Jump to content

SAUER-tråden, for Sauer-eiere


skyttern 6,5

Recommended Posts

har bestilt 303 gti i 3006.noen erfaringer? 8)

 

Har en 303 elegance i 9,3x62, fungerer utmerket og har super presisjon, setter små trekløvere etter de grove 9,3 høla å kalle.

En kompis kjøpte også en maken en i 30,06, men denne var en overligger av en eldre forsendelse hos landerø.

Denne 30,06 fungerte ikke i det heletatt, var sikkert av de seriene som det var mye tull med.

Han sendte den inn igjen og fikk en XT som de satte elegance stokken på, nå går det upåklagelig godt og han er fornøyd.

Er det noe jeg vil sette fingen på så er det litt soting rundt gassblokk, etter ca 40-50 skudd så ser man litt sot på linsa på kikkerten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sliter litt med kikkert montasje på min Sauer 202.

Bruker Leupold QR og ønsker helst å forsette med det.

Har en 2,5-10 * 50 den går fint på, ble satt i high montasje for å gå sammen med et match løp jeg har.

 

Men så ønsker jeg å ha en 1,5 - 6 kikkert til elgjakta. Da basene står ganske langt fra hverandre på 202 blir kikkerten i utg for kort. Så jeg fikk tak i extension ringer, problemet da er at kikkert tar borti basen eller selve "extension" på dem fremre ringen.

 

Har forsøkt med to forskjellige kikkerter i 1,5-6 og begge ble det trøbbel med.

Nå har jeg kikket litt på Meopta Artemis 2000 i 1,5-6 denne ser ut hå litt lengre rør enn de andre jeg prøvde.

 

Noen som har lignende trøbbel, evt har tips om hvilke montasjer-kikkert kombinasjon som passer godt på 202'n

 

Knut S

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

satt å grubblalitt her om dagen.. Vil det være mulig å få putta en 200 str kasse ned i f.eks en blanks fra high-tech/mcmillan osv? noen som har prøvd eller tenkt på dette tidligere. Uten være spesielt kjent med denne kassen så frykter jeg den blir for stor? Ville vært en suveren posteringsrigg med litt mere hendig skjeftet som jeg kunne bytta tilbake til baneskjeftet igjen. Eller høres dette ut som en dårlig ide :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Glassfiber blanks er nok litt vanskelig å få til siden skumkjernen vil bli blottlagt med en gang det pusses i glassfiberskallet. Vet ikke om andre syntetstokker til 200 str som ser ut som en jaktstokk.

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

Ser at det ligger f.eks. kun 3 piper under modellen Synchro XT i Landrø sin produktkatalog; 6,5x55, 30-06 og .300 Win Mag.

 

Hadde sett for meg at pipene til 202'en stort sett gikk omhverandre jeg, er det ikke slik?

 

Hvilke deler, i tillegg til pipe trenger jeg for å gå kunne bytte mellom 6,5x55 og f.eks. 30-06?

 

På forhånd takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Synchro leveres i alle kalibre unntatt tre største :wink:

375, 416 og 458....

 

Kaliber Standard:

.222 Rem.* // .223 Rem. // .22-250 Rem. // .243 Win. // 6,5x55 // .270 Win. // 7x64 // .308 Win. // .30-06 // 8x57IS

Kaliber Magnum:

6,5x68* // .270 Wby. Mag.* // 8x68 S //7 mm Rem. Mag. // .300 Win. Mag. // .300 Wby. Mag.* // .338 Win. Mag.

 

Ser Sauer har utelatt 9,2x62... Men er nok bare trykkleif.

Link to comment
Share on other sites

Ville vært en suveren posteringsrigg med litt mere hendig skjeftet som jeg kunne bytta tilbake til baneskjeftet igjen. Eller høres dette ut som en dårlig ide :mrgreen:

 

Må du ha glassfiber/plast? Har du sett stokken som bredvold har laget?det er den som skytterlinken selger.Denne lages nå også i laminat.Denne sammen med et neddreid baneløp gjør STR til ei flott jaktbørse.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, hvor får du tak i kokt linolje?

 

Ser ellers at det er mange på forumet som har hatt gode resultater med CCL. Noen som har prøvd dette på sin sauer? og isåfall hvilket sett? Ser at det er forskjellige kit å velge mellom.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om og anbefaler tofot eller bipod (skytestokk) som kan festes på det orginale remfestet på sauer 202 jaktmatch?

 

Det vanlige er vel å skru inn et ekstra remfeste i forkant av det originale quick-detach remfestet og feste tofoten på dette.

 

Jeg valgte en litt annen løsning. Fikk børsemakeren til å svart-eloksere en slik aluminiums-skinne som er i forskjeftet på Sauer 200 STR, og felle denne inn i jaktmatch-forskjeftet. Kan nå sette på tofot (versapod) på omtrent 10 sekunder. Etter mitt syn en elegant løsning, eneste ulempe er kanskje at skinna leder kulde bedre inn i neven på kalde dager.

Tror at Sauer leverer en slik løsning originalt på wolverine (ekstrautstyr).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Jeg er noe ubevandret i Sauer-verden og trenger et par råd. Jeg ser på en 202 Forest i 9,3x62. Jeg ønsker også å få et godt treningskaliber, feks 6,5 i samme stokken. Kan jeg da feks bruke en pipe fra 200? Evt hva trenger jeg å gjøre for at dette skal fungere sammen? Er diameter på pipe fra 200 i 19mm slik at jeg enkelt kan tilpasse den stokken i Forest, evt bare finjustere vekt med fluting?

Link to comment
Share on other sites

På min nye sauer 200 så er 11mm sporet veldig trangt. Dioptersiktet må jeg slå på plass med plastikkhammer, skinna til kikkerten måtte slipes av våpensmeden for at den skulle gli på plass uten makt. Er det vanlig at det er så trangt på 200'en?

 

Det er første gangen eg har hørt at den er trang.. Sporet skal være maskinert etter en toleranse,, Kan være feil maskinert..

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...