Jump to content

Nordik hind


nix cabriolix

Recommended Posts

Nå har jeg prøvd denne lokken 6 ganger. Dette er i et område med ganske tett bestand av hjort og den er prøvd i ganske tett skog. Jeg har fått inn hjort 5 av gangene. Enten i form av kontaktlyd fra kolle som er bare ca 20-30 meter unna eller ved å se dyret i umiddelbar nærhet. Alle gangene kommer de nært inn. En gang var det ganske nære på at jeg skjøt dyret. De kommer inn som når du brøler på hjortebukk. Altså de vil rundt deg og komme i trekken din for å sjekke. Neste gang skal jeg prøve med et ScentaAway på klærne eller en stift med kollelukt ved siden av meg. Da blir de kanskje mindre skeptiske. Du kan lage to lyder med denne lokken. En hets lyd mot andre koller eller en lokkende kalvelyd. Man skal ikke blåse hardt har jeg funnet ut. Dette er tydeligvis en frekvens som bærer langt.

 

Artig å høre om flere får inn dyr.

 

Mine sekvenser er som følger:

Ankommer lokkestedet lydløst.

Venter en halvtimes tid.

Prøver med 2-3 lokkelyder

Venter 3 minutt før jeg gjentar dette i ca 20 minutter.

Så venter jeg opp til en halvtime etterpå.

Det var først etter 15 minutter etter at jeg hadde sluttet å lokke at den kolla kom inn for å se hva dette var. Denen var på ca 25 meter og ble nesten skutt...

Alle gangene er enten i skyminga eller på morgenen. Har ikek prøvd midt på dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...