må man når man jobber mot privatpersoner på denne måten følge det opp, og ikke ty til strutsemetoden.

Link to comment
Share on other sites

Står ingenting der om at de ikke svarer på mail, det var heller ingen autoreply på mailen som sier at den ikke er betjent. Det er det helt normalt å ha nå til dags, man kan faktisk miste kunder for å ikke opplyse om at man ikke er tilgjengelig for å svare på mail.

Jeg sutrer ikke, jeg bare kommer med ytterligere faktainfo, så kan Winge ta det til seg å gjøre noe med saken. Jeg har ikke noe i mot å handle derfra.

 

edit: husket forøvrig feil, jeg sendte mailen til dem i går, men det forandrer ingenting for min del, jeg er vant med at god service tilsier at man får svar på mail samme dag, men jeg jobber jo ikke i våpenforhandlerbransjen heller ;)

Link to comment
Share on other sites

1+1 = ofte 2.

 

Det går an å tenke den tanke, at de faktisk har redusert bemanning i en slik periode, siden de skriver hva de gjør på sin hjemmeside. Og jo, jeg synes det er sutring, og ser svært lite annen informasjon av relevans.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte mail om en ting jeg ville kjøpe, med spørsmål om de kunne ta denne tingen med på villmarksmessen til helgen, så lenge jeg ikke får auto-reply med beskjed om at e-posten ikke er betjent anser jeg det som de ikke svarer. Enkelt og greit.

Link to comment
Share on other sites

Virker som at det er ett iboende problem for Internett/epost/sosiale medier generasjonen kombinert med en eller flere jobber og familie som gjør at "vi" ikke har anledning til å fly rundt i butikker nå opplever å bli neglisjert til fordel for den eldre generasjonen som har bedre tid til å koseprate i butikk, den butikken som tar dette på alvor vil være den som vinner vår generasjon..

Link to comment
Share on other sites

Enig. Skjønner for eksempel hvorfor det ikke er flere butikker som har oppdaget kundechat. For oss som jobber foran en datamaskin ville det ha vært helt topp. Sjelden at jeg kan stå ti minutter i telefonkø i arbeidstiden. Jeg lurer ofte på ting som krever litt ballspill fram og tilbake og hvor e-post derfor ikke er den optimale kommunikasjonsformen.

 

Til slike ting er chatten helt topp. Jeg får kjappe svar på oppfølgingsspørsmål. Det er ingen krise om det blir en pause i samtalen fordi selgeren må betjene en kunde, eller jeg må drøfte noe med en kollega som kommer innom.

 

Våpenbransjen i Norge er dessverre ofte drevet av gubber for gubber.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke annet enn god ord å si om Winge. Handel og bestillinger har gått greit, samt dumme sprøsmål fra min side har blitt besvart på en god måte :oops: At ting tar tid på e-post det er noe man må regne med. Samt hvis det er messe, sykemeldigner, at ikke alle jobber fullt osv gjør jo at ting tar lengre tid. Ingen er heller ikke perfekte så man vil nok kunne være uheldig innimellom...

Uansett så har flere i bransjen et stort forbedringspotensiale når det kommer til utålmodige jegere og skyttere som skal ha alt levert fix ferdig med en gang :roll: Har aldri satt min fot i butikken, kun handlet via nettet.Kommer til å handle der igjen.

Link to comment
Share on other sites

jeg slet selv med og komme gjennom pr tlf, tok noen dager.

 

når jeg kom igjennom så var han som hadde greie på pistoler ikke der eller ikke hadde tid - husker ikke hvorfor jeg ikke fikk snakke med han etter jeg kom igjennom pr tlf 2 ganger iløpe av ca 2 uker.

 

ringte en annen plass, fikk svar og kompetent hjelp.

 

har jobbet lenge i selger bransjen selv, og regel nr 1 er at man må alltid gjøre det man kan for og få kunden fornøyd, uansett om kunden er urimelig.

