Jump to content

Politidirektør vil ha strengere våpenregler


John H

Recommended Posts

Politidirektør Øystein Mæland vil ha strengere våpenregler etter bare 2-3 uker i sin stilling.

Hva tenker organisasjonene i Norge om dette?

Eg sitter og tenker på orda til Stoltenberg, nå får vi se..

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7731586

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4189532.ece

http://e24.no/lov-og-rett/politidirektoer-vil-ha-strengere-vaapenregler/20084697

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 529
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå har det i en annen tråd vært etterlyst en mediestrategi fra skytterorganisasjonene.

 

Jeg tror vi har alt å tape på en diskusjon i media nå. Nå råder hysteri og sentimentaliet.

 

Jeg tror det beste er at dette tas i saklige former i våpenlovutvalget. Utenom dette er det best å forholde seg taus.

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld at jeg sier det folkens, men dette er tullprat!

 

Om en gal mann bruker en lastebil for å kjøre ned 100 personer på Karl Johan- skal vi forby lastebiler? Siden en kan lage bombe av kunstgjødsel la oss forby bøndene å gjødsle med annet enn naturgjødsel.

 

Det er dessverre slik at prisen for å leve i ett fritt åpent samfunn er at man ikke kan forby seg ut av situasjoner der enkeltindivider og enkelt grupperinger ønsker å utnytte friheten i samfunnet til å gjøre urett mot andre individer og grupperinger i det samme samfunnet.

 

Det er min oppfattning at det aldri noen gang har vært viktigere å bruke demokratiets virkemidler for å danne en motpol mot det råkjøret som nødvendigvis må komme om politikerne i maktposisjoner skal vise" handlekraft".

Link to comment
Share on other sites

Vi tar en "taus ein" så blir det like bra som med blyforbudet, der vant vi jo virkeligt frem!

 

At ikke folk har lært at det er for seint og snyte seg når nasa er vekke er jo egentligt flaut.

 

Att ikke disse "skarpe" og høyt stående folka som seier dette skjønner at det er menniska som betjener våpna som bestemmer konsekvensene , ikke våpnet.. :roll:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Folkens hør på Sauer 150, han har helt rett i denne saken.

 

Når har det noen gang kommet noen til gangs og være tause? Ikke innen våpenrelaterte saker i hvert fall.

 

Står vi ikke mot denne gangen kan det være begynnelsen på slutten for hobbyene våre, håper folket ser det?

 

Dette handler ikke om å være grinebiter eller pessimist men dessverre realist, her kan vi jo bare henvise til slike artikkeler som nrk har her.

Link to comment
Share on other sites

@sauer, er dessverre sånn enkelte tenker.. Svigermor er mot våpen fra begynnelsen og vill nå selvfølgelig ha strengere regler for erverv. Hun har ikke peiling på vad som trengs for og få innvilget våpenkjøp.. Hun vill nå ha kontroll på salget og bruket av kunstgjødsel, men aner ikke hvor mye en bonde bruker eller hvordan man praktisk skulle oppbevare kunstgjødsel eller få kontroll på bruket av det.

Når jeg så nevnte att hun da nok må kvitte seg med dieselbilen sin eller belage seg på og skaffe løyve for dieselkjøp forstod hun ikke vad det hadde med saken og gjøre. Hun hadde jo ikke peiling på att diesel kan bli brukt til kunstgjødselbomber.. Søstra mi er likedan :(

 

Sorry, blir bare så frustret etter enda en diskusjon i dag (hun så noen ervervsblanketter i stua), er lettere og få vettige svar fra Jøtulkaminen i stua enn henne:cry:

Link to comment
Share on other sites

Merk at AnteValente Go'Behring Breiræv prøvde å skaffa seg våpen illegalt. Det fikk han ikkje til, truleg fordi han i følge fleire personar har ein odde eller rar framtoning, noko eg neppe trur den gjennomsnittlege tsjekkiske våpensmuglar i gata finn særskild tiltrekkjande. Men eg er heller ikkje i tvil om at om han ikkje hadde fått skaffa seg børse og pistol med politiets stempel, hadde han berre gått hardare inn for oppgåva. Han har skrive 1500+ nitide sider med babbel og vås og dagdrøyming over eit lite tiår. Han har registrert eit heilt forbanna firma berre for å få tak i nitratgjødning. Han lot seg ikkje stansa av PST, eller spaning, eller lov og rett og forbod og påbod, like lite som han lot seg stansa av fornuft, visdom, samvit og kjærleik til alle sine medmenneske.

