Domino Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Til uka skal jeg debutere med fripistolen jeg kjøpte i fjor, en Baikal MC-55. Men jeg er litt i tvil om valg av ammo. Jeg vet jo at alle våpen er forskjellige, men kanskje noen av dere har erfaring med hvilken ammo som funker bra på 50 m? Eller hva som absolutt ikke funker bra... Det jeg har tilgjengelig er: CCI Standard, SK Standard Plus, Federal Campion, Eley Standard og Lapua Master. Sannsynligvis har jeg et par esker med Eley Tenex innerst i skapet også. Hittil har jeg bare prøvd CCI, Federal og Eley Std. Det var lettere å lukke mekanismen med Federal enn med de andre, men magefølelsen sa meg at det ble bedre skyting med Eley Std. Hvilke erfaringer har Kammeratene med ammo for 50 m?
byraacraten Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Hei Siden du tydeligvis ikke får testet i benk, vil mitt valg være 1. tenex 2. lapua master hvis du ikke får andre bevis, gå for kvalitet. Dette er mitt forslag bygget på 40 års erfaring.
Domino Posted July 19, 2011 Author Posted July 19, 2011 Det var ca det magefølelsen min tilsa. Jeg får bruke de to eskene med Tenex på NM til uka, så kan jeg iallfall ikke skylde på ammoen!
aesop Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Har prøvd diverse eley, sk typer, noe lapua, cci, rws, remington t22 og flere andré, men norma jaktmatch er foreløpig favoritten. Ikke sikkert det er det beste for din, men vel verdt å prøve.
Burgsmuller Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Vet ikke om Rws standard er i salg om dagen men er den det så skulle det være en bra kandidat
Recommended Posts