Jump to content

Overføring av kart fra mapsource til astro 320


småviltjegern

Recommended Posts

Topo Pro er eldre enn Adventure. De nyeste kartene er Topo-Premium. Tror de leveres på egen sd-brikker, og gjør det litt kroglete hvis man beveger seg i grenseområdene for kartet. Premium skal passe til Garmin, men jeg har ikke de kartene. Har kun Adventure, og de fungerer fint.

Link to comment
Share on other sites

Slet en stund med å få til det med kart på 320'en. Hadde på cd, og begge akrtområdene la seg fint til på Mapsource. Så skulle jeg ha over på 320'en. La først inn det ene, så det andre, med det resultatet at det første forsvant. Deretter prøvde jeg igjen, og jaggu forsvant det andre da jeg la inn det som var borte på nytt igjen! Ond sirkel...

 

Endte med at jeg i Mapsource måtte huke av alle kartene på det ene området først, deretter på det andre, og så legge inn. Da kom begge kartene på plass. De la seg for øvrig på internminnet og ikke micro-sd'en.

 

Dette er da ganske tungvint! Tenk om jeg skulle kjøpe et kart til over et annet område. Da må jeg jo legge inn de to andre enda en gang!

 

Eller gjør jeg ting feil?

 

Nå er jo problemet ute av verden, men det vil jo dukke opp igjen når/om jeg kjøper nye kart...

 

Er det mulig å få lagt inn kartene på micro-sd'en? De legger seg automatisk på internminnet. Må kanskje sette minnekortet i pc'en og overføre? Vil da gps'en finne de kartene når en har inn kortet i den igjen?

Link to comment
Share on other sites

Ko-stens:

Du kan lagre de merkede kartene. Det er det Mapsource spør om når programmet lukkes. Neste gang man skal legge til nye kart, så åpner man fila og legger bare til de nye kartene.

 

Det med micro-sd har jeg ikke testet ut. Det er strengt tatt ikke nødvendig å bruke micro-sd hvis man kun skal ha topo adventure for Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Hmmm.Litt vanskelig å skjønne hva du egentlig mener.

Har du ett Sd kort som det ligger kart på?Hvis ja så sett kortet i gps trykk map tasten-meny-oppsett kart-velg kart og sjekk at det står som aktivert.Står det som deaktivert trykker du enter og velger aktivere.

 

Da skal kartet vises når du trykker map tasten.

 

Hva slags kart skal det ligge på brikken?Topo Premium,pro,adventure??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...