Jump to content

En Villmannsbløff...


Ranger

Recommended Posts

Det er vel dette som kalles å direkte drite seg ut. syns det var spennende å lese og se det han skrev det året. men hadde også en følelse av at noe ikke var helt rett. som det at han kunne blogge og skrive så mye som han gjorde på nett. og da det kom fram det at han hadde ei hytte der han ladet batteri og slik ble jeg sikker på at dette syns jeg var feil. et år ute skulle være et år ute. uten hjelpemidler slik som bil og mobil og strøm. hvis ikke fikk man opplyse om slikt.

og når han i tillegg har direkte løyet for folk. ja da blir det rett og slett ikke bra.

nei heller være ærlig om hva man gjør . for mye av det han skrev om var virkelig intr lesning. lurer jo nå på hvor mye som faktisk stemmer. og den følelsen syns jeg er synd at jeg fikk.

Dette likte jeg ikke å høre.

Link to comment
Share on other sites

Han kunne jo ha reddet omdømmet sitt om han hadde vært åpen om det underveis... Han har jo blant annet solgt 10.000 bøker før han nå offentliggjorde dette. Ville han solgt 10.000 bøker om han tilsto bløffen rett etter at året var omme..? Ikke vet jeg.

 

Jeg synes det er tragisk, han var jo høyt respektert. Dette er som å ta en Sverre M. Fjeldstad...

Link to comment
Share on other sites

Svarte F......

Nå blei jeg skikkelig skuffa. Snakka til og med med fyren på messa. Var imponert og full av beundring. Har hørt rykter om at noen av innslagene hans er filmet i hegn også. Kanskje ike bare rykte likevel. Ikke mere filmet fra Hr. Clausen på meg :evil:

Link to comment
Share on other sites

Helvette heller! Er klart det har betydning. Er man ett år i skogen, er man ett år i skogen. Er man å koser seg på hotell osv. så har man brutt denne kjeden.

 

Burde vel endre navnet på boka og filmen til "en litt over gjennomsnittlig vill mann" For han er jo fortsatt en tøffing da.. Står fortsatt respekt av det han har gjort, men så synd at han gikk høyere ut enn hva som var tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Ja da er jeg en stor villmarking i forhold til deg clausen. Jeg spiller med åpne kort hele veien. Synd å se en villmarking ? drite seg så loddrett ut. Fjelstad gjorde det en annen nordmann med bosted adresse sverige har gjort det og nå du Clausen. dere er tarvelige , ynkelige og juksemakere. Setter min lit til Monsen men det kommer kansje en overraskelse der også ?. Vi vanelige dødelige er vel mer villmarkinger enn dere tilsammen,

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke det at jeg ikke har forståelse for det han gjorde. hadde nok gjort det samme selv om det var min far. Kondolerer med Faren din Clausen.. Glad på dine vegne at du fikk de siste stundene med han .

Det som gjør dette kjipt er jeg nå sitter med tanken på om det ellers var noe som ikke var slik som det så ut på nettet. feks da han spiste rev, skjedde det. da han var sulten. hadde vært bedre om han da hadde sagt at han tok en timeout pga faren, og heller lagt ut fra den jaktingen han bedrev i sverige mens han var der.

Link to comment
Share on other sites

Clausen står fram som en angrende synder, men ikke før media har snusen i det... Det blir for dumt. Han kunne vært åpen underveis om at prosjektet ble amputert pga sin syke far, det tror jeg alle hadde hatt forståelse for! Da hadde han beholdt respekten og omdømmet sitt vil jeg tro. Men å dra på en ukes jakt, bo i komfortabel hytte i en måned osv... Og så holde kjeft om det... Nei nei nei... :(

Link to comment
Share on other sites

Der røyk den respekten, hva er problemet med å spille med åpne kort når det gjelder egen families ved og vel. Og merkelig at han tenkte at dette kunne gå hus forbi, hvis han har vært såpass aktiv andre steder enn på vestlandet. Han var jo såpass profilert før han "reiste" ut i skogen

Link to comment
Share on other sites

Heldig dere som aldri har driti dere ut...

 

Var det smart gjort av Clausen? Nix; overhodet ikke! Kan man forstå at det er lett å ta feile avgjørelser i en sånn situasjon? Ja, jeg er iallefall i stand til å forstå det..

 

Det er sikkert ille nok for`n om ikke en bråte med anonyme synsere skal slenge dritt i tillegg.

 

 

Det var jævlig dumt! Punktum, ny dag i morgen! (eller hvertfall om en stund...)

Link to comment
Share on other sites

Han skal ikke ha kritikk for å besøke en syk far tre ganger i løpet av året.

 

Men, ei ukes jakttur til Sverige to ganger? Og bo inne i ei hytte en hel måned?? Attpåtil ha flere dager på hotell, og lure oss til å tro han ligger under gapahuken og ikke har sett sivilisasjonen???

 

Clausen har bløffet seg til ære og penger, solgt over 10.000 bøker, en haug med filmer, og rettigheter til en TV-serie. Lurer på hvordan han skal gjøre opp for dette?

Link to comment
Share on other sites

Dette var nedslående. At han valgte å besøke sin kreftsyke far er naturligvis forståelig - om han hadde opplyst om det. Å dra på annen jakt (kan vel neppe tolkes dithen at det er å besøke sin far...), bo på hotell og hytte er ikke forståelig. Det er å lure folk. Ikke en eller to, men en hel nasjon.

Når han så lar folket tro det beste, helt til salget av DVD og bøker har sunket, så er det nærmest en svindel. Her er det åpenbart bare penger som teller. Å holde tett om sin kreftsyke far og alt det andre helt til inntektene av "bravadene" synker. Først da fortelle "angrende" om tingenes tilstand.