 

Her er mi historie med illegalt våpensalg: ein sein laurdagskveld satt eg i Grønlandsleiret, rett nedi svingen for Storstua, og åt kyllingcurry, når to slitne amfetaminauger såg ned på meg og fortalte om ein gjeld som ikkje lot seg handsama, og undra om eg ville kjøpa ein pent brukt militær-Glock for tre tusen? Eg takka nei, på det vis som sømmar seg ein mann med køyrehanskar og bokhylle i heimen, og tusla ned til banen. Kva er di historie med illegalt våpensalg?

 

Kven her inne har lyst til å fortelja seg sjølv at landet vert sikrare av at ein sosiopat utan stort til vet, men med til dels gode evner til å halda styr på detaljar og med målrettingssans som eit siste-generasjons luftvernmissil, må tusla rundt i dei grå soner der det ikkje finst politiattest og folk på langt nær er "edruelige og pålitelige", på jakt etter noko han har veldig, veldig lyst på?

Link to comment
Share on other sites

:? Noen av dere som har lest artikkelen som jeg linket til?
Under et EU-toppmøte i Brussel i helgen ble det blant annet diskutert om EU skal innføre en innskjerping av det legale salget av våpen. Det er Mæland glad for.
Link to comment
Share on other sites

Eg skal begyne og røyke igjen...dersom ein hadde innført årlige avgift på hvert våpen her i landet, så hadde ikkje det vert snakk om og lage restriksjoner...som på røyk...hvor mange dør av røyking i året? For og ikkje snakke om bilkjøring..Staten taper penger og da er ett forbud utelukket! la oss sei 1000kr i våpenavgift pr våpen pr år....tja..hadde staten sakt nei til 120000000 kr i året? Berre ein tanke.. :|

Link to comment
Share on other sites

Mange meninger om dette ser jeg.

Min mening er at om man tenker seg om to ganger før man uttaler seg så vil det somregel være fornuft i det man uttaler.

Det er som mange her yttrer veldig viktig at vi ikke uttaler noe som kan gi oss jegere og skyttere negativ fokus.

Og at vi alle ser jegere og skyttere under ett, og ikke disser de skyteformer vi ikke selv driver.

Et lite appropo som slår meg er at jeg faktisk tror at den store stygge :overrasket: i POD, faktisk i denne saken vil være et positivt element for våpensaken.

Men vi får håpe vi blir spart for slike allvitere i egne rekker som kun skader vårt felles ønske om og få bedrive vår lidenskablige hobby fremover også.

Link to comment
Share on other sites

Han er politidirektør, det er jobben hans å mislika legalt våpeneigarskap.

Klart det er lettere å sette fokus på strengere lover, enn å innrømme at to års kursing og strategiendring med tanke på akkurat slike skyteepisoder, pålagt av POD ikke ble fulgt.

 

Tja. Om du går ein runde med radiologisk kjelde og fotopapir langs den grunnmuren av lovverk, forskriftar og institusjonar som skal motvirka at terrorisme skjer, tvilar eg på at du vil finna den eine, store sprekken som Ayatollahen frå Smestad trengte. Han lærte seg systemet å kjenne, med alle sine små krokar og tillegg og avsnitt, og han tok det i bruk til fulle for å gjennomføra Den Store Planen sin.

 

På P2 i dag tidlig kom det fra Frank Aarebrot at nå er det naturlig at våpen blir oppbevart på sentrale våpenlager. (Aner ikke hvilken forskjell det vil gjøre)

 

Frank "Eit Uavhengig Vestland Er Eigentleg Ein Ganske Smart Ting" Aarebrot? Eller ein namnebror? For å svara på spørsmålet ditt:

 

Femi-Psykopat med Ellos-uniform: "Hei, eg skal ut ein tur på jakt, kan eg få børsa mi?"

Lagerbetjent med blå frakk: "Hups, værsågod, god jakt!"

Femi-Psykopat med Ellos-uniform: "Fnis, tusen takk."

