Jump to content

En Villmannsbløff...


Ranger

Recommended Posts

Åååå, dette var deilig å lese. Jeg er gått drittlei alle kommentarene jeg har hørt om 'villmarkingen' Clausen. Alle med noen år på baken og ikke minst i skaugen har jo skjønt at dette er en bløff for lenge siden!

Det kommer ikke klart fram av artikkelen om han ble avslørt eller om han frivillig gikk og avslørte løgnen sin. Hvis det siste er tilfelle skal han hvertfall ha litt cred for det.

Han blei nok avslørt gitt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er tragisk, han var jo høyt respektert. Dette er som å ta en Sverre M. Fjeldstad...

Var vel slik at den personen du nevner med navn her så seg best tjent med å avslutte sin freelancer aktivitet med produksjon av programmer som ble kjøpt av og sendt av NRK. Årsaken var vel at han glemte å nevne at noen opptak fra et fjernt kontinent var tatt opp "i hegn".

Ikke det helt store lureriet, og filmene hans fenget og vekket folks interesse for og forståelse av dyrelivet, om det måtte være seg i villmark eller ikke i helt "vill mark".

Tar jeg ikke mye feil innrømmet nevnte person dette, og tok konsekvensen av det selv, og benektet vel aldri faktum da det ble lagt frem tvil om saken.

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke den eneste som fabrikkerer historier. Jeg mistenker at mange ”jaktjournalister” ikke akkurat refererer sannheten i det som går på trykk.

Jeg leste historiene i jakt magasinene med stor interesse i mange år. Så ble vi kontaktet av en journalist som ville være med på jakt for å lage en reportasje for et norsk jaktblad. Det gikk en stund før reportasjen kom på trykk, og når jeg leste den ble jeg bare flau. Bare oppspinn og fabrikkering. Det har ikke vært det samme å lese historiene i jakt magasinene etter dette…

Link to comment
Share on other sites

Ingen mennesker i sin rette forstand har noe mot at han ga opp prosjektet for å besøke sin dødssyke far, hadde han bare vært ærlig om det. Det er utrolig synd at Clausen skal holde en hel nasjon for narr, og tjene ekstremt gode penger på det.

 

Det er jo ren og skjær svindel og grov utnyttelse av folks tillit.

Link to comment
Share on other sites

Ja her var det jo en tråd om dette. Meget skuffende. Jeg har kjøpt dvd nr 1 og har ventet på nr 2. Har sluttet å vente på den nå, den blir ikke kjøpt av meg. Synes dette er svindel og fanteri. Har snakket med mange som har vært skikkelig imponert over han, inkuluder meg og så er det bare tull. Har kjøpt en del jaktfilmer han har produsert som forøvrig er veldig bra, men jeg slutter å kjøpe hans filmer nå. Respektløs å lure hele landet på denne måten. FY Clausen, du kunne ha vært ærlig.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer, han er et menneske, med alle feil og mangler. Nesten betryggende å vite.

Ja, han burde spilt med åpne kort, unngått fristelser og sånn.

Hadde han gjort dette fra begynnelsen er ikke det sikkert at folk hadde gjort mer enn å dra på skuldra.

 

MEN.

 

Det er ikke til å stikke under en stol at selv med "feriene" og det meget forståelige fraværet der han besøkte sin far som lå for døden, så er dette en formidabel bragd.

Mannen lager kjempebra filmer! selv med det som har skjedd i tankene.

 

Å sitte her å lese i forskjellige tråder og i forskjellige forum om det ene krasse og unyanserte utsagnet etter det andre ytret av en stor bestanddel med internett jegere gjør meg litt opprørt.

 

Prøv det samme om dere får fri fra kontorjobben deres en gang. 365 dager der dere kun får leve av det naturen har å tilby og ingenting annet. En hund som selskap og that's it.

Regner med at enkelte av dere allerede har gjennomført det basert på utsagn.

Det åpnet nettopp en plass for å prøve seg. Kjør på. jeg utfordrer deg!

