Jump to content

Åtelys igjenn..å igjenn.


Mr.Polar

Recommended Posts

Når denne lampa di er på 100watt og 220volt så tror jeg du lyser godt opp mot 200-300 og kanskje mot 400meter.

 

Husk på at en 1000metring til bil lyser opp mot 200meter og det med 60watt`s pære på 12voldt.

 

Tror du får ett formidabelt lys selv med spreder filteret montert, så du må kanskje finne deg en "dimme" bryter å montere sammen med lampa hvis du synes lyset blir for inntenst.

 

Lykke til og god åtejakt.

Link to comment
Share on other sites

Akkorat vært ute å testet lyset :D

I sort skog lyste jeg opp på 250-300 m..nesten så det ble for kraftig. Tro om jeg klarer å finne en 50W lyspære til det? Er ikke vanlig pæresokkel på dette lyset. Eler jeg lakker sprederdekslet rødt med en sprit-tursj..men fy for et lys. Værdt hvær en krone jeg betalte

Link to comment
Share on other sites

Tro om jeg bruker 100W strøm selv om jeg dimmer ned eller at Watt-styrken reduseres? Eller må jeg ha en spesiell dimmer for slikt?"Sliter"en dimmer mer på lyspæren med enn uten?

Har Claes Olson slike dimmere? Biltema?

Beklager kanske litt dumme s.mål..men er det en ting jeg ikke kan så mye om,så er det strøm :roll:

Link to comment
Share on other sites

bruker 1000 meterne etter en gammel audi jeg hadde :lol:

Fikk beskjed på siste EU kontroll den var på mens den var i livet , at lyktene var for sterke.....

koblet bare på en trafo slik at jeg får 12 W. Lyser flere hundre meter, så jeg har kappet en vanlig rød Europris 10l vaskebøtte i to. Trer over bunndelen å sager opp en lysglugge som er ca 1cm bred. Får et ganske bra lys på selve åta, + at rundt lyser det en svak rødfarge som er yppelig om det snør ute.

Prøvde sist vinter uten bøtte over, da turte ikke mikkel å nærme seg.

Skal se om jeg får tak i en orange bøtte, håper det kan lyse enda mere opp i tette snøbyger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...