Jump to content

ulvejakta i agder og telemark


Husqvarna 1900

Recommended Posts

er det noen som veit noe mer om hvor den befinner seg nå? er sikkert sporsnø i deler av området den bruker, så fint om de som viste noe om hvor den befinner seg legger det ut her. Fint om det også legges ut linker til sider der det står noe om saken, lokal aviser osv.

 

Ønsker ingen debatt om for eller mot ulv i denne tråden!!

Link to comment
Share on other sites

Bør vel tilføye at den linken er den offisielle databasen som SNO legger inn rapportene på. Likevel står ikke alt de vet her, fordi en del er unndratt offentlighet. Men du kan faktisk lage deg en hvis oversikt med hvor det er vanlig at rovdyeren trekker i grove trekk. Sett inn forskjellige valg, og bytt også mellom forskjellige år.

Ulv er meget mobil, men vil i perioder kunne bevege seg i faktisk mindre områder. Men legger de på trekk går det utrolig unna. Min erfaring er med streifdyr i sørnorge. Fikk oppleve endel aktivitet under ulvejakta i aust-agder i vinter. Var ikke selv med, men arbeidet på dertil egnet sted, og fant spor osv, etter den. Artig å se hva som skjedde der.

Skal en slik jakt fungere, skal det vanvittig mye organisering til.

Så, det enkleste for deg er at du kommer eg inn i et nettverk som formidler og organiserer.

Jeg er nok heldig, har fått mange som informerer om rovvilt og annet i områdene i sørnorge, og det er utrolig artig å følge med på.

Link to comment
Share on other sites

ulven er sett 2 gonger dei siste 3 vekene her i Åseral. ulven blei sett ikkje langt frå der han blei sett første gongen.

Me held på å organisere oss til jakta. venter bare på svar frå fylkesmann ang. småting. ellers blir det å ut øyeblikkelig om det meldes om observasjon av ulv eller ulvespor...

 

høyrer med til historia at ein kompis av meg fekk 24 lam og 3 vaksne teke av det som mest sanns. er ulv i sommar. også nabogarden opplevde omtrent det same. og etter dette er det sett både ulv og bjørn av fleire uavhengige personar.

 

Så eg håper me fær has på denne ulven. me vil ikkje ha den her til neste år og!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...