 

Ja, mannen har driti seg ut så det holder! Men nå er det enn slik at når en historie går for langt er det lettere å holde på løgnen som man har rasjonalisert til at den ikke skader noen, enn å fortelle sannheten med mindre man må.

 

Verdenshistorien er full av løgn. Historier om skattejegere, jegere, fiskere og alt du kan komme på å lage en liste over, er full av løgn, halvsannheter og skrøner som overdriver ting.

Sånn er livet.

 

Jeg brukte ca 10 minutter på å tilgi han fullstendig og gå videre.

jeg kommer fremdeles til å se filmene. Boka. tja. kanskje ikke. Men man kan ta den for det den er. Å stole på noe som helst som involverer profitt er å være naiv.

 

Nå kommer neste avsløring.

 

Michael Bay lager ikke dokumentarfilmer.

Link to comment
Share on other sites

Åååå, dette var deilig å lese. Jeg er gått drittlei alle kommentarene jeg har hørt om 'villmarkingen' Clausen. Alle med noen år på baken og ikke minst i skaugen har jo skjønt at dette er en bløff for lenge siden!

Jeg kan ikke, som de fleste andre her inne, si at jeg er skuffet. Jeg har ikke kjøpt noe fra KC (eller noe anbefalt av han), ikke sett TV-programmene, ikke lest bloggen etc., bortsett fra litt i starten. Og det var for å konstatere at dette opplegget var et tøvete PR-stunt.

 

Tidlig i "året" fikk nemlig vi opplysningen om at KC hadde spist seg opp ca. 20 kg i løpet av sommeren, på "junk-food". 20 kg fett tilsvarer 180.000 kal., eller dagsbehovet av mat i ca. 2 måneder. Og litt utpå høsten kom opplysningen om at han hadde tatt av disse kiloene igjen. Jaja, det ville nok også jeg gjørt, hvis jeg hadde klart å legge på meg så mye. Men poenget, i forhold til f.eks. våre forfedre i jaktsteinaleren, som MÅTTE leve på dette viset, er at de nok også la på seg 20 kg. Men det gjorde de i løpet av HØSTEN, det er den årstiden vi her i Norden kan leve av naturens overflod. Da jeg fikk opplysningen om at KC hadde TATT AV, på den tida av året han normalt skulle lagt på seg, var jeg helt sikker på at han ikke ville berge vinteren gjennom med dette "opplegget".

Link to comment
Share on other sites

det er som det blir sagt lenger opp i tråen,mange her inne hadde klart 365 dager i skogen,jeg hadde ikke giddi og gjort det. at clausen er en villmann er nok sant,di aller fleste av oss her inne rekker han ikke til knea når det gjelder vil jeg tro. men når det er sagt så det som mannen har gjort slettes ikke bra for ryktet hans,tross alt så skal han være forbilde til mange. men for min del så må jeg si at jeg liker rasmus bostrøm mer,di filmene er knall bra. når en har sett filmene til rasmus så blir gamle diana filmer klisje og kalle. synes syndt på clausen i dette,men det er selvforskyldt og null troverdighet tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Prøv det samme om dere får fri fra kontorjobben deres en gang. 365 dager der dere kun får leve av det naturen har å tilby og ingenting annet. En hund som selskap og that's it.

Regner med at enkelte av dere allerede har gjennomført det basert på utsagn.

Det åpnet nettopp en plass for å prøve seg. Kjør på. jeg utfordrer deg!

 

Nå er vel dette noe av problemet. Folk flest jakter på fritiden. K.C. har valgt og skulle leve av dette. Det medfører at han har en ting og passe på, nemlig sitt gode navn og rykte. Det har han virkelig klart å spolere ved å prøve å pynte på fakta i boka. Jeg har selv mistet moren min til kreften, og jeg personlig fatter ikke at han ikke avbrøt hele prosjektet for å tilbringe dagene med familien når en slik krise rammer dem. Så kunne han heller prøve igjen senere når tiden tillot det. Jeg er sikker på at både sponsorer og publikum ville akseptert det umiddelbart. Slik det fremstår nå har han skrevet en bok basert på egne opplevelser og egen fantasi. Det siste står det vistnok lite om på omslaget. Jeg har ikke kjøpt hverken bok eller film og det er jeg glad for i dag. Jeg fikk med meg noen episoder på TV, og de var ålreite, det skal han ha.

