Jump to content

Mauser M98 5.56x55 Villkatt


Recommended Posts

Har ikke brukt den lang stund nå, men den må lades heftig pga halsen p åden er tykkere pga å kunne brukes med innstikk patroner i .22LR og .22Win mag .

 

Men 160 passa ikke så bra syns jeg og en kamerat tipsa om å prøve N204 eller N4 hvis loten var til åstole på. Og 204 gikk bra, MRP gikk enda bedre. Hadde ikke kronograf og eneste kule jeg da hadde som tålte hastighet var 60 grain Nosler Partion.

 

Men fins andre bedre som Swift Scirocco, hel lodda kule med plastspiss eller 70 grain Barnes TSX ,

 

Original ladningen fra RWS er en Kegelspitz 74 grain og 74 grain helmantel, på 3410 fps.

 

jeg fikk noen 74 grain helmantler som tidligere Svein Solli hadde eid så de er legendariske for meg men bra på toppjakt var de sa kompisen min.

Link to comment
Share on other sites

Intressant prosjekt ja.

 

Det er vel den 22-243 som har rekord på høyest hastighet (iallefall som man finner info om), og

denne 22-55 blir vel etpar mm lengre kanskje. Spørsmålet blir jo om man vil ta den 6.5-55 hylsa til

samme trykknivå som en 243 eller 308 hylse. Hvorfor ikke kalle den 22-6555

Link to comment
Share on other sites

Ja 5.56x55 (5.6x55) er vel mer riktig navn. Men .22x55 ble navnet på tråden å den får jeg ikke endra nå. Men de fleste skjønner vel hva det er snakk om;)

 

jeg fikk noen 74 grain helmantler som tidligere Svein Solli hadde eid så de er legendariske for meg men bra på toppjakt var de sa kompisen min.

 

Jasså? Er på utkikk etter en ordentlig god toppjakt kule, en som holder seg bra sammen om farten er stor. men har ikke kommet på sporet av noe enda.

 

Det er vel den 22-243 som har rekord på høyest hastighet

Hva var hastigheten? noen link der det står litt om dette?

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor offisielt en slik rekord er, men på reloadersnest så har denne nå

vært oppført som raskeste patron av alt dem har av ladninger i den databasen

i flere år. Det er ikke noe annen patron som har oppnådd noe raskere....vel og merke som publiserte data.

 

5278 fps er rimeligt heftigt, og tilsvarer 1608.74 m/s. Mere info er her.

http://www.reloadersnest.com/detail.asp ... oadID=1147

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå vært på skytterbanen med kronograf. Farten kommer nok til og ligg rundt 1000 m/s med 80gr Hornady A-Max kule.

Har fått best samlinger med 41,5gr VV 550(1010 m/s)

Skytterlags krutt NC96M med lade data for 6.5x55 og 140gr kule, dette ga innertier(hadde bare ladet 1 av denne) og en hastighet på 1006 m/s. Kjekt att dette kruttet fungerte så bra!

 

Har nå kommet så tett på gode ladninger for den kula jeg tenker å bruke så nå blir det ikke mere testing før børsa er ferdig, Passer fint når de kalde kveldene kommer:)

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor offisielt en slik rekord er, men på reloadersnest så har denne nå

vært oppført som raskeste patron av alt dem har av ladninger i den databasen

i flere år. Det er ikke noe annen patron som har oppnådd noe raskere....vel og merke som publiserte data.

 

5278 fps er rimeligt heftigt, og tilsvarer 1608.74 m/s. Mere info er her.

http://www.reloadersnest.com/detail.asp ... oadID=1147" target="_blank

syk hastighet. ikke engang 22 eargesplitten laudenboomer klarte det:P

k268054_22-50GMC2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fremdrift, Dreid ned pipa på riktig mål og prøvd den i stokken.

Nå er det gjenging til lyddemper, bedding og lage skinnløfter neste. Deretter går det fort til løpet er brunert og børsa er klar!

Begynner å nærme seg!

