Jump to content

Bittelitte bøyd løp på en Remington 870...


sandman1

Recommended Posts

Vel, i første periode av rypejakta, så var det vått, glatt, sleipt osv. Dette medførte knall og fall, flere, og, vel, minst to spektakulære, som kan være årsaken til dette; når jeg nå sikter langs skinna så virker det som en liten bøy på skinna/ løpet, sideveis. Kom hjem og tok et baufilblad og prøvde, sjekket på begge sider av sikteskinna, og vel, det ser ut til at løpet er bøyd sideveis rett fremfor magasinringen, en liten mm... på lengda til et baufilblad... Rettholtet er på hytta, mistenker at det blir værre om en sjekker full lengde.

 

Ok; så hva gjør dere?

  • Lar det være som det er (Treffer sikkert ikke noe bedre allikevel, jeg...)
    Retter det hos en børsemaker (og hva koster det, i tilfelle?)
    Kjøper et nytt løp? (Det er den billige, grove militær"bruneringen", hva koster de løpene?).

Kjenner løpet i ryggen ennå...

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg et nytt løp, tror de koster rett over tusen lappen på midway.

 

Hooops....

Trodde de lå på noe over tusenlappen jeg også.... Men om jeg har sjekket opp riktig, så er det dette;

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/171238

2300,- er jommen litt for den jernstubben, tenkte at det sikkert holder med 26" (har nå 28", men i krattskog er de ekstra tommene irriterende, dog ikke på sjøfugljakt...).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk tilbud om et bytteløp ifra en på kammeret her, geografisk avstand var største problemet der. Jeg kom så på at en kamerat hadde et impulskjøp på en slik sak, som stod behendig montert i hans garasje; http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... e-20-tonn/" target="_blank

20 tonn er sikkert en "overkill" på et slikt løp :lol: . Men funker ganske bra... la opp med treklosser og pumpet ivei. Kan nevne at jernet i løpet på en Remington ser ut til å ha familiære forbindelser opp mot gamle bladfjærer. Måtte gjenta prosessen noen ganger og det så litt "sykt" ut noen ganger da løpet måtte bendes ganske mye "forbi" før det endte opp på riktig fasong igjen.

 

"Arbeid" som gjenstår; testskyting på papplate...

 

(Noe som fikk meg til å tenke på hvorfor jeg fremdeles etter 3 uker kjenner det på et par av ryggknokene.... godt at løpet var såpass bøyelig/ fjærende, hadde det vært stivere, så hadde jeg vel blitt fløyet ut med helikopter...)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller at selve magasinet på din 870 har blitt litt bøyd under fallet. Løpets magasinførering er trådd over magasinet, og er magasinet skjev, da vil løpet også gi en cast off i forhold til låskassa sin rette linje.

 

Det skal mye mer til for å bøye et solide 870 løp, men hvis det er tilfelle, så kjøp et nytt løp til kr. 1700.-

 

Er magasinet bøyd, kjøp heller en ny 870..du vil aldri få den helt rett igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...