 

Jeg vil anta at en del butikker og forlaget nå vil brenne inne med produkter de ikke får solgt. Det som er ille er at han har solgt over 10000 bøker, slikt blir det penger av og når innholdet er basert på noe helt annet enn hva det gis uttrykk for er det virkelig ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Han har driti seg ut.

 

 

MEN

 

Som sagt har faren han død av kreft. I en slik fase, der livet går mot slutt for et nært familie medlem, kan man finne på å gjøre mye dumt. Vi reagerer forskjellig når døden banker akkurat på vår dør. Klausen er ikke et unntak :!: . Mulig han trengte å reis vekk fra alt i den fasen. Synes man skal tenke på det også.

 

Vil også si at jeg ikke har kjøpt noe av Klausen, og har ingen samarbeid med vedkommende. Det eneste vi har felles, er at kreft har tatt liv av nære familie.

Link to comment
Share on other sites

Prøv det samme om dere får fri fra kontorjobben deres en gang. 365 dager der dere kun får leve av det naturen har å tilby og ingenting annet. En hund som selskap og that's it.

Regner med at enkelte av dere allerede har gjennomført det basert på utsagn.

Det åpnet nettopp en plass for å prøve seg. Kjør på. jeg utfordrer deg!

Er jo ikke dette det handler om... Saken handler om at mannen ikke var ærlig underveis i løpet, og han var ikke ærlig etterpå. Før nå, ett år etterpå. DET synes jeg er klanderverdig... ikke at han evt måtte gi opp underveis osv.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke nærmest mobbing av en som ikke kan forsvare seg i dissse 2 trådene?

 

Mobbing? HAHA! Mannen har svindlet til seg masse penger og respekt, nå er respekten og troverdigheten borte, men han sitter foreløpig igjen med pengene. Håper Cappellen Damm saksøker han så firmaet går på en kjempesmell, og at Clausens tidligere samarbeidspartnere (Blom/Brenne++) leverer filmer i klassen han har gjort. Latterlig fyr.

 

Hadde regnet med han skjønte at ærligheten varer lengst da han gav ut Hjortejakt 2, uten å fortelle at den var innspilt i et hegn, men det lærte han jaggu ikke av. Tigerjakt i Kristiansand Dyrepark neste?!

Link to comment
Share on other sites

Har alltid beundret og sett litt opp til denne karen, som lever ut drømmene sine og kan leve av det, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lenger.

 

Det klassiske ordtaket Tillit, rykte og renome tar lang tid å bygge opp, og lett og rive ned!!.

 

Han har ihvertfall rota det skikkelig til for seg selv, og tror ikke det blir så lett å leve av det han har gjort til nå lenger. Tror ikke så mange kommer til å kjøpe bøkene og filmene hans lenger, og sponsorene vil vel ikke stå i kø lenger.

 

Det er ihvertfall trist det som har skjedd, både for K.C og fansen hans. Får håpe han greier å reise seg etter dette, og ikke finner på noe mer dumt, og kommer seg videre i livet.

Link to comment
Share on other sites

Det har i hvert fall ikke vært lurt!

Han har jobbet lenge og hard for å få seg et navn, og risikere det hele med en bløff.

Hadde har bare vært hos sin far, men jakturer til Sverige :(

 

OK. Det er veldig få folk som går gjennom livet uten å ta feil. Er det stor feil? Nja, middels.

 

Han er fortsatt dyktig jeger, filmmaker og forfatter. Men kommer til å få problemer med sponsorer.

Jeg i hvert fall kommer fortsatt til å kjøpe hans filmer men kanskje ikke bøker.

