Jump to content

338 Lapua Magnum fra eska til hjortelia


KnuteriK

Recommended Posts

Det tøffeste er jo uansett å sitte med 1000-yard stare på sengekanten med GI-joe

neglefila si og dra den apatisk over ogivalen mens du svetter på overleppa og kjemper

med gamle 'Nam-flashbacks :D

 

 

-H

 

 

Tilfeldigvis sett "Sniper" med en morgengretten Tom Berenger i det siste? ;)

Det litt kule er at den filmen er gammel, og da vi så filinga hans lo vi bare. Nå gjør flere det, litt mer raffinert men dog. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Tok en test på noe vanlig fabrikkammo, samt noe NATO-ammo jeg hadde liggende. Her målte jeg opp til 12 1/1000 inch skjevhet.

Det er såpass mye kast at patronen normalt ikke lar seg kamre uten vesentlig motstand og maktmisbruk.

Sikker på at du ikke har glemt en null....at det skulle stått 12/10000 " evt at måleinstrumentet ikke er kalibrert??

 

Nesten så jeg tror nato ammoen har vært en tur innom et MG og vært utsatt for en dobbeltkamring :roll: dvs to patroner inn i kammeret samtidig. Da får man slike abnorme resultater du har målt.

 

Sorry at jeg ikke greier å dy meg altså, men hva i svarte er vitsen med å drive med disse idiotiske tommemålene. Vi gikk over til den metriske konvensjonen for snart 40 år siden!

 

Ta å kast det måleuret til helvette og kjøp en med metrisk skala. Toskete amerikanere...

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke som jeg har tenkte lenge:

 

Jeg leser endel på forumet, i diverse tråder. Ikke alle, men de som interesserer meg.

Jeg vil påstå at langholds skyting har blitt sett på med litt skrå blikk tidligere, og de som har drevet på med det, har operert i det stille og ikke skrevet så mye om denne skyteformen. Det har liksom ikke vært helt stuereint, her til lands, kanskje?

 

Siste året har det formelig eksplodert med innlegg og spørsmål om langhold, mange har kjøpt seg dedikerte børser, mange i kaliber 338LM.

Når jeg vet hva andre driver med, feks DFS, så kan jeg ikke se at det skrives så voldsomt om prosjekter og skyting og trening i DFS stil her inne. Kanskje jeg ikke har lest i rette tråden??

 

Men her på langholds kammeret øker interessen nesten hver dag, og vi er glade gutter som koser oss stort med det vi driver med. Er det fordi at vi aldri kan bli gode nok? Det aldri kan bli langt nok? Det aldri kan bli rått nok? Jeg tror det ;) Og takk "gud" for at det er sånn. Hadde blitt fort lei om det bare skulle skytes slik og sånn og ferdig med det. Mitt ønske er at langhold skal bli kjempestort i Norge, og at vi kan konkurrere på 1000 meter. Håper oxo at det kan bli flere treff der man virkelig kan strekke på beina og møte andre glade gutter med stjerner i øynene.

 

Vi må bare fortsette det vi driver med og være åpne om det. Da blir det mer akseptert etterhvert, kanskje oxo dette med å skyte litt lenger enn 100 meter på jakt. Jeg håper å kunne treffe på 3000 meter ila dette året, kanskje ikke med denne børsa, men med et annet spennende prosjekt som er på trappene som jeg ikke har laget en tråd om ennå.

 

Takk for at dere poster i tråden, og holder liv i den. Jeg er like gira hver gang jeg ser at noen andre enn meg selv poster her.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Er dette måten dere gløder på?

" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Og har det noe for seg å drive med det på 6,5x55?

 

Er nesten slik. Likt bortsett fra at jeg tester først med Tempilaq 750 tror jeg det var.

Smører litt innvendig i hylsehals og tar tiden Bruker så klokke og gjør det så likt som overhode mulig hver gang, bruker lavere omdreining en han i filmen og jeg legger ikke hylsene i vann.

 

Det kan være forskjell fra brenner til brenner derfor bør man bruke Tempilaq for å vite hvor lenge man skal "gløde" med sin brenner. På mine 338 Norma Mag bruker jeg ca 8 sek med min brenner.

 

Jeg har ladet mye 308 win tidligere, Remington hylser sprakk i halsen etter bare 5 skudd Lav ladevekt med lette kuler til jaktfeltskyting. Hadde jeg glødet den gangen er jeg sikker på at hylsene hadde vart lenger.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat preppa ferdig 50 Lapua hylser. Har tilføyd litt nytt utstyr siden forrige lading.