Link to comment
Share on other sites

Ikke mal fanden på veggen enda. Mæland hadde ett par gode uttalelser her. jeg likte denne

Og der er viktig å påpeke at de fleste som diver med jakt er lovlydige mennesker, og at man allerede har en relativt streng våpenlovgivning i Norge.
Link to comment
Share on other sites

hmmm kansje mann skal sende inn en 223 halvauto søknad når mann likevell skal inn med noen andre? bare sånn for å se hva de sier, får jeg det så får jeg det, får jeg det ikke får jeg klare meg med noe annet i 223... jeg regner med at å få innvilget søknadder de neste månedene blir ett herk...

 

 

Men vi skal ikke være imot de, prøv heller å være konstruktiv.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det skal bli spennende å se resultatene av dette. Hvis ikke skytterorganisasjonene kommer på banen snart, men isteden forholder seg tause og lar seg bli overkjørt, regner jeg vel med at vi kan si farvel til halvautomatiske våpen på jakt, om ikke i det store og det hele. Jeg er direkte flau over den konfliktskyheten som blir utvist. Det er dessverre slik at de som skriker høyest får igjennom viljen sin i dagens demokrati, man kan mislike det så mye man vil, men det er nå en gang slik spillereglene har blitt.

 

Pfff...mer demokrati og åpenhet midt i ræva, de "demokratiske prosessene" er på det samme infantile nivået nå som før 22. juli.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fryktet at denne delen ville komme etter 22.07.2011. Media vil rette søkelyset på alt og alle som kan assoieres med Anders Behring Breivik, og politikerene ønsker å vise handlekraft. Jeg er rimelig sikker på at jakt ikke blir forbudt i Norge, til det vil det være en alt for stor kostnad for staten å forvalte viltressursene. Men hvem vet hvor vanskelig det kan bli å drive jakten?

 

Jeg synes det er trist at ikke folk klarer å se at dette er en persons handlinger. En så dedikert og disiplinert syk mann som Breivik kan ingen endringer i lover og regler stoppe. Han kunne sikkert utdannet seg til skytebas og fått tak i dynamit lovlig dersom han følte behovet. Lovendriger i kjølvannet av denne katastrofen vil bare ramme lovlydige borgere og danne en illusjon av framgang for alle som ikke er berørt. Stoltenberg sa at vi skal "fortsette som før." Jeg er ikke sikker på at vi kan føle oss trygge på det. Vi som våpeneiere må minne samfunnet på at 485 000 lovlydige våpeneiere ikke bør straffes for en manns handlinger. Vi er en utsatt gruppe og lett å sette i bås for den som ikke ser nytten i våre interesser. Jeg fryker at ting kan ta en gal vending dersom ingen fra "vår side" kommer frem i media og nyanserer bildet. De utalelsene jeg har sett fra blandt annet Bergen PK og eksempelvis Farstad sin kommentar er ikke med på å bedre situasjonen.

 

Brødkniven har jo hatt en sentral rolle på mange åsted gjennom historien, men jeg har aldri hørt noe om å forby den. Det er fordi folk flest har et forhold til den, og ser nytten av den. Når det gjelder våpen frykter jeg at resten av Norge er istand til å tole så inderlig vel, den urett som ikke rammer de selv.

 

Mulig jeg maler med fargen svart her. Men jeg hadde behov for å få tankene ut blandt folk som kanskje deler mine bekymringer.

Link to comment
Share on other sites

Mæland:

– Det vil være naturlig å se på hvilke våpen som ble brukt, hvilke regler som gjelder, og om disse reglene er gode nok, sier Mæland.

– Det er ikke våpenet i seg selv som er farlig, men personen. Men nettopp det at en person med dette formålet har hatt tilgang til denne typen våpen, gjør at man må vurdere det regelverket som gjelder.

 

Grimner:

– Det vil være naturlig å se på hvilken uniform, bil, gjødsel, datamaskin, skotype, fly med mer som ble misbrukt, hvilke regler som gjelder, og om disse reglene er gode nok.

– Det er ikke tingene i seg selv som er farlig, men personen.

 

 

Mulig det bare er meg, men det siste utsagnet til Mæland virker ikke særlig godt gjennomtenkt. Det der er to vidt forskjellige meninger.

 

 

Forresten: hvordan ser en politi-ID egentlig ut og hvordan avgjør jeg om den er ekte på stående fot?