 

Men nå skjønner jeg grunn for salg av filmer med 50% rabatt.

Link to comment
Share on other sites

Så mye utilslørt hat og bitterhet det skulle være her da..

 

Enig der!!. Synes mest synd i fyren nå jeg, for han har rota det skikkelig til for seg selv med dette. Han er sikkert langt nede, og kommer sikkert tilbake senere å svarer mer for seg. Imellom tiden får vi prøve å moderere oss for de aller kraftigste uttalelsene. Skjønner at mange er skuffa og overrasket over disse avsløringene, men før han kommer tilbake og forteller mer, blir det "som å sparke en som ligger nede".

Link to comment
Share on other sites

Merkelig hvordan folk lar seg hisse opp over at noen har fortalt dem skrøner :lol:

Hvis du hadde kjøpt en flott Zeiss kikkert på nett, men det hadde kommet noe kinesisk ræl i posten trur jeg du også hadde blitt gretten. Dette handler om folk som har kjøpt hans produkter i den tro at dette var ekte vare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg som ivrig jeger på 18 år så virkelig opp til denne mannen. Mitt jaktikon og selve definisjonen på jakt. Alt det ble rivd bort med bløffen, og jeg sitter igjen meget skuffet og nesten litt sint.

Men det faktum at han mistet sin far har nok en finger med i spillet. Når en mister kilden til sitt eget liv kan man gjøre rare ting i sorgen det medfører. Meg bekjent var Clausens syke far i sverige og da måtte selvfølgelig Clausen dra dit. Han jaktet i sverige, men det må da være bedre at han jaktet i sverige istedenfor å sitte på hotellet hele tiden. Han var ihvertfall så mye ute i skauen som mulig mens han besøkte faren sin, så jaktturene hos söta bror er egentlig positive.

 

Det som ødela mest er at mannen prøvde å lure norge til å tro at han hadde fullført året i villmarka. Noe han ikke gjorde, og det forstår jeg godt da faren hans lå ved dødsleiet. Det som er dumt i denne saken er at han prøvde å legge skjul på at han ikke hadde fullført året. Jeg kommer ikke til å kjøpe verken bok eller dvd av denne mannen. Kanskje noen av dvd`ene i fremmtiden, men ikke boka, for den kan jeg ikke lese med beundring.

 

Jeg håper Clausen hadde sluppet bomba selv om media ikke hadde fått snusen i saken, og at han gjør et eller annet for å bevise hvilken redelig mann han egentlig er. Kristoffer Clausen er fortsatt en stor mann i mine øyne, men ikke den samme store mannen han var. Jeg kunne godt tenkt meg å ta en god prat med Clausen, og gjerne en jakttur for å få et bilde av ham som person.

 

Kondolerer.

 

Magnus Bakken

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg hørte rykter om dette for MANGE måner siden..

Og at de fleste "jaktfilmene" hans er innspilt i heng, Spesielt hjortejakta..

(men jeg trodde faktisk ikke på det)

 

Det meste kommer for en dag..

Får håpe folk som har kjøpt disse falske varene får bytta de igjen, og får pengene igjen..

 

SVINDEL dette her..

Link to comment
Share on other sites

Jammen har Christoffern rota det til for seg selv.. Men når faren hans var syk samtidig som han var ute i skogen, skjønner jeg at det er lett å ta ta dårlige avgjørelser. En får jammen tid til å tenke helt aleine der ute! Syns fremdeles han er en flink jeger som har laget mange flotte filmer. Blir ingen boikott fra min side. Alle kan gjøre feil!

 

Eide

Link to comment
Share on other sites

Om han hadde sagt det som det var og besøkt sin syke far hadde det vært helt greit.... Han kunne jo bare forlenge oppholdet med en uke eller noe for å ta igjen 365 dager så hadde han ikke vært noe mindre populær i mine øyne... Han hadde til og med fått mer respekt!!!

 

Men dette.......... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg som ivrig jeger på 18 år så virkelig opp til denne mannen. Mitt jaktikon og selve definisjonen på jakt. Alt det ble rivd bort med bløffen, og jeg sitter igjen meget skuffet og nesten litt sint.

