flanged Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Hadde vært litt spennende og muligens nyttig å høre hva folket har i jaktsekken Alt fra smått til stort Her er pakklista mi: Kaffekjele. Øks. Fyrstikker. Dorull. Sitteunderlag. Kaffekopp. Kikkert. Tau. Ett lite stykke Norge ! Plaster. Fjellduken. Skudd. Sag. Niste.
Guest Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Hadde vært litt spennende og muligens nyttig å høre hva folket har i jaktsekken Det finnes allerede en del tråder om dette, f. eks: Din ultimate pakkliste! Hva har du i jaktsekken/lommene o.l.? I sekken på bukkejakta? Hva har du i sekken ? Kanskje en eller flere av disse kan brukes, så bygger man videre på det som allerede eksisterer?
Malle Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 I sekken vil jeg ha så lite som mulig, men et noen ting er standard: * fyrtøy (både stikker og stål). * kart og kompass. * en eller annen form for solid, ment tynt tau. * leatherman. * Petzl Tikka med ekstra batteri. * en gammel Garmin 12. * kopp. * en eller annen form for mat. Stort sett havregryn med rosiner og nøtter. * liten kaffekjele med ditto kaffe. * en liten rull med duckttape. Super til opptenning når det er vanskelig å finne tørre ting til bål. * den minste øksen til Fiskars. * det viktigste av alt: dopapir! Ellers kan det variere litt alt etter som hva slags terreng jeg jakter i.
bobby Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Thermos m kaffe Trekopp Matpakke (om fuglejakt,til hunden også ) GPS + kart/kompass Kort taug (storviltjakt) Buck, flåkniv(storviltjakt) Sag-sammenleggbar Sjokolade Poncho (camo) Ekstra T-skjorte ell ullundertøy Genser (iblant) Sport-tape eller el-tape Fyrstikker og tennbriketter Sittunderlag (om ikke stolryggsekken) Do-papir (halv rulle) Andre nødvendige papirer ang jakten/våpen Skudd Ofte slopes sekken ved ettermiddagsturer på fuglejakt og bruker midjeveske istedet.- Skyting med hagle fungerer bedre uten sekk.
oeho Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Skreiv ein liten sak om jaktsekkar og innhald på bloggen min tidlegare i år: http://ohopedal.blogspot.com/2011/03/jaktsekken.html
woofer Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 jeg har *kniver *sag *kikkert *ammo *hundband/band for å dra dyr med *mat pakke *tørkepapir *sånne poser man knekker så blir de varme i 20 min *langpisk og batteri til garmin astro *avstandmåler *termos med enten kaffe el TE * og ikke for å glem det viktigste, en sjokolade plate
Rufus Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=35&t=50822&hilit=hva+har+du+i+jaktsekken
Kakegutt1 Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Ja, husker ikke helt i farten. Men da tar jeg en titt nå -Alu.flaske -førstehjelpsett -Bear Grylls Basic Survivalkit - Walther Multitac og Blacktac -Lite fiskesett -Kompass -Gaffateip -En pose med Real turmat(kjøttsuppe) -Tennstål, fyrstikker og lighter -Ledlenser T7 -Telefon lader(sånn man bruker med AA-batterier) -Gerber multitool -Walther Backup Knife (Er stor fan av Walther kniver! ) -Paracord -Tre poser med Kakao fra toro -Kniv, gaffel, skje og en kopp Det er da sekken min, jeg har noen andre greier oppi der også. Men ikke viktige ting. Denna går jeg med hver dag, frem og tilbake til jobb!
SWSbakken Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Ska vi se da... Førstehjelpspakke Samekniv Øks Dasspapir Kaffekjele/kaffe Thermos Kopp Sag GPS+ kart/kompass Lita Petzl hodelykt Batterier (GPS,Radio og lykt) Jakt radio Stekepanne Niste Fruktnøtt Fjellduken Ammo Para Cord Leatherman Fleece jakke Trur det var alt, blei jaggu litt det
Ørret Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Varierer litt med jakttype, vær osv. Men dette er alltid med: førstehjelp, tennstål, kniv, taustump, kart og kompas, dasspapir, vannflaske, patroner, kamera.
xadox Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Kniv Tau real turmat kaffekjele pulverkaffe primus multifuel med 600 ml flaske kikkert fjellduk førstehjelp dasspapir bestikk camelback flaske (ved behov) gps tennstål håndvarmere fra zippo 2 stk sitteunderlag klær (ved behov) Ble en del gitt
Martin Ruter King Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Hadde vært litt spennende og muligens nyttig å høre hva folket har i jaktsekken Det finnes allerede en del tråder om dette, f. eks: Din ultimate pakkliste! Hva har du i jaktsekken/lommene o.l.? I sekken på bukkejakta? Hva har du i sekken ? Kanskje en eller flere av disse kan brukes, så bygger man videre på det som allerede eksisterer? et spørsmål: Åssen gjør dere sånn at linken vises som navn? vis du skjønner?
jansk Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Stort sett det samme, men har også strips til sårlukking, sterke smertestillende, brannservietter, skalpell og sånt. Skal også begynne å ta med en refleksvest. Lettere å bli sett av helikopter hvis man først skulle være uheldig.
jmosbakk Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 @jansk: mangler bare et lite stellebord og ringer der så har du jo et helt feltsykehus. Men liker tankegangen. Man er seg selv takknemlig den dagen det evt skulle skje noe.
Ranger Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Fotoapparat og Garmin Astro, hundbånd og jaktradio - Og en termos med kaffe, selvsagt! OG SÅ MÅ DET VÆRE STOLSEKK!!!!!
jansk Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 @jmosbakk: Hehe... Jeg turde ikke nevne stellebordet.
Aslakhv Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Ligg ikkje fullt så mykje i min sekk... - Ammo ( iallefall ettersom eg kan skyte i år ) - Niste - Ein termos med noko varmt i. - Fyrstikker - 2-4 knivar, alt til sitt bruk. - Sjølvsagt ei sjokolade plate, av den slag som fristar mest på innkjøpsdagen. Eit par bitar til kvar på laget. Og forresten dopapir finn du i skogen Men er ikkje så farlig når eg bur 30 min gåing frå møtestaden hehe... - Aslak.
quattro Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Dette har eg med i rypesekken : Ekstra ammunisjon. Kart og kompass. Kikkert 8x25. Fotoapparat. Hodelykt. Sitteunderlag. Ulltrøye og ullsokker. Fleecegenser. Tynne ullhansker. Feltflaske med vann. Nisteboks. Banan/appelsin. Toalettpapir. Myggmiddel. Migrenemedisin.
Xesray Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Noen her som vet kor man kan få kjøpt billig para cord? Må man fortolle det vist man kjøper fra utlandet?
sindre.S.K Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 Kart Kompass GPS Spot Ullskift Ullgenser Yterjakka (når man går) Fjellreven 2"mann"s telt (jeg og elghunden) Liggeunderlag Jerven hunter Hodelykt Dunsovepose (for vekten sin del) Dasspappir (for min egen del) Primus og tilbehør Kikkert (ofte rundt halsen) Jerven lårings Førstehjelp utstyr Div mat og kaffe Amunisjon Ekstra magasin (så jeg ikke risikere og stå uten) Jaktradio Ekstra batteri Våpen etter behov/formål I kløven er det hunde mat og jervenhiet
killermax Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 her kan du kjøpe paracord http://utstyrskontroll.no/categories/tau-tape-karabiner-paracord Eller http://www.paracord.no
Dbm Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 I min har jeg.. http://bak7fjell.blogspot.com/2011/11/h ... ekken.html
Recommended Posts