Hammers Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 (edited) Hei har ett spm om noen merker på hylsene mine.. Er foresten en M67 i 6,5x55, han jeg kjøte den av for en stund siden sa det var byttet løp så kan dette være en dårlig brotjing? Edited July 26, 2011 by Guest
Hammers Posted July 26, 2011 Author Posted July 26, 2011 trykk ring? Dette er fabikk ammo btw, la merke til de etter jeg hadde skutt noen skudd med noe litt gamle rano patroner, så prøvde jeg med norma elite bane ammo jeg brukte når jeg skaut dfs men fikk samme merker, men ikke like tydelig. Så prøvde jeg norma rekrutt og der er kan man kanskje se antyding til att noe vil "ripe" i hylsa.
høggern Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 hm. Mener du det blanke feltet på hylsekroppen litt foran utdrager rilla?
Hammers Posted July 26, 2011 Author Posted July 26, 2011 Rød pil; samme farge som på hylsa før skudd hvit: striper/spor etter skudd kan nesten se ut som man har dratt smergel papir rundt. tenkte kanskje det var mye drit i kammeret, så pussa og pussa og pussa.... meen neida merkene var der
høggern Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Det er trykkringen. Kansje litt romt og eller litt røfft kammer. Men ikke noe unormalt ser det ut som. (dårlig sjerm på tlf her, kan være det er værre enn det ser ut for meg. )
Hammers Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Ja, mulig det er noe sånt. er det kanskje en fordel og få brotsjet oppigjen?
høggern Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 brosje opp? Jeg kan ikke se no grunn til det. Om du brotsjer opp kammeret vil det bli enda rommere, og trykkringen vil bli enda tydeligere. Men børsisen kan jo sette løpet bakover og kamre på nytt. Om det kun er for å ha kosmetisk penere hylser er det kansje bortkasta peng og arbeid?
Hammers Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 tenkte på å kammre oppigjen ja... Tenkte jeg skulle ta den med te en børsis jeg kjenner, og høre hva han sier. hylsene driter jeg egentlig litt i hvordan ser ut gitt...
Flatin Posted July 27, 2011 Posted July 27, 2011 Har neppe noen praktisk betydning, men det kan kanskje tyde på at kamringsjobben ikke er helt topp? Jeg hadde ikke vært fornøyd hvis kamrene mine hadde merket hylsene slik. Det ser ut som om noen har putta kammerbrotsjen i batteridrillen og tatt det på frihånd. (Ja, det var en overdrivelse) Jeg har sett mange hylser som har slike merker, så det er nok ikke så uvanlig. Men jeg har IKKE sett det på piper som er kamra av gode børsemakere.
Hammers Posted July 27, 2011 Author Posted July 27, 2011 Nei, som sagt hadde han jeg kjøpte børsa av bytta pipe, så kan jo væra att det ikke var hos den råeste børsemakeren.
panhead Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 er vel bare at kammeret ikkje er polert etter brotsjing.Lite grunn til å kamre på ny.Har vel neppe praktisk betydning,men hvis det plager deg er det jo bare å ta ei skutt hylse litt autosol ell fest ein stift i ræva på hylsa å kjør noen runder med batteridrill
Recommended Posts