Gleder meg til å teste den på toppjakta i vinter! Er jeg ekstra heldig så kanskje det er ei canadagås som blir første offer;)

 

Har tidligere i tråden snakket litt om og bygge opp stokken selv, dette har blitt lagt på is da vi fikk en fin stokk. Kanskje etterhvert?

 

31535510150787921085597.jpg

 

Mvh

Aannerud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da var børsa ferdig, var på bana i dag og fikk skutt den inn og alt ser ut til og fungere veldig bra.

 

Winchester stokk, KV-avtrekk og Swarovski z6i 2-12x50 på toppen

29411210150823584475597.jpg

 

 

Laget en ny demper til den. Denne er kortere og har litt utbedret låsing,

gjenger i innmaten og i røret. Dempingen er det ingenting og si på!

(skal elokseres svart)

31085010150823584825597.jpg

 

 

En del kortere en den første vi lagde, den nye

stikker ca 10 cm foran pipa og veier ca 300gr.

31487910150823585265597.jpg

 

 

Rifla med demper

31030710150823585510597.jpg

 

 

I morgen skal vi prøve og skyte samlinger og kanskje kronografere

litt. Har ladete 3 x 11 skudd med 3 forskjellige kuletyper.

 

70gr Barnes TSX, 45gr N550

29858210150823585765597.jpg

 

 

80gr Hornady A-Max, 39,5gr Norma 203-B

30955110150823597970597.jpg

 

90gr Sierra MK, 38,8 gr Norma 203-B

31069010150823600085597.jpg

 

Om alt fungerer i morgen og skal den være med på gåsejakt i helga. Hadde vært helt knall og få testet den på ei gås ell 3:)

 

Mvh

Aannerud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Prosjektet har stått litt på stedet hvil nå grunnet elgjakt og ellers mye på tapeten. Men i dag hadde vi en super dag på skytebana med kjemperesultater. Fikk gode samlinger med alle 3 kulene vi har og kronografert de.

 

70 gr Barnes, med 43 gr Vv-N550 fikk en hastighet på 1100 m/s og 24mm Spredning, skutt på 100m

80 gr A-Max, med 38 gr RP11 (Norma 203-B) fikk en hastighet på 1020 m/s og 30mm Spredning, skutt på 100m

90 gr Sierra MK, med 37 gr RP11 (Norma 203-B) fikk en hastighet på 955 m/s og 25mm Spredning, skutt på 100m

 

Dette er ladninger jeg kommer til og bruke på jakt. Etterhvert skal vi teste disse ladningene med rifla fastspennt i benk så får vi se om det er noe mer og hente. Jeg har hatt en øyeoperasjon på øya som ikke var helt velykket så jeg tørr ikke stole på skyte ferdighetene ift. og finpusse noe mer på disse ladningene uten benk. tror uansett det er godt nok til jakt!

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå er demperen til børsa ferdig og jeg er veldig fornøyd med resultatet:)

Denne er 25 cm lang, veier 340 gr og stikker 10 cm foran munning.

 

Innmat

2iudldd.jpg

 

Rør og innmat

301ovpi.jpg

 

(Demperen på børsa kommer)

 

Nå gjenstår det bare og få skutt noe vilt, skal på toppjakt tur i nor Sverige i slutten av Januar så får

vi håpe det klaffer og jeg får testet alle tre kulene!

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har ikke fått skutt noe mer siden jeg var og testa de nye ladningene.. Men håper det blir en jakt tur eller to tidlig på nyåret! når jule stria har lagt seg(Blir jaggu godt!). Skal på bana og skyte litt i romjula. Fikk tilsendt noen 75 gr Swift Scirocco 2 av en kulenisse(Takk martinJ!) så disse skal også testes da! Men slenger ut bilder så fort jeg får testet den på noe vildt!

 

Men børsa ser ut til og fungere udmerket. Blir det gøy og få skutt litt flere skudd med demperen så jeg får testet den ordentlig!