Når han omgår sannheten så lemfeldig i dette tilfellet, så vet man ikke hva som skjuler seg i kulissene i andre prosjekter heller.

 

Mon tro hvordan det føltes å motta prisen "Året`s villmarking", basert på noe han visste var en bløff? Det må unektelig ha vært med en viss bismak, får vi håpe?

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

At filmene hans er full av filmtriks, det skjønner alle. De er likevel bra gjennomført og man får kjenne på jaktspenningen og får gode opplevelser. Og folk kjøper filmene hans i full forvissning av at dette er sammensatte situasjoner, klipping og skuespill. Fair and square.

 

Dette jukset er derimot en skandale. Her markedsfører han seg selv med "ett år i villmarka", hvor han skal leve stort sett av bær, fisk og kjøtt. Så viser det seg å være en kjempebløff..... Det verste er at han har trolig tjent seg rik på dette.... 10.000 solgte bøker + TV2-serie + foredrag etc.... gir penger i kassa. Og nå er alt løgn.

 

Skuffende.

Link to comment
Share on other sites

He he er vel kansje bare toppen av isfjellet som er kommet frem? Heldigvis så går eg i skogen selv så eg slipper å kjøpe filmer å bøker for å få frem villmarksfølelsen men kjipt for dei som svir visa på finn der omrent 50% av alle varene står "Brukes av kristoffer clausen" :smile:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette var SURT!

 

Kjenner jeg fortsatt har litt dårlig smak i munnen i dag,etter bomba gikk av i går.Jeg skjønner jo at alle kan gjøre feil,og ta dårlige avgjørelser,samt at det her har vært snakk om store penger i form av dvd,tv-serie,bok,sponsorer osv.

 

Det som irriterer meg personlig med dette,er at jeg som mange andre fulgte bloggen hans,spent som en liten guttunge.Å nå få vite at mye av det som sto der er oppspinn og bløff er ikke greit i min bok.Samt at jeg personlig tok han i hånden under de Nordiske jakt og fiskedagene i fjor,og gratulerte med vel gjennomført.

 

Der spurte han også om jeg ville ha signert boken og dvd jeg kjøpte..Det er temmelig frekt når man ser hva som har kommet frem nå..

 

Blir artig å se hva som skjer fremover nå..Registrerer at han ikke bruker Zeiss lenger,men har skiftet til Vortex.Har han mistet spons?Mauser M03 riflene som Norma sponset med forsvant fort!Så da kan man lure om sponsorene forsvinner,eller han selv bytter de ut??

 

Ikke vet jeg!

Link to comment
Share on other sites

Skrevet: 30 Nov 2009, 21:25

Naboen skriver "ærlegheit varar lengst veit du" Her skal du tenke deg nøye om, jeg tror ikke sannheten er så god, tror heller det er en ubehagelig Sannhet for mange.

 

Skrevet i dag:

Dessverre er dette bare toppen av isfjellet og denne "nyheten" er medvirkende årsak til at filmer m.m er solgt til en lavere pris den siste tiden :wink: og når fokuset blir å lyve for folk for å tjene mest mulig penger blir det rimelig kynisk, men sannheten er at denne herren er en mester i juks og bedrag.

 

Ønsker deg lykke til med resten av sakene du skal forsvare eller bortforklare!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser en hel del annonser på Finn.no hvor Clausen går god for produkter. Dette må jo være direkte ødeleggende for den markedsføringen som har blitt bygget opp.

Eksempelvis http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29495513

 

Jeg var bombesikker på at Bear Grylls var en "fraud" men at en nordmann ville drite seg selv ut så til de grader som dette hadde jeg aldri trodd... :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Åååå, dette var deilig å lese. Jeg er gått drittlei alle kommentarene jeg har hørt om 'villmarkingen' Clausen. Alle med noen år på baken og ikke minst i skaugen har jo skjønt at dette er en bløff for lenge siden!

Det kommer ikke klart fram av artikkelen om han ble avslørt eller om han frivillig gikk og avslørte løgnen sin. Hvis det siste er tilfelle skal han hvertfall ha litt cred for det.

Link to comment
Share on other sites

Uffda Clausen. Alle hadd nok forstått et avbrudd/pause ang din far hvis du hadde vært ærlig. Men disse jaktturene dine, hvor du sikkert har filmet andre greier. De sitter langt inne.

 

Du har nå livnært deg lenge på disse filmene og foredragene fra året i skogen, men fylt din pung med mynt. Håper du sitter igjen med en dårlig smak! Mange som har kjøpt boka de føler seg lurt, og sitter med et eventyr til 500kr som de ikke vet hva som stemmer, og hva som er oppspinn.

 

Du var ingen mann, og ihverffall ingen villmann for 2 år siden når det gikk deg imot, håper du er mann nok til å stå rakrygget og tilby pengene tilbake til de som følrer seg lurt!

 

Typisk at man kjører løpet helt ut, til pressen får nyss i saken, og så går man flatt ut for å beklage.

Link to comment
Share on other sites

Fikk en dårlig følelse med "en vill mann" konseptet, da det var så stasjonært og når den nevnte hytta kom fram. Allikevel kjøpte jeg bok og dvd. Jeg er blitt lurt! Jeg trodde jeg kjøpte en historie om mestring, og personlige egenskaper utover det folk flest har. Det virker som clausen har ranet oss.

 

Hvis noen vil teste hvor mange "en vill mann" bøker 123grs Lapua Cutting Edge i kal. 30 med 46grs Norma 202 bak vi greier å få gjennomskyting på, er det bare å sende bøker til meg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...