 

 

Loaded: +1

Synes for øvrig at våre politikere står seg godt på å holde stilt nå. Gid andre kunne gjøre det samme - muligens inkludert undertegnede.

Link to comment
Share on other sites

Politidirektøren er nok ikke det store problemet...tenk Storting:

 

Fra sikre kilder kommer det informasjon om et såkalt dok 8 forslag. Med umiddelbart forbudt mot sivile halvautomatiske rifler( både jakt og konkurranse)...noen vil også ha med pistoler/hagler der mulig mag kapasitet større enn 5 skudd.

 

Dok 8 forslaget er ment fremmet når Stortinget åpner til høsten og skal være undertegnet av samtlige partier på Stortinget.

 

Dok 8 forslaget vil være en lovendring av "våpenloven" og hvis det jeg har hørt er riktig vil det bli tilbakekalling av alle halvautomatiske rifler.

Link to comment
Share on other sites

Politidirektøren er nok ikke det store problemet...tenk Storting:

 

Fra sikre kilder kommer det informasjon om et såkalt dok 8 forslag. Med umiddelbart forbudt mot sivile halvautomatiske rifler( både jakt og konkurranse)...noen vil også ha med pistoler/hagler der mulig mag kapasitet større enn 5 skudd.

 

Dok 8 forslaget er ment fremmet når Stortinget åpner til høsten og skal være undertegnet av samtlige partier på Stortinget.

 

Dok 8 forslaget vil være en lovendring av "våpenloven" og hvis det jeg har hørt er riktig vil det bli tilbakekalling av alle halvautomatiske rifler.

Uansett kaliber? Så en 10/22 ville vært forbudt hvis dette kommer gjennom?

Link to comment
Share on other sites

Fy f .. jeg blir så frustrert.... jeg vet dette har blitt sagt sabla mange ganger. Men hva har dette med en gal idiot å gjøre? Alle kan skaffe seg våpen ulovlig vis dem har lyst til å gjøre noe kriminelt. Det vart forbudt å bruke blyammo til hagle, men det er lov å bruke blyspiss på div. rifle ammo. Og det har blitt knivstukket uendelig med personer i norge, men det er ikke forbudt å ha kniv som sivil Osv Osv ..... Vis jeg kaster en sko på deg når du står på et tak og du detter ned og styker med, så må man gå barbent resten av livet fordi sjefen i skoforretningen sa at den type sko har veldig hard såle og burde bli forbudt? Dette blir for dumt... selv for politikere :roll:

Link to comment
Share on other sites

Fra sikre kilder kommer det informasjon om et såkalt dok 8 forslag. Med umiddelbart forbudt mot sivile halvautomatiske rifler( både jakt og konkurranse)...noen vil også ha med pistoler/hagler der mulig mag kapasitet større enn 5 skudd.

 

Hvordan vil vel dette stille seg med tanke på folk som Kenneth Aspestrand som driver med trickshooting? En verdensmester som må rømme landet for å drive med hobby på toppnivå. Dét er noe å skryte av :evil:

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld at jeg sier det folkens, men dette er tullprat!

 

Om en gal mann bruker en lastebil for å kjøre ned 100 personer på Karl Johan- skal vi forby lastebiler? Siden en kan lage bombe av kunstgjødsel la oss forby bøndene å gjødsle med annet enn naturgjødsel.

 

Det er dessverre slik at prisen for å leve i ett fritt åpent samfunn er at man ikke kan forby seg ut av situasjoner der enkeltindivider og enkelt grupperinger ønsker å utnytte friheten i samfunnet til å gjøre urett mot andre individer og grupperinger i det samme samfunnet.

 

Det er min oppfattning at det aldri noen gang har vært viktigere å bruke demokratiets virkemidler for å danne en motpol mot det råkjøret som nødvendigvis må komme om politikerne i maktposisjoner skal vise" handlekraft".

Veldig bra skrevet, Sauer 150.

 

Jeg tror forøvrig det beste vi som jegere og skyttere kan gjøre nå er å uttrykke hva vi mener overfor organisasjonene vi er medlemmer av for å sette press på de som skal føre ordet for oss.

