Jump to content

SAUER-tråden, for Sauer-eiere


skyttern 6,5

Recommended Posts

Har søkt på kammeret om en tråd for sauereiere, men fant ingen, derfor laget jeg en. :wink:

 

du kan f.eks ha med

- modell, presisjon, kikkertsikte, kaliber osv........

- ta gjerne med et bilde av rifla di

 

Har selv en orginal sauer 200 str som blir brukt på dfs stevner. samler ca 8 mm på 100 meter.

Link to comment
Share on other sites

Sauer 202 classic i 6,5x55 med Hausken, og 9,3x62 med atec-titan. som er ein XT syntstokk på. toppa med ein S&B Zenit 2,5-10x56 prikk og kulebanekomp.

 

Sauer 202 outback i 30.06 med atec-maxim, som er toppa med ein Zeiss 4-16x50 med prikk og kulebanekomp.

 

Sauer 202 Elegance i 300winmag, som er toppa med ein S&B 3-12x50 med prikk og kulebanekomp.

 

Har og ein kkcstokk som går på dei to øverste!

 

det er min riflegarderobe! 8)

 

mortens

Link to comment
Share on other sites

Sauer 202 classic

Sauer 202 outback

Sauer 202 Elegance

Har og ein kkcstokk som går på dei to øverste!mortens

 

Hvorfor passer ikke kkc stokken til Elegancen? Er pipa for feit?

 

Jeg har en elegance og vurderer en outback i tillegg, skulle gå bra og bytte mellom synt/tre skjefte på de to da?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hei, har ei Sauer 202 i 6,5x55, med Zeiss 2,5-10x50 diavari med lys, og ein Aimpoint 9000.

Og ein Sauer 200 str med diopter i 6,5x55 og 22lr.

Fantastiske våpen :D

 

Så lurer eg på ein ting, kan du bygga ein sauer 202 om til cal 22lr, med hjelp av ombyggingssett til Sauer 200 str.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sauer 202 Jaktmach, Picatinny skinne, Arc montasje, Zeiss 6-24x72 FL.

Løp: orginalt sauer 9,3x62 og ett Shilen 6,5x55. Begge med forskjellige dempere.

 

Vurderer å gå over fra 9,3x62 til 6,5-284, 7x64 eller 270w.

 

Ett KKC skjefte er underveis :D

Link to comment
Share on other sites

Sauer 202 elegance i 30-06, med en svaro 2,5-15x56 med lys, satt fast med leopold quick release. Har også et litt lettere Nicon scope med samme fester, som jeg veksler med. Har nylig flyttet det åpne siktekornet bakover, kappet løpet og satt på en Atec cmm4 (på villmarksbutikken i jessheim). Går like rett, funker fint, sju knepp til venstre med demper ift uten, men jeg vet ikke hvor mye fart jeg har mistet. Bruker børsa til rev, bever, rådyr, hjort og elg, og skjøt også en rugg av en svartbjørn i canada me den. Men lurer litt nå - skulle gjerne hatt noe kraftigere i skapet, og samtidig blir det veldig store høl i pelsdyrskinna.. Lurer på å forlate 30-06 til fordel for to billigere børser - kanskje en 243 og en 375. Synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

har ei 202 classik ,som jeg har ei grs jaktfeltstokk på.eaw svingmontasje med zeiss 3-12-50 dyralot.har også ei a tec maxim demper på denne.skulle gjerne kappet løpet men hvor mye kan man kappe på denne? cal 3006.Har også ei 6,5'55 19mm jaktfeltpipe,litt tung ¨å det blir vel ei vanlig 6,5 '55 pipe etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Det magasinet er laget/modifisert av en børsemaker... mest sannsynlig i Tyskland, da vekommende med den Saueren er Tysk.

 

Ikke at det spiller noen trille for spørsmålet, men er han tysk?! Sier ikke at det ikke er sånn, men da har han den minste aksenten jeg noen gang har hørt på en tysker.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei alle Sauers venner =)

Jeg har en Sauer 202 XT classic i cal. 6,5 x 55. Har rigget den med GRS stokk. Noe som ble meget bra. Har toppet den med en Zeiss Classic 2.5-10x50 med høyde komp. tårn. å opplyst retikkel.

 

skal prøve å få lagt ut et bilde

 

Er fornøyd med selve kvaliteten, har også meget god presisjon. =)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har en 202 Highland kaliber 30-06 (flutet 51cm) og har et ekstra S&L 6,5x55 (kappet til 50cm) løp til den. Den har oppgradert stokk til grad 4 og ekstra 5 skudds magasin.

Sitter en Swarovski Habicht PVI-2 4-16x50 med lys på og har montert en A-Tec Maxim lyddemper.

 

IMG257.jpg

Bildet er fra bukkepost tidlig i august.

 

53_941812444.jpg

 

53_-1814700358.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Kjenner en som selger sin Sauer nå! Ta en titt ;)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=32711919" target="_blank" target="_blank

den var solgt nå :shock: sånne ligger ikke lenge. jeg har orginal jaktmatch stokk på min. "alle" skulle jo ha kkc/grs- så jeg fikk min til en god pris. min er en 202 synth, men synthstokken har jeg ikke lenger. kal 30.06. på toppen står det en zeiss victory 2,5-10x50.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...