Jump to content

Howa til langhold


mondy

Recommended Posts

Hei,

Jeg synes langholdskyting virker utrolig spennende, og i den forbindelse trenger jeg en rigg. Fikk se denne pakken på finn:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29076887

Er den brukenes presis for langhold opp mot 1km i f.eks. 308 eller 6,5 55, muligens med en annen kikkert?

Er det et annet setup som ville vært bedre i samme prisklasse?

Utrolig vanskelig å velge....

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Det blir nok en Tikka, har lest mye bra om dem. Så er det jo bare det evige spørsmålet om kaliber. Jeg heller mot 308, av uvisst grunn, men flertallet ser ut til å mene at 6,5x55 er det man bør gå for.

Oh, the choises....

Valgfrihet og beslutningsvegring er en tidkrevende kombinasjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Tikka T3 varmint og har skutt mye med den også på langhold. Om jeg hadde hatt valget mellom den og en Howa 1500 i grs-stokk så hadde valget blitt Howa. Garantert!

Jeg har en Weatherby Vanguard(samme kasse som Howa'en) som jeg skal bytte stokk på og flytte over en leupold 8,5-25x50 fra tikkaen. Når jeg er ferdig så skal madammen få tikkaen til langhold og sjøfugljakt.

Spør om et pakketilbud med en annen kikkert som er bedre egnet til langhold.

 

Jeg liker mine rifler ganske så stutt og med kort og stiv pipe. Derfor valgte jeg 308win. Jeg vil ha litt futt igjen i den korte pipa i tilfelle jeg må ta den på storviltjakt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...