Jump to content

Unlimmited Ammo stengt! Hvor kjøpe fra.


Oddgeir

Recommended Posts

Hei.

Har en oppskrift på haglpatroner som jeg har brukt til gås og annen fugl.

Denne var basert på komponenter kjøpt fra UnA i Finland. Men dem får ikke lenger lov å sende verken hagl, wads, krutt eller hylser.

Noen som har gode forslag til hvor jeg kan handle in komponenter nå?

Hadde jo vært kjekt om jeg kunne bruke den typen som er på TJFF sin Lerduebane her i Trondheim.

 

Ellers noen gode forslag til oppskrifter?

Link to comment
Share on other sites

Har trolig noe... Skal se om kan sende deg en PM senere i dag..

 

Gyttorp steel max vi snakker om? i såfall er dette fiocchi hylser, om de da ikke er sorte, da er d cheddite;-)

 

Staffans i Sverige selger forresten nye hylser fra gyttorp med tennhette.(bestilt to ganger, fikk fiocchi(blå) første gangen og cheddite(sort) andre gangen)

Link to comment
Share on other sites

Kobble,

 

Hadde vært kjempefint om du kunne sende på en PM senere.

Har kun brukt armusa hylser og UNA65 wads før. Har ladet med krutt fra VV.

 

Steel max vi snakker om ja. Skal sjekke opp om det er fiocchi eller cheddite. Forøvrig cheddite jeg har brukt før i Armusa hylsene.

 

Må kanskje sjekke ut staffans jeg da:)

Link to comment
Share on other sites

Steel max vi snakker om ja. Skal sjekke opp om det er fiocchi eller cheddite. Forøvrig cheddite jeg har brukt før i Armusa hylsene.

 

Jeg har to typer Steelmax her hos meg, begge med svart plast. En med fornikla cullot - det er Cheddite. En med vanlig messing cullot - det er Fiocchi. Til info. Ble ganske overrasket selv da jeg oppdaget det...

 

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

trolig like overaska som jeg ble når bestilte 500 fiocchi fra staffans og fikk cheddite.. Virker litt som om gyttorp ikke skiller mellom de to. ser de bruker fio og chedite hetter liktt sånn om hver andre og.. Har og bestillt hetter fra Staffans to ganger, fikk fio første gang og cheddite andre gang..

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakket med produksjonssjefen på Gyttorp. Han mente de brukte 3 tennhetter, fio616, cx2000 og en som het EVO. Det skulle være liten forsjell på disse iflg han.

 

Nå skal det vel sies at i slik produksjon er de nok rimelig rigide på å trykkteste før og batchene underveis.

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Den cx2000 er vel fra cheddite etter hva et ett kjapt googlesøk sa meg.. men skulle ha ett rødt "flashhole" mot sort som de gamle cheddite hettene(mine er "gullfargede" med sort tennhull)

 

Den evo hetta har jeg dog ikke hørt om, hadde de noe mer info om den?

 

MVH

K

Link to comment
Share on other sites

Ikke hørt om evo før eller siden men mener den skal være metallfarget/sølv.

 

CX2000 er cheddite, rødt flashhole. Fio 616 har hvit flashhole. Mener å huske det var en riktig staselig krangel på patrontest.dk om dette (De krangler jo om det meste der borte)

 

 

 

-L-

 

 

Edit: Info og krangel om tennhetter: http://www.patrontest.dk/topic.asp?whichpage=6&TOPIC_ID=703&FORUM_ID=20&CAT_ID=9&Forum_Title=Haglladning&Topic_Title=S%E5+skal+der+genlades%21

Link to comment
Share on other sites

Har una sluttet og sende komponenter :trist: . Er det Norske myndigheter som har satt en stopper. Eller har Kimmo funnet ut at det ikke var så lurt og sende hit. Vp 65 fikk jeg tilsendt av Østjydsk våbenhandel. Det var da ingen problemer med det, billigere var det også, tror det var 75dk for 250 stk+ frakt og moms. blei ca 600 kr for 1000 stk tror jeg (glemmer i kjappeste laget).

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Har en oppskrift på haglpatroner som jeg har brukt til gås og annen fugl.

Denne var basert på komponenter kjøpt fra UnA i Finland. Men dem får ikke lenger lov å sende verken hagl, wads, krutt eller hylser.

Noen som har gode forslag til hvor jeg kan handle in komponenter nå?

Hadde jo vært kjekt om jeg kunne bruke den typen som er på TJFF sin Lerduebane her i Trondheim.

 

Ellers noen gode forslag til oppskrifter?

 

Hei Oddgeir!

 

UNA og VP Wads er som lipitor påpeker de samme.

Jeg bestiller mine komponenter fra http://www.balisticproducts.com" target="_blank. De leverer VP, og det meste du trenger til lave priser.

Stort sett det av verdi fra Unlimmited er data. ;-)

Link to comment
Share on other sites

beklager å blande meg...

Men er det mulig å få tak i ferdig hettede kaliber 12 hylser noe sted? (jeg skal lade svartkrutt... så type er ikke så farlig)

Hva koster det i så fall. Begynner å bli vagt lei av å lade om lerdueskudd...

 

 

Staffans Vapen selger dette.. ca 300 for 250 http://www.staffansvapen.se/handladdning/hagelladdning/hylsortaendhattar/fiocchi-hylsa-med-taendhatt-1270.html

Link to comment
Share on other sites

Mange hylser er like på armusa, hva tallene står for vet jeg ikke. Jeg har i år brukt de gule rc hylsene med litt høy culot, det er de beste hylsene jeg har prøvd. Tennhettene sitter som et skudd. Finnes sikkert mange andre av typen cheddite du kan bruke, splitt de opp og se etter ulikheter på basewaden, er som regel der forskjellen er.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...