Jump to content

Mulig å åpne trangborring på kombi?


cervus

Recommended Posts

Jeg har fått tilbud på 1 stk kombi, i kal 20/76 + rifle baskylen på denne er godkjent til opereres med høyere trykk, men på grunn av at denne børsa har full trangboring er det ikke mulig (les anbefalt) å skyte stål eller tilsvarende høytrykk skapende patroner.

 

Utover dette liker jeg børsa godt og kaliber kombinasjonen passer mitt bruksområde også bra, og selv om jeg vet at det er mulig å skyte andre type halgle ladniger/materialer anser jeg ikke full trangboring en fornuftig borring valg til generelt bruk på en kombi som blir brukt til alt av lovlig vilt jeg måtte komme over.

 

så spørsmålet mitt er, er det mulig for en Børsemaker å åpne trangborringen på en kombi til for eksempel 1/2 eller 1/4 ?

 

setter pris på tilbakemeldinger, og dersom det finnes en tråd om dette fra før beklager jeg dette da jeg ikke klarte å finne den.

 

Og dersom tråden er opprettet under feil underkategori må selvfølgelig moderator ta seg friheten til å flytte denne dit den hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

@eies: Tror ikke dette er en løsning for trådstarter, siden det dreier seg om en kombi. Kapping og kroning av rifleløpet koster nok fort like mye som endring av trangboring, og resultatet blir mindre forutsigbart.

For min egen del, så vil jeg ha minst mulig endring i balansen på haglen. Kapping er derfor ikke et alternativ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...