Om NJFF, NSF, NFPS, DFS osv... får klare meldinger fra sine medlemmer om å stå sammen med fornuftige argumenter og ikke fare rundt som hodeløse høns og løse kanoner (formannen i Bergen PK og Farstad i NJFF), så må de lytte til det.

Jeg har allerede sendt diverse mailer til NSF og en saftig til NJFF er under utarbeidelse.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Og godmorgen.

Vi kommer uansett til å få en ny våpenlov.

Eg er overbevist om at den vil ha innskjerping på mange punkter, selv om tragedien ikke hadde skjedd.

Halvautomatisk rifle i jakt vil garantert være et tema.

Konkurranser der det blir brukt halvautomatiske våpen trur eg vil bestå.

Men der vil garantert bli en innskjerping der man må vise til aktivitet over en periode

før man får innvilget løyve.

Og eg ser egentlig ikke noe problem med det.

Vi som er her på forumet er aktive jegere og konkurranseskyttere og vil ikke bli berørt.

Men det er særdeles viktig at vi støtter opp om organisasjonene vi er medlemmer av.

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Dette måtte vel bare komme..

 

Er egentlig enig med Mauser M67 om at det i utgangspunktet ikke vil være noe stort problem, men allikevel er det prinsippet rundt det hele som gjør at folk blir forbannet. Politikere bøtter nedpå med innskjerpninger, lover og regler.

 

Det er vel noe med at våpen ikke er "allment" eie som gjør dette så farlig. Syns Mauser150 har et veldig godt poeng med lastebiler osv..

 

Og om et par andre har påpekt så tror jeg ikke det er så veldig vanskelig å skaffe seg et illegalt våpen hvis man virkelig går inn for det

Link to comment
Share on other sites

Mye fornuftig her, og her kommer mine små tanker.

 

Kriminelle får tak i våpen uansett. Man husker vel tilbake på 80 tallet da det ble gjort en hel rekke innbrudd på militære våpenbunkerser og det var haugevis med pistoler, mp5 og ag3 som forsvandt og ikke er kommet til rette. Mulig mye av dette er ute av landet, men tror at om man vanker i de "rette"(feile) miljøene og har noen 1000lapper til overs at man kan skaffe seg slikt. Konklusjon om kriminelle og våpen: De får tak i vist de vil ha.

 

Når det gjelder medias sak om ny våpenlove og innskjerpinger, ser jeg på dette med 2 øyne. Jeg ser ikke poenget med at innaktive skyttere og jegere har skapet fullt av våpen som ikke blir brukt, men som vi vet er det mangen grunner til at man kan være innaktiv i en periode. Og når man vet hvor mye byrokrati det skal til for å få godkjent løyve, så måtte man i alle tillfelle definere hvor lenge man skulle være innaktiv før man måtte selge våpene eller at staten oppbevarte dem på en trygg og sikker måte.

 

Tror de fleste her inne som har våpenløyve til jakt eller konkurranse er så aktiv at dette ikke vil være et problem.

 

Når det gjelder halvauto til jakt ser jeg heller ikke problemet med at det skulle være lov, det er bare en mekanisme, og den skyter bare en gang om man ikke trykker flere ganger på rad. Når det gjelder antal våpen for lovlydige jegere og utøvere ser jeg heller ikke noe grunn til begrensning, man kan bare bruke 1 2håndsvåpen om gangen uansett og det er greit å ha riktig verktøy til jobben. En mekaniker har ikke bare en skiftenøkkel.

 

Når det gjelder uttalelse til media er det slik at alle kan si hva dem vil, men tillitsvalgte i klubber og organisasjoner bør følge rettningslinjene som bør være utarbeidet, og alle som uttaler seg til presse bør tenke seg om i forkant og ikke la oss bli styrt av pressen til å uttale ting vi ikke egentlig mener.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke poenget med at innaktive skyttere og jegere har skapet fullt av våpen som ikke blir brukt, men som vi vet er det mangen grunner til at man kan være innaktiv i en periode. Og når man vet hvor mye byrokrati det skal til for å få godkjent løyve, så måtte man i alle tillfelle definere hvor lenge man skulle være innaktiv før man måtte selge våpene eller at staten oppbevarte dem på en trygg og sikker måte.

 

Tror de fleste her inne som har våpenløyve til jakt eller konkurranse er så aktiv at dette ikke vil være et problem.