Men det faktum at han mistet sin far har nok en finger med i spillet. Når en mister kilden til sitt eget liv kan man gjøre rare ting i sorgen det medfører. Meg bekjent var Clausens syke far i sverige og da måtte selvfølgelig Clausen dra dit. Han jaktet i sverige, men det må da være bedre at han jaktet i sverige istedenfor å sitte på hotellet hele tiden. Han var ihvertfall så mye ute i skauen som mulig mens han besøkte faren sin, så jaktturene hos söta bror er egentlig positive.

 

Det som ødela mest er at mannen prøvde å lure norge til å tro at han hadde fullført året i villmarka. Noe han ikke gjorde, og det forstår jeg godt da faren hans lå ved dødsleiet. Det som er dumt i denne saken er at han prøvde å legge skjul på at han ikke hadde fullført året. Jeg kommer ikke til å kjøpe verken bok eller dvd av denne mannen. Kanskje noen av dvd`ene i fremmtiden, men ikke boka, for den kan jeg ikke lese med beundring.

 

Jeg håper Clausen hadde sluppet bomba selv om media ikke hadde fått snusen i saken, og at han gjør et eller annet for å bevise hvilken redelig mann han egentlig er. Kristoffer Clausen er fortsatt en stor mann i mine øyne, men ikke den samme store mannen han var. Jeg kunne godt tenkt meg å ta en god prat med Clausen, og gjerne en jakttur for å få et bilde av ham som person.

 

Kondolerer.

 

Magnus Bakken

 

 

Jeg gjengir innlegget ditt i sin helhet for å illustrere hvordan tonen bør være!

+1!

Link to comment
Share on other sites

Ser at det enda selges produkter på finn.no der KC varmt anbefaler produktet :roll: særli at jeg kjøper fra en slik useriøs butikk som velger å bruke en juksemaker og svindler i sine reklamer. om det skulle være at inntektene fra fremtidig salg går til å dekke tapet til de tusener som er rundlurt, da skjønner jeg at de enda prøver å skrape penger på denne karen.

 

men på en annen side.. jeg fikk meg en go latter når jeg så annonsene på finn.no, så dagen er jo berget i så måte :D:D

Link to comment
Share on other sites

han der er vel ikke akkurat ekte..gir mange dårlige og tvilsome råd også..underholdning er det eneste jeg som på Bear Grylls som.

 

Og etter min mening er han en for dårlig skuespiller til å gi noe på det området også...

Ang. dårlige tips venter jeg på at den første omkomne ska dukke opp etter at noen har gått seg bort og fulgt Bear Grylls's oppskrift på å flyte med elva for å komme raskere til folk. Makan til tulleprogram skal du lete lenge etter!

Link to comment
Share on other sites

Om han hadde sagt det som det var og besøkt sin syke far hadde det vært helt greit.... Han kunne jo bare forlenge oppholdet med en uke eller noe for å ta igjen 365 dager så hadde han ikke vært noe mindre populær i mine øyne...

 

Den som har fulgt noen nære den siste veien, trenger nok noe mere enn ei uke på å komme seg på plass mentalt,

men det hadde nok vært det mest korrekte, ta noe "fri" i denne perioden og forlenge sluttdato på prosjektet tilsvarende.

 

På den annen siden; I den situasjonen er det heller ikke alltid lett å tenke "korrekt"... Reinjaktrapporter mens han var i Sverige har muligens kommet i perioder der han har hatt nok med å stå oppreist, og det som han da så på som en hvit nødløgn slapp ut.

 

(Og forøvrig, å eventuelt å ha droppet sykebesøk/ oppfølging for å fullføre ett slikt prosjekt 100% hva hadde det vist oss om fyren? Muligens at han hadde vært noe inni hampen uspiselig selvsentrert om seg og sitt...).

 

Tipper neste bok blir skrevet med endel mere selvinnsikt. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...