RUM Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 til banskyting. har testet en 100gr hornady V-max kule i kaliber 6,5x55 som er laget på bestilling med tanke på junior og rekruttskyttere i dfs. da de har et max krav på 100gr kulevekt. denne kulen fungerer utmerket. norma hylse i kaliber 6,5x55 vi ladet med 37gr NC96M raufoss og med en patronlengde på 72mm dette gav en fantastisk samling under 10 mm i diam. på 5 skudd patronen ble benyttet på stevne i skiptvedt for 2 uker siden og gav to klasseseire. hver med 350p av 350 oppnåelig. hennholdsvis 21 og 25 innertiere
espeng Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 er ikke sikkert vedlikeholdsansvarlig for skivene er like glad i v-max til baneskyting.
RUM Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 har testet det og. og finner ingen forskjel på den og sierra eller laupa
PPC-skytter'n Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Hei! Bare for å gjøre en ting klart, rekruttkula fra hornady er en A-MAX matchkule, ikke en V-MAX jaktkule. Kulene er forøvrig behørig testet av Megalink med tanke på elektronikken. De ødelegger ikke noe mer en andre matchkuler fra et par kjente nordiske produsenter. Skal se om jeg ikke kan få lagt ut den riktige BC'en for denne nye kula i løpet av uka... eller neste, Det er jo ferie, LS og alt sånt på gang nå.
PPC-skytter'n Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 ... forresten. Om noen har funnet frem til bra ladninger for denne kula, så mottas de med stor takk. Send meg gjerne en PM.
RUM Posted August 1, 2011 Author Posted August 1, 2011 hei PPC helt korekt som du korigerer ladningfen som jeg har beskrevet øverst gjentaes. nc96m raufosskrutt 37gr norma hylse patronlengde 72 mm Hornady kule 100gr A-max denne komponenten er testet av 4 stk dfs skyttere. bl.annet Robert Larsen som er 2 ganger V mester og en av legendene innen dfs skytesporten. 2 stk Er skyttere som er en av de beste i sin klasse i Norge. nr 3 og 4 på LS i fjord altså gode skyttere. vi har fått kjemperesultater med dette oppsettet.
espeng Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 da er jeg mer enig i slitasjetesten ja, stor forskjell på v-max og a-max har brukt a-max 140 grs mye til feltskyting og baneskyting i mye vind, kjempekule etter mitt skjønn.
Recommended Posts