Hvilket problem har det vært med skyttere som har vært inaktive i kortere eller lengre perioder ?

Hvorfor skal vi gjøre det til et problem ?

Er personen lovlydig og ellers skikket, må det være opp til den enkelte om han/hun vil beholde våpenet i tilfelle evt. senere aktivitet, affeksjonsverdi eller selge for å frigjøre midler.

Link to comment
Share on other sites

...ikke fare rundt som hodeløse høns og løse kanoner (formannen i Bergen PK og Farstad i NJFF)...

Jeg ser ikke helt hvorfor du betrakter Farstad som en løs kanon på dekk?

Formuleringene i intervjuet bærer i en viss grad preg av å være journalistens egne (svar på spørsmål), og det som uttales er vel ikke direkte feil eller uheldig?

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra at det legges press på organisasjonene.

 

Det burde straks komme et utspill fra disse som peker på samholdet i Norge og hvordan vi ikke vil la monsteret få påvirke oss gjennom drap til å endre samfunnet vårt. Politikerne bør applauderes for å ikke la frykten styre og komme med panikkartede forslag til lovendringer - de bør applauderes for ikke å bidra til å skape en beleiringsmentalitet i befolkningen eller mistenkeliggjøre de flere hundre tusen våpeneierne i landet.

 

Kommunikasjonen i media fra "våpen-Norge" må gjøre det klinkende klart at de som skal vise "handlekraft" (utnytte terroren) for å posisjonere seg politisk eller styrke karrieren sin, bryter med den massive demonstrasjonen av samhold og verdighet som befolkningen møtte monsterets handlinger med.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket problem har det vært med skyttere som har vært inaktive i kortere eller lengre perioder ?

Hvorfor skal vi gjøre det til et problem ?

Er personen lovlydig og ellers skikket, må det være opp til den enkelte om han/hun vil beholde våpenet i tilfelle evt. senere aktivitet, affeksjonsverdi eller selge for å frigjøre midler.

 

 

Er enig at det ikke er et problem og at man ikke skal lage et problem av det, men etter slike tragedier som vi har sett, er pressen på heksejakt, og politikere på stemmejakt.(selv om man nå sørger og toner politisk kamp ned, så kommer det).

 

Men om man kommer til der man må gi for å få, er det et lite offer for oss som er aktiv at de som er innaktiv må levere inn våpene. Men reglene som kommer må være håndterlig og enkle.

Link to comment
Share on other sites

Det er dessverre slik at prisen for å leve i ett fritt åpent samfunn er at man ikke kan forby seg ut av situasjoner der enkeltindivider og enkelt grupperinger ønsker å utnytte friheten i samfunnet til å gjøre urett mot andre individer og grupperinger i det samme samfunnet.

 

Dette er etter min mening noe av det klareste som er skrevet i denne saken.

 

Er det forresten påfallende at vi ikke skal finne syndebukker, eller kritisere politiet og de andre etatene enda, mens politiet åpner for at det er våpen som er problemet?

Link to comment
Share on other sites

...ikke fare rundt som hodeløse høns og løse kanoner (formannen i Bergen PK og Farstad i NJFF)...

Jeg ser ikke helt hvorfor du betrakter Farstad som en løs kanon på dekk?

Formuleringene i intervjuet bærer i en viss grad preg av å være journalistens egne (svar på spørsmål), og det som uttales er vel ikke direkte feil eller uheldig?

Jo, når Farstad ikke skjønner at han blir intervjuet av en journalist som naturligvis vil skape mest mulig dramatikk ut av saken, gjør han etter min mening ingen god jobb verken for å ivareta medlemmenes interesse eller for våpeneiere generelt.

Han ivaretar heller ikke interessen til de mange lovlydige jegere og skyttere som benytter seg av halvauto våpen.

Her fremstår informasjonssjefen i NJFF mer som en politisk løpebikkje som mener politisk korrekte ting enn som en representant for de som betaler lønna hans.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kaster kanksje inne en brannfakkel her, men for min del (understreker for min del), så har jeg ingen problem med å gi opp halv automatiske våpen i jaktsammenheng, vis det kan gi resten av samfunnet et bedre syn på jegerstanden.

 

Du tror alle som ikke liker våpen og jakt da plutselig vil ombestemme seg?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...