Jump to content

Gemsejakt


sveinmk

Recommended Posts

Gemse kan jaktes i alpenelandene og i spania. Har sjekket ut et par steder i Spania, men fant ut at det ble for kostbart, 3900Euro trofeavgift og 550 i dagrate var i meste laget. Kan få en afrikatur til samme prisen og da blir ike valget vanskelig.......

Men selfølgelig, hvis gemse er det man mangler- so go for it !!

New Zealand har også en bra bestand av gemse, thar, og en mengde annet vilt

Sjekk innom Yeswehunt.eu så finner du hvilke arter som er jaktbare i hele europa, har også link til jaktarrangører i de forskjellige landene.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Gammel tråd, men velger å løfte den opp igjen. :)

 

Kom hjem på fredag etter en fantastisk uke i Slovenia. Jeg har tidligere jaktet gemse både på New Zealand, i Romania og på Balkan.

Og hadde egentelig sett for meg gemsejakta i Slovenia som en mindre alpin jakt som foregikk mer eller mindre i skogsterreng.

Men der tok jeg feil. Området vi jaktet lå i midten av dem Julianske Alpene, og vi jaktet opp mot 2100moh. Stedet er faktisk et av dem mest spektakulære områdene jag noen sinne har jaktet gems. Utrolig bratt var det mange steder også, så vi brukte tau til å rappellere ned flere steder.

Etter å ha jaktet to dager og sett utallige fine gemser, fant vi til slutt en av medaljekvalitet på kvelden andre dagen.

Morgenen etter gikk vi inn i dette området for å se etter den på ny, da vi kom til foten av fjellklippen den hadde beitet kvelden før fikk vi se en fin gemse, ikke den samme, men en som virket større. Holdet var 170m, så med anlegg var ikke det noe uoverkommelig skuddavstand. Bukken rusjet av gårde etter skuddet men falt død om etter 60m. Her har dere noen bilder fra jakten. :)

 

11894621_1484723351840592_407204043781740592_o.jpg

IMG_05401.jpg

IMG_05381.jpg

IMG_05391.jpg

IMG_05441.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...