Jump to content

Ny med rifle på løvenskiold


mondy

Recommended Posts

Hei,

Jeg skyter en del med pepperbørsa mi på lerduebanen på løvenskiold, og synes dette er svært morro. I det siste har jeg hatt lyst til å begynne med rifleskyting i tillegg, jeg har jo registrert at det er riflebane oppi der også. Jeg har ingen rifle idag, og jeg har faktisk ikke skutt med rifle siden jeg tok jegerprøven for snart åtte år siden. Jeg går heller ikke til noe innkjøp av rifle før jeg vet at det finnes muligheter for å bruke den, den skal jo tross alt låses inn sammen med beretta'n på kveldstid, så da kan den ikke brukes som eyecandy.

 

Hvordan er det å skyte med rifle der oppe? Leste på tavla at det var åpent på hverdager på kveldstid for diverse skytterlag, kan man komme og skyte uten å være medlem? Hva koster det isåfall? Hvor henvender man seg? Hva slags baner finnes det, 100m, 200m og hjort?

 

Et annet spørsmål; stenges det ned på vinterstid? Isåfall når? Litt nedtur å investere i nytt flammespett og ikke kunne bruke den før til våren.

 

Takker på forhånd for evt. svar.

 

God kveld i stova!

Link to comment
Share on other sites

Køyr opp. Pakk ut børsa. Trekk sluttstykket bak, så me ser børsa er tom, aksle den. Gå dit det smell. Prat med nokon på standplass som ser myndige ut. Kostar ein hundrings eller så. Meld deg inn, så får du det for mindre. 100m er normal jaktskyting. Hjortebanen (med bevegelig mål) har eigne opningstider.

 

Det er ganske fint å skyta på Løvenskiold, berre tenk på rushtida forbi Huseby.

 

Vinterstid stengt, det er for kaldt, men oppunder Grefsenkollen er det femtimeters innendørs skytebane du kan bruka om vetteren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...