Cruiser 395 Posted October 30, 2020 Share Posted October 30, 2020 Tipper du ikke får tak i. Kjøp brukt rifle i det kaliber som er til salgs, selg pipa og kjøp nytt i 270 Quote Link to post Share on other sites
EspenDuff 0 Posted November 4, 2020 Share Posted November 4, 2020 Hei! Jeg vurderer kjøp av en 202 wild boar edition, men er usikker på om den blir for tung til småvilt og toppturer. Noen som har noe formening/erfaring med sauer 202 wild boar edition?😀 Quote Link to post Share on other sites
Austergården 16 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 (edited) Jeg skal kjøpe pipe for jakt til min 202 og lurer på om et Lothar Walther løp holder samme kvalitet som original Sauer. Noen her som har erfaring? Edited November 29, 2020 by Austergården Quote Link to post Share on other sites
bardp 502 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 (edited) Hvilke løp sin er best er det nikk like mange meninger om som det er sauer eiere. Selv har jeg brukt løp fra S&L de senere år da jeg tror jeg får best presisjon med disse. Men det kan nokk være bare inbilling men også det teller i skytesporten. Skifter løp en gang i året og har vel prøvd det meste og ikke oppdaget noen som skiller seg dramatisk ut. Edited November 29, 2020 by bardp Quote Link to post Share on other sites
Cruiser 395 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 (edited) @AustergårdenJeg har Lothar Walther pipe i en av mine 202ˋer. Helt super presisjon, står ikke noe tilbake for originalpipa. Jeg kjøper ny LW pipe fra Hansen når det jeg har er oppbrukt. Edited November 29, 2020 by Cruiser 1 Quote Link to post Share on other sites
smaug 103 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 2 hours ago, Austergården said: Jeg skal kjøpe med pipe og lurer på om et Lothar Walther løp holder samme kvalitet som original Sauer. Noen her som har erfaring? Lothar Walter har meget gode piper med jevn kvalitet. Har brukt det på andre våpenprosjekt med stort hell. S&L har jeg også men den liker jeg ikke. Litt kresen på ammo og trangt kammer. Ingenting av ammo skutt i noe annet går i det kammeret uten helpress. I sauer kammer går det meste om hverandre som er mye av grunnen til at jeg har sluttet å bruke den pipa. Har en rustfri Lothar Walter med muffeløsning på min 202 laget for sub ladning som er meget presis. 1 Quote Link to post Share on other sites
Austergården 16 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 4 minutes ago, smaug said: Lothar Walter har meget gode piper med jevn kvalitet. Har brukt det på andre våpenprosjekt med stort hell. S&L har jeg også men den liker jeg ikke. Litt kresen på ammo og trangt kammer. Ingenting av ammo skutt i noe annet går i det kammeret uten helpress. I sauer kammer går det meste om hverandre som er mye av grunnen til at jeg har sluttet å bruke den pipa. Har en rustfri Lothar Walter med muffeløsning på min 202 laget for sub ladning som er meget presis. Det står mellom en ny flutet originalpipe i 8x57, en walther med muffe importert fra norge eller importere bare muffe og installere ibi, LW eller lignende lokalt i Sverige. På våren blir det også en 6.5x55 ai til min str også. Er det noen av de norske sauer muffene som passer prefit løp fra f.eks IBI, dvs løp som egentlig er for andre systemer? Quote Link to post Share on other sites
smaug 103 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 On 11/29/2020 at 3:05 PM, Austergården said: Det står mellom en ny flutet originalpipe i 8x57, en walther med muffe importert fra norge eller importere bare muffe og installere ibi, LW eller lignende lokalt i Sverige. På våren blir det også en 6.5x55 ai til min str også. Er det noen av de norske sauer muffene som passer prefit løp fra f.eks IBI, dvs løp som egentlig er for andre systemer? Det bør du snakke med en børsis om. Selv bruker jeg Rafdal, det er han som har lagd min muffeløsning. Quote Link to post Share on other sites
svehella 51 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 @Austergården On 11/29/2020 at 3:05 PM, Austergården said: Det står mellom en ny flutet originalpipe i 8x57, en walther med muffe importert fra norge eller importere bare muffe og installere ibi, LW eller lignende lokalt i Sverige. På våren blir det også en 6.5x55 ai til min str også. Er det noen av de norske sauer muffene som passer prefit løp fra f.eks IBI, dvs løp som egentlig er for andre systemer? Alle utskutte STR løp har muffeløsning som passer Sauer 202. Børsemakern kapper STR pipa og dreier den til som muffe for det løpet som du vil ha. NB! låsestykket/pipa på STR (den delen som entrer låskassen) er ca 1 mm lengre en på 202. Det bestyr at løpene til Sauer 202 er 1 mm for kort for STR kassen, men løpet til STR kassen passer i 202 kassen. Jeg har selv en utskutt STR pipe som det er satt et nytt 3006 løp i til min Sauer 202. Quote Link to post Share on other sites
svehella 51 Posted December 2, 2020 Share Posted December 2, 2020 @smaug Det er mulig at eg har misforstått, men det er mulig at dette gjelder Sauermuffe og ikke Rafdal egen muffe. 3 hours ago, smaug said: Det bør du snakke med en børsis om. Selv bruker jeg Rafdal, det er han som har lagd min muffeløsning. Quote Link to post Share on other sites
BearBeer 31 Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Takk til alle for mye god informasjon i denne tråden. Jeg ønsker å skyte .17 hmr med en 202. Er det noen som vet om det finnes praktiske løsninger for å få til det? (Jeg har allerede .22 lr sluttstykke og magasin.) Quote Link to post Share on other sites
Sør-jeger 57 Posted 9 hours ago Share Posted 9 hours ago Jeg lurte på om det er noen som bruker Sportsmatch montasjer på sine Sauer 200 STR? Ganske rimelige og man får dem i forskjellige høyder. Noen som har bilder av sin rifle med det? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts