Jump to content

Silhuett ladninger for 300 whisper TC


.30 Herrett

Recommended Posts

Jeg vet ikke hvor gode ladninger jeg har, siden jeg ikke treffer med dem :forvirra:

Men det skylde forhåpentligvis mer det at jeg skyter stående med TC i 300Whisper enn at ladningene er dårlige :mrgreen:

Jeg har jo oppdaget at jeg må trene mer på stående skyting med grovpistol, i tillegg til å ha locktite på skruen til avtreksstoppen :shock:

Du får info. om ladning på PM..

Link to comment
Share on other sites

Det finnes sikkert 1000 vis av ladninger for patrona. Jeg har forsøkt meg fram med forskjellige. Brukt .300 Wh stort sett til grov stående. Jeg startet opp med ladninger med standard to hånds grep, men gikk for noen år siden over til Taco hold og liten skur åpning. Med siste er det helt avgjørende å få ned rekylen, samtidig skal velteeffekten beholdes. For Taco bruker jeg derfor Lapua 8g på de tre første, sammen med N350. På bukken bruker jeg Sierra 190MK og 3N37, eller N105, mest av siste, da jeg har funnet at 3N37 ligger svært høyt i trykk for å få tilfredsstillende hastighet. Presisjon er med begge kulene 1/2", eller bedre på 50 m og ved testen hadde jeg under 2" på 150 m.

 

Tidligere ladning var med Sierra 150MK og 155 Palma Match. 5 skudd i 1/4 av en klistrelapp på 50 m ytterkant/ytterkant.

Brukte H110 til de ladningene. Har garantert også brukt Sierra 168 MK, men husker ikke helt. Har ellers brukt både N110 og N120. .300 Whisper er ei fantastisk fin silhuett patron. Skutt 33 stående selv med den. Det er lite å vinne med mer volumiøse .30 kalibre i velteevne fra en 10", kun mer rekyl. Field, jo absolutt, men .22 Hornet er nok et bedre valg, noe du vel viste med 32 treff :D

Link to comment
Share on other sites

Supert, da har jeg litt å fundere på :)

Beholder nok 22 Hornet til Field Any og bruker 300 W på stående og Field prod. Har div støpetenger i .30 som skal testes. Fra 92gr til 200gr.

Regner med at det blir Taco hold jeg ender på.

Hvilken bredde på baksiktet har du? Må kontakte EAB for løse plater for baksiktet, hvis jeg ikke bare limer på noe for å smalne det.

Bruker du 223 rem eller 221 Fireball hylser til omforming?

Har funnet mye ladninger på nett, men greit å høre hva dere proffene bruker på stålvelting :-D

Link to comment
Share on other sites

Du må nok kjøpe et komplett baksikte. Bytte skur fikk jeg beskjed om fra Bo-Mar da de drev at krevde ei presse med mange tonn trykk. Bruker .030 åpning på siktene jeg har for Taco og .1 til liggende. Da jeg starte med Bo-Mar sikter, hadde jeg noen .08, men alderen har krevd sitt :D

 

Bruker 221 hylser og tror Alvestad har på lager nå, Men Mad Max hadde vel noen hylser? Forøvrig 223 er nok, som over kommentert mer solid, men det er mye jobb når en skal ha noen hundre hylser. .221 er bare å smøre halsen innvendig og bruke en kon ekspander knapp, så er de klare til F.F.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...