Tetanus Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Heisann! For et års tid siden begynte jeg som smått å skyte i den lokale pistolklubben, og har nå stort sett vært der ukentlig siden da. I klubben finnes det kun noen helt forferdelige Ruger Mark II som jeg rett og slett ikke klarer å venne meg til. Jeg har derfor begynt å snuse litt rundt etter eget våpen. Siden klubben skyter innendørs mesteparten av året, og det kun skytes med .22 der må jeg investere i en finpistol. Nå er jeg i den situasjonen at jeg arver en Walther GSP, denne har .22 og .32 vekselsett. Denne har sentimental verdi for meg, så denne ønsker jeg å beholde. Nå har jeg videre gått hen å lagt min elsk på en SIG P226, denne i 9mm. Nå kan jeg mot et relativt lite pristillegg også få levert et vekselsett i .22 til denne. Jeg ser det som en fordelaktig å kunne bedrive mengdeskyting med denne også innendørs. Problemet mitt da er at jeg da sitter med to pistoler i .22, en i .32 og en 9mm. Kan jeg som mosjonskytter få ervervstillatelse på dette, eller innehar jeg ikke et høyt nok aktivitetsnivå? Jeg deltar på klubbstevner, men jeg har foreløpig ikke hatt den helt store interessen for konkurranse. Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å delta, men foreløpig er mitt skytternivå såpass lavt at jeg anser det som listefyll dersom jeg deltar. I forhold til i hvilken rekkefølge jeg skal søke, så er jeg også her i tvil om hvordan jeg skal gjøre det. Kan jeg søke på alt samtidig, eller er det en spesifikk rekkefølge jeg må søke i. Jeg har fått forståelsen av at det kanskje er problemer forbundet med å erverve en .32 og en 9mm med mitt aktivitetsnivå. Setter veldig pris på tilbakemelding dersom noen har informasjon og/eller råd å komme med. -T
Goatboy Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Ekstra sleider/løp regnes ikke som våpen, men våpendel. Søk på Walthern til Finfelt og Sigen til Grov. Du må også levere søknader på vekselsett i kaliber 32 og 22, det bør gå smertefritt.
Tetanus Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Dette var da svært gode nyheter! Da får jeg sitte noen kvelder å sikle og fundere hvilken SIG jeg skal gå for. Fruen kommer til å bli henrykt! Da blir det to nye våpen til far til høsten. -T
Domino Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Ellers vil en 9 mm være mest naturlig å erverve til militærfelt. GSP i .32 vil være et mye mere egnet våpen til grovfelt. Etter min mening.
Woff Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Og, bare for å svare på emnetittelen: Ja, du kan ha så mange .22 som du får lov til å ha fra ditt våpenkontor. Det finnes MANGE skyttere som har opptil flere .22 pistoler / revolvere...
Recommended Posts