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå vært og testet litt og skutt de siste skuddene før toppjakta

 

Her er noen resultater:

 

90 gr Sierra MK, med 37 gr RP11 (Norma 203-B) i 955 m/s

n3866f.jpg

 

80 gr A-Max, med 37,5 gr RP11 (Norma 203-B) i 1020 m/s

9u2n2v.jpg

 

75 gr Swift Scirocco 2 , med 40 gr Vv-N550 i 1015 m/s

w4e3t.jpg

 

70 gr Barnes, med 43 gr Vv-N550 i 1100 m/s

5ma5gj.jpg

 

Har testa litt på forskjellig hold i dag og Barnes og Swift kula faller rundt 5 cm fra 100m - 200m, Har derfor bestemt meg for og bruke Swift på toppjakta (Takk igjen martinJ) Tar også med 6,5x55 med 123gr Scenar som jeg har fått en gull ladning med. 44gr Vv-N550 ga 840 m/s. 90 gr Sierra har jeg lagt på is da jeg uansett kommer til og gå ned på kulevekta med den. og om Swift kula sku fungere bra på fuglen har jeg ikke noe behov for flere kuler. Er også veldig fornøyd med lyddenperen, demper langt under smertegrensen og finnes ikke rekyl.

 

Tenker Barnes på rådyr, Swift på gås,toppfugl og A-max til div rovvilt og trening. Men først må jeg vite hvordan disse fungerer i praksis:)

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hallo

 

Kjøpte meg noen 55 gr V-Max kuler i dag da jeg fikk lyst til og se om jeg fikk disse til og gå i 1:7 løpet mitt. Har lest en del positive resultater med denne kombinasjonen så da måtte jeg jo prøve.. Var litt skeptisk til kuleholde og friflukten men med 5,6mm kulehold fikk jeg en friflukt på ca 0.5mm så det var jo helt perfekt!

bildev.jpg

 

Ble ikke helt som planlagt i dag da jeg ikke kom meg på skytebana, men ivrig som jeg var tok jeg meg en tur bak garasjen og hengte opp en blink på 100 meter. skaut ett skudd ladet med 43gr Norma 203B. Det satt midt i, 4 cm opp. Så det tyder jo veldig bra! (skaut kun 1 skudd, da det var trykkanvisning på hylsa)

 

Fortsatt ivrig fant jeg frem kronografen, åpnet døra til vedskjulet og skaut 1 skudd ladet med 42gr Norma 203B. Ingen trykktegn og hastigheten var 1170 m/s. Så dette ser ut til og fungere, skal lade opp noen flere skudd med ladninger rundt 42 gr og prøve og fåtil noen samlinger på bana i morgen, jeg har stor tro på att jeg får disse til og gå.

 

Usikker på om jeg noengang skal få skutt noe vilt med denna børsa, ser ikke ut til att det skal klaffe noengang;/ og som nybakt far og nr 2 påvei strekker ikke tiden til heller.. Har ett håp om att jeg skal få prøvd noen turer etter reven og beveren da!

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Har nå skutt ca 15 skudd med 55 gr V-Max kula(41gr Norma 203B) og pressisjonen er det ingenting og si på. Men 2 av de 15 skuddene fragmenterte kula før den traff blinken, dette var kuler jeg hadde brukt utdrageren på så konkluderte egentlig med att de hadde fått seg noen riper og sår som gjorde att dette skjedde. Men er jo selvsagt ikke sikker, noen som har vært borti det samme? etter som 13 kuler gikk bra syns jeg det er rart om det er For høy ladning/fart eller for rask løpsstigning som er problemet, men vet jo selvsagt ikke? Det er jo ikke idiel kombo..

