Jump to content

Valg av sikte i Field Any sight.


.30 Herrett

Recommended Posts

Etter å ha skutt en del metall, kommer jo altid ønske om å finne det "perfekte" våpen. Fant plutselig ut at mitt Bushnell 3-9x40 sammen med TC i 22Hornet og pachmayr var litt i overkant tungt for å skyte i øvelsen Field Any sight som har max vekt 2049gram.

Måtte ta av forskjeftet for å komme innenfor vekta..

Har noen tips til kikkertsikte som er lett men med variabel forstyrrelse?

Skyter "taco" hold så det fungerer best med rifle kikkert.

Alternativet er å skyte uten forskjefte, går det også.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye for tungt er våpenet i nåværende konfigurasjon?

Jeg regner med du har forsøkt med andre typer skjefter (både forran og bak)

Pachmayr forskjeftet er jo spesielt tungt og har i tillegg skinna som det festes i, jeg benytter (som du kanskje vet) forskjefte av tre og bakskjefte av kunststoff.

Jeg synes det fungerer bra, men et gummigrep gir bedre friksjon og bedre demping av rekyl - som sikkert kan være gunstig hvis du skyter med knallharde 22Hornet ladninger :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker lettere skjefte (håndtaket :D ) Kikkerten min er en eldre Tasco 2,5 -8 , men har også en fast Weaver 6x da jeg registrerte at jeg skyter med forstørrelse 5 -6x normalt. Akkurat nå tror jeg faktisk at jeg skyter best med de åpne? siktene. Men under dårlige lysforhold holder jeg nok en knapp på kikkertsikte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...