Kjøpte meg en Flashole Uniformer, og en innvendig konisk "hylsefres" som tar grader etter halsfresing, men denne er lang og slank og beregnet for VLD kuler. RCBS verktøyet jeg har brukt til samme jobb før, er mye brattere.

 

Så nå har jeg gjort følgende med hylsene.

Vaska før pressing med Sitrus rens.

Smurt og helpressa alle hylsene, har ikke satt tilbake skuldra. Har målt med en gauge, så dette vet jeg 100%.

Har frest alle halsene, og alle hettelommene.

Gløda hylsene.

Uniformert hettelommene og tennhull, samt tatt innvendig grader i hals.

 

Nå skal jeg veie hylsene, og finne 15 stk som er kliss like, og teste de på 500 meter papp.

Så blir det å sette i tennhetter, fylle i krutt og sette kuler. Burde være klart til fredag ;)

 

20130129_221057.jpg

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke som jeg har tenkte lenge:

 

Jeg leser endel på forumet, i diverse tråder. Ikke alle, men de som interesserer meg.

Jeg vil påstå at langholds skyting har blitt sett på med litt skrå blikk tidligere, og de som har drevet på med det, har operert i det stille og ikke skrevet så mye om denne skyteformen. Det har liksom ikke vært helt stuereint, her til lands, kanskje?

 

Siste året har det formelig eksplodert med innlegg og spørsmål om langhold, mange har kjøpt seg dedikerte børser, mange i kaliber 338LM.

Når jeg vet hva andre driver med, feks DFS, så kan jeg ikke se at det skrives så voldsomt om prosjekter og skyting og trening i DFS stil her inne. Kanskje jeg ikke har lest i rette tråden??

 

Men her på langholds kammeret øker interessen nesten hver dag, og vi er glade gutter som koser oss stort med det vi driver med. Er det fordi at vi aldri kan bli gode nok? Det aldri kan bli langt nok? Det aldri kan bli rått nok? Jeg tror det ;) Og takk "gud" for at det er sånn. Hadde blitt fort lei om det bare skulle skytes slik og sånn og ferdig med det. Mitt ønske er at langhold skal bli kjempestort i Norge, og at vi kan konkurrere på 1000 meter. Håper oxo at det kan bli flere treff der man virkelig kan strekke på beina og møte andre glade gutter med stjerner i øynene.

 

Vi må bare fortsette det vi driver med og være åpne om det. Da blir det mer akseptert etterhvert, kanskje oxo dette med å skyte litt lenger enn 100 meter på jakt. Jeg håper å kunne treffe på 3000 meter ila dette året, kanskje ikke med denne børsa, men med et annet spennende prosjekt som er på trappene som jeg ikke har laget en tråd om ennå.

 

Takk for at dere poster i tråden, og holder liv i den. Jeg er like gira hver gang jeg ser at noen andre enn meg selv poster her.

 

:)

 

AMEN

Link to comment
Share on other sites

Den lyman tennhette verktøyet er fin,kan brukes til alle caliber,tar ganske mye grader på innsiden tennhette hullet på noen så trur det gjør at man får gjevnere tenning.

 

Knall fint at dette blir mere "lovlig" i alles øyne,trur interesse kurven vil gå bratt oppover en stund til :D

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke som jeg har tenkte lenge:

 

Jeg leser endel på forumet, i diverse tråder. Ikke alle, men de som interesserer meg.

Jeg vil påstå at langholds skyting har blitt sett på med litt skrå blikk tidligere, og de som har drevet på med det, har operert i det stille og ikke skrevet så mye om denne skyteformen. Det har liksom ikke vært helt stuereint, her til lands, kanskje?

 

Siste året har det formelig eksplodert med innlegg og spørsmål om langhold, mange har kjøpt seg dedikerte børser, mange i kaliber 338LM.

Når jeg vet hva andre driver med, feks DFS, så kan jeg ikke se at det skrives så voldsomt om prosjekter og skyting og trening i DFS stil her inne. Kanskje jeg ikke har lest i rette tråden??