 

pga en fornøyd kunde forteller det til 3 venner hvor bra plassen var og kjøpe fra hvis han fikk bra kunde behandling, en missfornøyd kunde forteller over 10 venner hvor dårlig butikken er hvis han fikk dårlig kundebehandling.

Link to comment
Share on other sites

Winge har opptil og sikker mer noen ganger. 1400 telefon oppringninger i løpet av en dag.

og i følge hjemmesiden deres er det 9 som jobber der. så om alle som jobber der kunn svarte telefonen så hadde de klart 155 samtaler på en dag.

Jeg er altid meget godt fornøyd med servicen jeg får der, at jeg må ringe noen ganger bryr ikke meg, sender heller ikke Email, for jeg syns det er mye bedre å bare ta det over tlf. Sendte mail 1 gang til winge. og fikk svar innen et par dager.

 

mye syting i denne tråden syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Halvparten av de som ringer har neppe noen intensjoner om å kjøpe noe som helst, type "dekksparkere og pratmakere" som gjerne avslutter samtalen med å fortelle hvor billig de kan få sakene andre steder :?

 

Men har en forretning epost og telefon er det nok lurt å svare....

 

Våpenbransjen i Norge er dessverre ofte drevet av gubber for gubber.

 

Våpenbransjen i norge er bitteliten og selger saker som folk venter minst like god service på som når de handler en bil. Har ofte lurt på om folk legger mye pes i å handle ny vaskemaskin, påhengsmotor ell??

Link to comment
Share on other sites

Halvparten av de som ringer har neppe noen intensjoner om å kjøpe noe som helst, type "dekksparkere og pratmakere" som gjerne avslutter samtalen med å fortelle hvor billig de kan få sakene andre steder :?

 

Bare å ansette en pratsom gammel gubbe for akkurat denne funksjonen ;)

Link to comment
Share on other sites

Halvparten av de som ringer har neppe noen intensjoner om å kjøpe noe som helst, type "dekksparkere og pratmakere" som gjerne avslutter samtalen med å fortelle hvor billig de kan få sakene andre steder :?

 

Bare å ansette en pratsom gammel gubbe for akkurat denne funksjonen ;)

 

Trykk 1 for spørsmål

Trykk 2 for godsnakk

 

:wink:

 

..synes denne tråden etterhvert eksemplifiserer seg, eksakt som nettstedet går under på folkemunne, nemlig...

 

http://www.jammeret.no

Tror jeg skal registrere ei side på det domenet.

Link to comment
Share on other sites

Advarsel - Bidrag til jammeret.no under :lol:

 

Takker TS som gjorde meg obs, tenkte jeg skulle ta et kjappt søk på kammeret før jeg brukte 18000-20000 kroner på en ny rifle hos winge. Har handlet mye i norske nettbutikker, vet hvilke som er verdt å handle av og ikke, men hos winge er jeg jomfru. Spørs om jeg handler der nå. (Mulig jeg er en krevende kunde)

 

Man må kunne forvente et minimumskrav om å kunne nå forhandleren enten per telefon eller epost. Det er stor forskjell på den yngre og eldre generasjon når det kommer til tilgjengelighet på epost, her tror jeg "gubba" har noe å lære dersom man har forretning som Chiefen.v-2 skriver. De yngre ser på epost nesten som sanntids-kommunikasjon (ihvertfall innenfor 24 timer), mens MANGE av forhandlerene har en "vi får vel svare litt på epost denne uken også"-holdning som ihvertfall ikke gagner butikken.

 

Dette kan høres harskt ut, men i dagens IT-verden, om man følger med og vil at butikken skal vokse, burde man hatt like god og kjapp svarmulighet til kundene på epost som på telefon. Nettopp p.g.a. at mange foretrekker epost for raske småspørsmål som kanskje leder til et kjøp senere, e.v.t. at man bare har mulighet til å sende epost i den situasjonen man befinner seg i.

Dette koster, men det smaker forhåpentligvis i form av returnerende kunder, flere kunder og raskere salg. Skjønner at mange forhandlere trives med lokalt salg, men har man satt opp en nettbutikk, vær en nettbutikk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...