Jump to content

hva finnes i rifle 357 mag.?


CCOB

Recommended Posts

Jeg sitter å lurer p+å om 357 mag eller 38 spes. fungerer på hare jakta? så jeg ble sittende å se på hva som finnes i dette kaliberet som er god kjent til jakt... men jeg finner bare ku gutt rifler :lol: leveraction.... er det kun leveraction rifler i dette kaliberet? jeg har ikke fylt opp garderoben min enda så jeg tenkte en liten lett 357 hadde vært fint om ikke så er det et fint og morsomt kaliber å skyte blink med, rimelig er det også :-)

 

Forslag tas i mot med takk

Link to comment
Share on other sites

jeg har faktisk undersøkt akkurat det samme selv,mye. og har kommet frem til at det er bare leveracktion som det går ann å få tak i orginalt,det finns bolt,men de er ombyge.

 

har sett et par slike på finn.no av og til http://www.marlinfirearms.com/firearms/ ... /1894c.asp

men trur det er jaktdepoet.no som hadde,om de ikke har de nå,så hadde de før.(er jeg 90% sikker på)

 

prisen på ei brukt har ligget på rundt 4000 kr ca..

Link to comment
Share on other sites

Det er også mulig å få tak i fabrikkutgaver av rolling block i .357 mmag. Mener Pedersoli har en, og det har sikkert andre produsenter også. Thompson Center har naturligvis i Encore og Contender.

I rifle kan .357 lirkes opp til å holde kravet til rådyr.

Denne kulediameteren er visstnok også den største som enkelt og greit kan dempes.

Så Rugeralternativet er nok det nærmeste vi kommer salongrifle for voksne sånn rett fra fabrikk

Link to comment
Share on other sites

Hva slags jakt vil denne kunne brukes til?

Burde jo i prinsippet fungere på alt opp til og med rådyr. Grov helmantel skulle også være skikkelig medisin for gammaltiuren. Stille burde det jo også bli med dempet 38. For det fungerer i samme våpen det, ikke sant? Eller er dette kun i håndvåpen at det fungerer?

 

Hmmm.... Hvem importerer Ruger til Norge?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...