 

Men her på langholds kammeret øker interessen nesten hver dag, og vi er glade gutter som koser oss stort med det vi driver med. Er det fordi at vi aldri kan bli gode nok? Det aldri kan bli langt nok? Det aldri kan bli rått nok? Jeg tror det ;) Og takk "gud" for at det er sånn. Hadde blitt fort lei om det bare skulle skytes slik og sånn og ferdig med det. Mitt ønske er at langhold skal bli kjempestort i Norge, og at vi kan konkurrere på 1000 meter. Håper oxo at det kan bli flere treff der man virkelig kan strekke på beina og møte andre glade gutter med stjerner i øynene.

 

Vi må bare fortsette det vi driver med og være åpne om det. Da blir det mer akseptert etterhvert, kanskje oxo dette med å skyte litt lenger enn 100 meter på jakt. Jeg håper å kunne treffe på 3000 meter ila dette året, kanskje ikke med denne børsa, men med et annet spennende prosjekt som er på trappene som jeg ikke har laget en tråd om ennå.

 

Takk for at dere poster i tråden, og holder liv i den. Jeg er like gira hver gang jeg ser at noen andre enn meg selv poster her.

 

:)

 

 

Helt enig, og det neste skrittet bør være at noen påtar seg å organisere et forbund for langholdsskyttere, og får dette godkjent som egen skyteform hos POD. Da kan man opprette klubber, komme inn under støtteordninger osv, og få erhvervsgrunnlag. Jeg er overbevist om at det vil være positivt for miljøet innad og utad.

 

Å få godkjent feltbaner er en helt kurant sak dersom man har grunneierne med på laget, de koster relativt lite å etablere i forhold til faste baner, og er ganske fleksible.

 

Jeg tror kanskje dette vil senke terskelen for mye skyttere også, ved at de har klubber som driver med nøyaktig det de holder på med.

 

Jeg er klar over at benkeskytterne (kanskje spesielt SBSK) gjør en fenomenal jobb også innen feltmessig skyting, men det er etter mitt inntrykk heller unntaket enn regelen. Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Også finnes det jo de iblant oss som ikke finner det forlokkende å sitte når man skyter, kanskje fordi det har prinsipielle likheter til det å være kavalerist ;) , og med det ikke føler seg kallet til å bli benkeskyttere.

Link to comment
Share on other sites

ÆÆÆ :shock:

 

Er selv medlem av Jæren Skytterklubb.

Startet min interesse med benkeskyting. Men har mer og mer falt over til langhold.

Men for all del ikke tenk på et eget forbund en gang men vær med og styrk det forbundet som jobber for det i dag.

Nemlig NBSF.

Det er plass for begge der.

 

Geir S

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Å få godkjent feltbaner er en helt kurant sak dersom man har grunneierne med på laget, de koster relativt lite å etablere i forhold til faste baner, og er ganske fleksible.

 

Dette er interessant. Hadde vært supert om du hadde laget en tråd om dette. Hvilke krav det er osv. Hva er kriteriene for en feltbane?

 

Ellers tror jeg det er viktig at vi prøver å holde oss samlet i et forbund så lenge en ikke ser et spesiellt behov for å skille seg fra BR-forbundet. Det er en glidende overgang mellom 100m BR og "langfelt", med F-class og 500 UNL som en samlende gren i midten.

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg for dårlig oppdatert på forbund, skjønner jeg, jeg skal ta meg selv i nakkeskinnet... ;)

 

Jeg lager gjerne en tråd om etblering av feltbaner, men tidligst i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er egentlig hva samfunnet aksepterer av type skyting.

Spiller ingen rolle hva vi ønsker og vil. Om samfunnet ikke aksepterer en bestemt form for skyting, ja da kommer begrensninger evt forbud ganske så kontant.

 

Hvis man går rundt i den villfarelsen og tror kammeret.no er en egen liten "lekeplass" forbeholdt kammerets brukere, da bør man utvidet horisonten en liten smule.

 

Jeg kan garantere at det vi driver med her........SPESIELT.......LH skyting, blir fulgt opp meget nøye av de som har interesse av det og får betalt for det.

 

Så lenge vi holder oss innenfor aksepterte normer......ikke nødvendivis nedfelt i en eller annen paragraf eller lov, men som nevnt.....aksepterte normer, får vi lov å holde på.

Men i det øyeblikkede de/den oppfatter det vi driver med som uetisk eller uakseptabelt, da får vi realiteten ganske så brutalt midt i trynet.

Kan være OK å tenke igennom to tre ganger hva man skriver om, evt poster bilder av, før man trykker på enter knappen.

 

Overstående er ikke vinklet mot et spesielt innlegg eller en bestemt person, bare for å understreke det.

