Jump to content

2x hagle/rifle-løp til kombi.


Choomnia

Recommended Posts

Blaser S2 har ett slikt system. Det koster ca. 42.000,- (lux) for sideligger kombi hvor haglpipa er i 20/76, mens rifleløpet har valg muligheter. Dette våpenet kan det kjøpes løse piper til, men det er kostbart ! Ett ekstra løpsett i 9,3x74R koster 35.000,- + justeringer på ca. 1600,- hos børsemaker.

Kjøper du Blaser S2 Safari i utgangspunktet kan du investere i 22 forskjellige løpsett fra 222 Rem til 500 NE !

 

Ps: her har du ikke s/s hagle muligheten, men kombi.

 

Mer info: http://www.blaser-usa.com/S-2-Calibers- ... gkzhnafsdl" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Krieghoff har ett lignende system, men det har jeg ikke studert. Ring Jakt & Friluft i Arendal, så kan de fortelle om systemet til Krieghoff.

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepotet kjører en pakke på bettinsoli som ser bra ut, se øverst på siden her på kammeret, og klikk på banneret til jaktdepotet.

Ellers har jo Finn classik denne løsningen, men de er tunge, for tunge til min smak. Har hatt en slik løsning men solgte pga det og aaallt for lav kolbe, men også de selger med justerbar kolbe da.

Sabatti kjører å samme løsning, og da kan du også få i kaliber 20 i hagle og andre riflekaliber en bare 7x57R og 6,5x55 om man ville velge et riflekaliber med mindre rekyl.

 

Uansett Bettinsoli pakken ser veldig bra ut, sjekk den ut nærmere.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Min lille frustrasjon ang riflekaliber på kombi og drilling er at man i dag nesten må satse på større kaliber som 7x57R og oppover om man vil ha kravepatron i rifleløpet.

5,6x52R er nesten helt ut om man vil ha mulighet for helmantelkuler, Norma produserer kun blyspiss, S&B har hel og blyspiss, RWS kun blyspiss. Så veldig dårlig utvalg i dette kalibret, og kalibret virker som det er i ferd med å gå helt ut.

Man kan selvfølgelig satse på 223 da, men selv ville jeg heller valgt 222, skulle vært 222 med krave på markedet spør du meg :wink:

 

For meg er kombivåpen småviltvåpen. Skal jeg jakte elg blir det elgrifla med kaliber til den form for jakt!!

 

Men ser ut som 7x57R skal dominere dette marketet, et veldig bra kaliber, men litt følelse av overkill på rype, hare og skogsfugl, mye rekyl og voldsomt smell.

Liker å se treffet i kikkertsiktet som jeg klarer med 222'en når jeg skyter vinterrype.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...