Jump to content

SAUER-tråden, for Sauer-eiere


skyttern 6,5

Recommended Posts

Det må være helt løst (slarkete)for ikke å klemme inntil, straks jeg strammer litt, så drar det seg til siden. Jeg vet ikke om dette er like kritisk som det er på gammeldagse stokker mhp treffpunktendringer, men det føles ikke riktig. Kanskje man må shimse i annleggsflaten på den ene siden?

 

Du strammer den bakre skruen først?

Link to comment
Share on other sites

Hei sauer folk, bare lufter en bytte handel her.

Jeg har en Grs stokk og er fornøyd med den, men pga jeg alltid har lyst til å teste ut nye ting så har jeg lust å bytte denne i en kkc stokk. Er det noen som kunne tenkt seg en bytte handel ? Grs stokken er en sporter varmint stokk, den er 1 år, strøken. Har bilder viss det skulle bli intressant. Stokken er i fargen sort. Til sauer 202

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Sauer folket.

 

Fikk den 20 Moa skinnen fra Picatinny i posten i dag. Har aldri montert en slik så lurer på dette:

er det den tykke delen av skinna som skal være bak på låskassen (tynne delen peke mot pipa ? ) ? slik som ved vanlig montasje ?

 

Takker for svar

 

Mvh

 

Hein Tore

Link to comment
Share on other sites

Lanseres IWA 2013

Billig

Ikke todelt stokk. Leveres i tre og synt.

 

Oppspennermekanisme

Ikke løpsbyttesystem:

Keine Laufwechseloptionen.

 

Kun medium kalibre:

 

Verfügbar in den Standardkalibern:

■.308 Winchester

■.30-06

■8x57 IS

 

Kun 56 cm løp.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært en fin børse i 223 å hatt. Har lyst på en 223 men synes det er vel flott å ha noe løpsbytte på det da det ville vært en dedikert småvilt rifle så Sauer pliiiiisss lag den med kort låskasse for 223 med skikkelig snurr på pipa og en god syntetstokk :thumbup:

 

Sauer101_1280x768.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Her er min nye og første Sauer 202 Synchro 6,5x55

 

Sauer 202

Løp 56cm

Montasje EAW 20 moa skinne med QRW Ringer høy

Zeiss Victory FL 6x24x56

Demper Hausken LD 306 (Alu. 596gram på min vekt)

Magasiner 3 og 5 skudds

Tofot Norma

 

k1fkf6.jpg

10nyi9v.jpg

df9hxg.jpg

 

Rifla veier 4854g uten demper og tofot med 5 skudds mag.

Det skiller bare 10 gram på 5 og 3 skudds magasin.

Skinna veier 138gram så med enkle baser kunne man satt på den nye JC demperen til Hausken på 195gram og stilt i jegerklassen.

 

Gleder meg som et lite barn til og prøve rifla.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

>Proffen.

Skjeftet er helt supert for sånne som meg med små hender.

GRS fungerer ikke overhodet for meg og det er synd.

Jeg skal på banen Blaker og teste så raskt jeg får muligheten, så da er det bare og møte opp hvis du vil klå på stokken.

 

Stokken er helt nydelig og holde i og jeg syntes det er mye bedre enn KKC sitt derav valget.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har en 70/21 pipe til Sauer 200 og kapper av 10 cm . Hvor mye veier de 10 cm. Driver å regner på vekt til jaktfeltbørse

:D

 

 

Litt flåsete kanskje, men ikke nok tror jeg. Jeg har en Sauer 200 med GRS skjefte og 50 cm løp som er dreid ned til 16mm. Da veier min 4950. Det er uten lyddemper og uten magasin. Men kikkert min er tung da..ca 900 gr.

Link to comment
Share on other sites

Er tidligere Sauer eiger, og vurderer å bli Sauer eiger igjen. Merker at det var en tabbe og kvitte seg med 202en :)

 

Noen her inne som har peiling på hva en Sauer 202 Outback uten standard synth stokk, men med syncro stokk vil komme på?

Link to comment
Share on other sites

Var en tur på Landrø i går, og der hang det en modell som het 202s. Ser ut som en classic, men med fasettslipt sluttsykke, flutet løp, hevbar kolbekam og fiberoptiske sikter. Så riktig flott ut!! :D

Noen her som kan fortelle meg mer om denne modellen??? Den sto merket med noe sånt som: team 2012, ny modell,...tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

101 synes jeg var ei lett, hendig og smekker rifle. Avtrekket virket veldig bra, uten noe kryp eller ettervandring. Kanskje litt farlig lett??? Sikringen var kranglete synes jeg, og ser for meg frustrasjon en kald vinterdag.

 

Nb: jeg er ingen sauer eier om det har noe å si i denne tråden :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har nå hatt Sauer 202 noen måneder. Jeg er ikke blitt skuffet!!

Den går nesten hull i hull i benk og har en komfortabel aksjon og funksjon.

Har tatt litt tid å venne seg til ny børse, men blir bare mer fornøyd hver dag som går :smile:

 

Jeg måtte nesten skryte litt i denne tråden :D

 

Har nå kun løp i 3006, men ser på 6,5 løp.

Jeg er litt usikker på om jeg skal gjenge det nye 6.5- løpet eller kjøre uten demper.

Jeg har en eldre representant på elglaget som klager på at han ikke hører skuddet når vi bruker lyddemper.

Er dessuten feigt, sier han :lol:

Link to comment
Share on other sites

kanskje jeg kan spørre her? :)

 

Har tenkt å kjøpe meg Sauer 200 (6.5 + .22) for konkurranse og innendørs trening. I utgangspunktet gikk jeg å lekte med tanken på å kjøpe ny stokk slik at jeg kunne bruke riggen til langhold, men fant plutsleig ut at DFS ikke tillater annet enn standard stokk i konkurransene. Hvor vanskelig er det å bytte stokk? Har hørt at å bytte fra 6.5 til .22 er noe man lett gjør selv, men hva med hele stokken? Må den inn til børsemaker for hver gang? Nå er det sikkert ikke mange konkurranser jeg kommer til å delta i (mest blir det å trene på 500m +), men litt bytting og da slitasje blir det... Bedding må jeg dessverre skyte hvite piler etter, så optimalt er det vel uansett ikke, men pengesekken bestemmer...

Link to comment
Share on other sites

Demontering av stokk/skifte er gjort på 3 min. Kun to skruer.

 

En Sauer må ikke beddes for å at den skal duge. Har selv en hjemmelaget stokk og den er ikke beddet. enda er jeg nede i 6 mm samlinger (3 skudd)/7,5 mm (5 skudd) på 100 meter og stabilt treffpunkt.

 

Bedding er noe du kan gjøre senere om du skulle føle behov for det.

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

morpo: Selv om det ikke virker slik her inne, går det faktisk an å skyte langhold med den originale stokken også... Den er vel rett og slett lagd for dette...vi jegere og skyttere er minst like jålete og motebevisste som damene våre. Det går liksom ikke an å skyte "langhold" før man har byttet den originale Sauerstokken i en svart stokk. Gjerne i en type som sprekker bare man holder litt hardt i pistolgrepet, men pytt pytt, den er ihvertfall siste mote :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...