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg traff i julen på en person i et selskap som jobber i PST.

Jeg bare måtte spørre om hvordan min aktivitet lå på deres radar.

 

Svaret var greit, de følger ikke noe mer med på denne aktiviteten enn andre aktiviteter, det er mer ekstremistisk aktivitet i muslimske miljøer som blir prioritert. Men de vet at vi er her ;)

Link to comment
Share on other sites

Hele dette innlegget er skrevet med en viss "flame on" innstilling, og noen vil bli dødelig fornærmet, de som pleier å bli fornærmet av mine innlegg kan bare bli det, de andre - det er ikke meningen.

 

Siste året har det formelig eksplodert med innlegg og spørsmål om langhold, mange har kjøpt seg dedikerte børser, mange i kaliber 338LM.

Når jeg vet hva andre driver med, feks DFS, så kan jeg ikke se at det skrives så voldsomt om prosjekter og skyting og trening i DFS stil her inne. Kanskje jeg ikke har lest i rette tråden??

DFS bare skyter de... vi..

 

 

 

Jeg er klar over at benkeskytterne (kanskje spesielt SBSK) gjør en fenomenal jobb også innen feltmessig skyting, men det er etter mitt inntrykk heller unntaket enn regelen.

Den største jobben gjøres i DFS, det arrangeres hver helg flerfoldige feltstevner etter samme konsept som "Back to Basics"-stevnet. Dette har DFS gjort i over 150 år...

Skytingen er på både kort og langt hold, man må bedømme avstanden og standplass er så feltmessig som det kan bli, på magen i søla. Det som er forskjellig er at øvelsene er mer stiliserte, noe som har komme til etter år(hundrer) med justering av regler, alle idretter går den veien, bare se på den årlige regelkrangelen i NBSF. Man må ha nye regler så man kan få en fordel ift. de andre, under påskudd av å gjøre det likt for alle. Og for å rettferdiggjøre et sentralt forbund.

DFS har et stort sentralt forbund, men reglene står.

 

Uansett, en kan altså få delta på feltstevner med jakt/langholdsrifler, og det er moro. Jeg tror Christans stevne blir enda mer moro, men jeg får altså ikke deltatt (faen, osv..)

I en drøm jeg hadde så meldte alle langholdsskytterene seg inn i DFS og fikk startet opp en slik klasse der. Umulig, javel, men DFS sine gubber erstattes nå og snart av gubber på min alder (GGGu), og de er (ennå) ikke like sure og vrange som de riktige grinebiterene - bare en tanke.

 

 

Uansett, igjen - så vil mange "langholdsskyttere" ha nytte av å se seg rundt, de er så jævla kule med sine tacticoole rifler, men 40km unna, i ei bygd et sted, slenger 19 år gamle jenter (søte er de og) seg ned med Saueren, og skyter MYE bedre - med reim :wink: på langt hold. Og postbilen må vente til de har skutt ferdig, man ligger jo på veien og skyter. Nei feltbaner er ikke vanskelige å få til.

Men de ser mere PK ut, ref Castors innlegg - men øvelsene premierer nøyaktig de samme ferdigheter, felt, stang, felthurtig - tenk deg de øvelsene med kikkert og tofot?, eller trenger vi det? moro uansett, begge deler er vel best, iht. en liten gul bjørn.

Men ingen vet dette, for de har sin kunnskap fra internett og Kammeret, mens skytterene samles IRL, og skyter. Det er som sagt feltstevner hver helg, men ser vi LH-skyttere der? Nei, og jeg vet hvorfor.

Det er sikkert mange trekuker i DFS, og jeg er en av dem, men det er mange andre som kan ha nytte av å svelge stoltheten sin og se over gjerdet, kanskje leker noen akkurat samme leken der - og har mye finere sandkasse, betalt av staten :wink:

 

 

 

Poenget mitt er, om ingen så det, at mange er svært lite informert utenfor sin egen lille sfære. De verste er DFS og de eksmilitære/yrkesmilitære, man kan leve et liv i hver av de boblene uten å oppdage hverandre.

 

Vet man om hverandre, og snakker med hverandre så kan en få til noe. Kammeret er fint til det, og har lagt grunnen for mye - men flere må ut og møtes, irl.

Det er lett å se at det er der langholds/BR folket enten samarbeider med skytterlagene, eller ER skytterlagene er der en lykkes best, og får skutt mest. Langholdsmiljøet her på Sørlandet har (for å få til en klubb) samlet folk fra DFS, fra jaktskyting, JFF, og fra NBSF.

 

Vi vil på sikt være tjent med å viske ut alt dette de og oss tøvet, og bare være skyttere, hele gjengen.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Mange kloke ord Krister!

Hvis vi snur nesen mot Sverige så vil dere se at svenskene har fått en "jeger/langholdsklasse" i deres DFS.

Mener de kaller det kikkertfelt.

Man deltar på vanlige feltstevner men kan stille med rifle med kikkert.

Ukjent avstand, ulike stillinger osv.

Sauer 200STR 6,5x55 med Zeiss/PM II/Vortex er populær av en eller annen grunn :mrgreen:

 

Det er vel også mulig å delta på DFS feltstevner i Norge med jaktrifla.

Forutsatt at man er DFS medlem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Krister. Jeg har selv skutt DFS siden 1986 men ble lei.

Såvidt jeg vet er det ingen dfs felt stevner som går utover 600 meter, og jeg vil gjerne bli slått av ei snuppe med Sauer og diopter på 1000 meter på ei 30x30 stålplate ;)

 

Jeg har deltatt på endel feltstevner med jaktrifle/langholdsbørse.

Det er ikke så enkelt som Krister skriver. Jeg har iallefall blitt nektet å deltatt pga avtrekk under 1.5 kg. Siden jeg oxo hadde variabel forstørrlse på kikkerten måtte denne teipes fast på minste x. Det var en del sure kommentarer og skeive blikk da jeg entret standplass med mine grønne klær og tacticoole børse. Konkurrerte mot meg selv så jeg vant ;) At man har muligheten om man vil, absolutt. At man blir tatt imot med glede overalt, absolutt ikke. For min del skytes det ikke langt nok og mine våpen er heller ikke tillat brukt.

Mulig reglene varierer fra sted til sted, men i Møre og Romsdal har det frem til jeg gav f.... I 2005 vært sånn.

 

 

 

Sent fra min alltid strømtomme Galaxy Note.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er egentlig hva samfunnet aksepterer av type skyting.

Spiller ingen rolle hva vi ønsker og vil. Om samfunnet ikke aksepterer en bestemt form for skyting, ja da kommer begrensninger evt forbud ganske så kontant.

 

Hvis man går rundt i den villfarelsen og tror kammeret.no er en egen liten "lekeplass" forbeholdt kammerets brukere, da bør man utvidet horisonten en liten smule.

 

Jeg kan garantere at det vi driver med her........SPESIELT.......LH skyting, blir fulgt opp meget nøye av de som har interesse av det og får betalt for det.

 

Så lenge vi holder oss innenfor aksepterte normer......ikke nødvendivis nedfelt i en eller annen paragraf eller lov, men som nevnt.....aksepterte normer, får vi lov å holde på.

Men i det øyeblikkede de/den oppfatter det vi driver med som uetisk eller uakseptabelt, da får vi realiteten ganske så brutalt midt i trynet.

Kan være OK å tenke igennom to tre ganger hva man skriver om, evt poster bilder av, før man trykker på enter knappen.

 

Overstående er ikke vinklet mot et spesielt innlegg eller en bestemt person, bare for å understreke det.

Hva mener du med det jeg har uthevet?

Jeg tenker det at det skal vel litt til for å være uetisk når man skyter på stål på lengre hold. Jeg ser den at det kan (om man drar det langt nok) ses som uakseptabelt. Men da i amerikansk kontekst, og for enkeltpersoner. Jeg tenker på folk som skyter for å leke "snipere". Jeg har dog tilgode å se et enkelt innlegg her på forumet med slike holdninger.

Snipershide derimot, enkelte der trenger kalde omslag og spyling...

 

Det er et ganske kraftig skille mellom skarpskyttere i forsvaret og det som postes om her. Vi er for det meste penværsskyttere som skyter i EN retning og på ET område.

Link to comment
Share on other sites

Var nede hos GRS i går og hentet nye stokken til 338'n.

Det er en hybrid stokk, og er satt sammen med et hint av BR stokken og langholds stokken. Men den ligner ikke på noen av dem.

Jeg måtte pusse ut endel av løpskanalen, da jeg har litt tjukk pipe, og nå er den klar til bedding. Men jeg skal duracote den først, og håper å få gjort det idag. Så blir det bedding i morra om alt går etter planen.

La meg ned og prøvesikta litt i går, og vi var venner med en gang. Så det blir spennende å skyte med denne kreasjonen.

 

Blir nok meget bra :)

 

20130202_090052_zpsefe6cf7e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har vaska den med tynner, ellers så lakkerer jeg rett på treverket.

Nå har stokken blitt Tactical OD Green, har fått 4 strøk vått i vått. Nå henger den til tørk over ovnen her inne.

Skal pusse lett over den, da den har reist endel bust.

Så kommer jeg til å gi en et strøk til med grønt, før jeg legger på brunt, sort og offwhite.

 

Om alt går etter planene, er den ferdig lakkert til i kveld :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...interessant..Du Durer absolutt hele stokken? Inne i, der låskassa skal sitte og over alt? Ellers vil det vel trekke inn der i stedet? Det blir ikke for tykt lag slik at du får problemer med å få kassa til å passe?

 

En GRS som tåler all slags vær er liksom den ultimate stokken spør du meg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Å få godkjent feltbaner er en helt kurant sak dersom man har grunneierne med på laget, de koster relativt lite å etablere i forhold til faste baner, og er ganske fleksible.

 

Dette er interessant. Hadde vært supert om du hadde laget en tråd om dette. Hvilke krav det er osv. Hva er kriteriene for en feltbane?

 

Nå har jeg laget enn innføring i hvordan man kan gå frem for å få godkjent en bane for feltskyting med rifle: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=85&t=84240

Link to comment
Share on other sites

Da er stokken ferdig lakkert. Brukte 2 timer, og resultatet ble meget bra.

Det er bedre match mellom de offwhite flekkene nå. På Aics'n, var de lyse flekkene mer brune enn på kikkert og løp, nå har jeg klart å blande fargene så det ble rett farve.

 

Gjenstår en beddejobb, som jeg gjør i morra. Så kan jeg testskyte på fredag, og trene litt mer til jeg skal opp til Trondheim og konkurrere den 16 februar :)

 

20130202_211306_zps235b3b3c.jpg

20130202_211431_zpsffe21517.jpg

Link to comment
Share on other sites

Joda, arbeidet er fint. Er heller fargene er jeg litt skeptiske til. Afrikanske paramilitære farger har aldri vært favoritten min. Håpet du var kommet over det fra forrige gang, men den gang ei. Heldigvis har vi forskjellig smak. Kjedelig om alle gikk rundt med T3 Light.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder valg av camo så var det naturlig å lakkere stokken i samme skjema som pipa og kikkerten, da jeg ikke gidder å lakkere opp igjen alt sammen. Trodde det kanskje var naturlig??

 

Takker for godord gutter, jeg har lakkert mye før i tiden, så jeg kjenner at det begynner å komme tilbake, selv om jeg ikke har lakkert camo og slikt da :)

Ha noen prosjekter til som skal sprøytes, så jeg må vel bli mer kreativ etterhvert.

 

Jeg er ikke lei av AICS'n, men jeg liker GRS stokkene, og siden jeg har en fot innafor døra der, ble det avgjort å lage en Hybrid til min 338lm, og se om det kan være noe å satse på. Foreløbig kjennes alt helt rett, og jeg ser frem til å skyte med den.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye veier galskapen nå som du har fått trestokk montert?

 

Jeg har vært ute etter en slik stokk som dette selv, og har fundert på forskjellige måter å modifisere langholds-stokken min. Men foreløpig har jeg bare tatt ut monopod'en og brukt den som den er.

 

Det er ikke bare å skru av den plast-dingsen heller, da det blir problemer med justering av kolbelengden. (Den nedre styrepinnen får jo ingenting å "gå" i).

Det blir spennende å se hvor dette går, men det er absolutt noe jeg tror kan være aktuelt/interessant for mange :)

Link to comment
Share on other sites

Da er Hybrid'n ferdig bedda og satt sammen igjen.

Ble helt greit resultat, Hysol er ok å jobbe med og gir en meget hard konsistens. Litt av duracoaten fra kassa sitter igjen i beddemassen, selv om det ble brukt plenty med slippmiddel :)

 

Den kom ut veldig lett, og jeg har frest bort det overflødige og børsa er nå klar til bruk. Lenge å vente til fredag kjenner jeg.

Er meldt bra vær, så nå håper jeg å komme under 90mm på 500 meter med 10 skudd. Vi får se ;)

 

20130205_180236_zpsc21b7153.jpg

20130205_180300_zpsf4842f04.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...