 

4 Skudd på 100m, 41gr Norma 203B (Tipper det er skytteren som har dradd det ene der, har lett for og bli ett sånt gitt)

img0542kq.jpg

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Skutt 12 skudd til nå med samme ladningen, 55 gr V-Max kula(41gr Norma 203B).. Alle kom fram til skiva med pra pressisjon! Alså er det 2 av 26 skudd som defragmenterte i lufta og det var kuler jeg Hadde brukt kuleutdrageren på, så da har jeg igrunn tatt en avgørelse på att ladningen er bra! Når i tilegg det ene skudde på 43gr Norma 203B(som ga trykktegn) ikke defragmenterte, sku jeg tro jeg har litt å gå på! Hadde en 12 mm sammling og, å det syns jeg er bra da jeg stort sett ligger på 20mm+.. Testet også med både Federal og Winchester hetter og ser en tydelig større spredning med Winchester hettene. Lærte jeg noe i dag og:)

 

Hadde også med meg dattra mi på bana for første gang i dag(16mnd,) var veldig spent på hva hu syns om litt smell men det kunne ikke gått bedre:D gøy!

 

Natt til torsdag skal jeg på åte så krysser fingra for att villkatte skal få skutt sitt første vilt!!

 

 

God påske

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Det att den stabiliserer fra 55-90 gr så greit er jo helt knall! Jeg er fersk i ladegamet å har alikevel fått helt grei pressisjon på 5 forskjelige kuler, og når jeg i tillegg har begrenset med tid(som nybakt familiefar) å måttet finneut all data uten å ha noe og sammenligne med vil jeg si den ikke er så alt for kresen.. Tipper en dreven lader kunne klart enda bedre pressisjon! 1:7 twist er undervurdert;)

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Fikk prøvd V-Max kula forje uke, ikke på det vilte jeg hadde tenkt men fikk da uansett sett virkningen.. Hadde sittet på åte og sett etter ræv hele natten uten resultater, rusla hjemover frustrert over å aldri få skutt noe vilt med villkatten da det plutselig satt ei kråke på 70-80m. Var jo bare en ting og gjøre, Kråka ble totalt sprengt!

 

Så 55gr V-Max i ca 1170m/s og 1:7 løp har vist seg å være en knall kombo:) har fortsatt ett håp om å få skutt en ræv før jakta er over! Har uansett stor tro på att denne sammensettningen ikke gir for mange gjennomskytninger. Kommer også til å bruke denne kule på bever, så får jeg håpe det har løsna litt for jakthelle med Villkatten!

 

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

I dag var det ett lite gjennombrudd med Villkatten! Har jo igrunn fått grei presisjon og sagt meg fornøyd med det. Men etter å ha skutt en del har det blitt noen variasjoner. plutselig en som drar ut eller større spredninger, å det liker jeg ikke! Men har hatt mine mistanker om hvor problemet ligger. I dag har jeg vært og testet..

 

Mine mistanker har vært att varierende kulehold er synderen. Har brukt litt div RA hylser som har vært engangs skutt men av varierende årgang og har merket att kuleholde er ulikt. Kjøpte derfor en boks med nye Lapua hylser som jeg nå har ladet med og det ga dette resultatet.

 

55gr V-Max og 41gr RP11. 3 skudd på 100m

bildeyq.jpg

 

Endelig en hull i hull samling med Villkatten:) fikk også hull i hull med 80 gr A-Max og 37,5 gr RP11. Hadde også med noen skudd med RA hylsene og det ga som sagt litt varierende samlinger og en utstikker her og der. Så heretter blir det Lapua og fokus på kulehold! Dette er jo noe alle som lader vet er viktig, men i en sånn utviklings prosess er det vanskelig og ha full fokus på alle elementene, men vi har da luket bort problemer litt etter litt å nå må jeg vel si att jeg er i mål med disse to kulene! Fikk også prøveskutt en 44 Magnum revolver på bana, traff ikke noe somhelst:p Gøy dag på banen!

 

 

Lager du seriøst lyddemparane i manuell dreiebenk?:P

 

Dreier du gjengene og?Og når du freser hola som går på "tvers", korleis spenner du opp emne då?

 

Ja disse blir laget i en Colchester 2500 dreiebenk fra 70 tallet og en Thiel Duplex 158, 59 mod fres og gjenges i benken. Dette er forsåvidt ikke noe hokuspokkus da dette er gamle industri maskiner som har blitt godt vedlikeholdt regelmessig siden de var nye. Så disse er nøyaktige og fine og jobbe i. Når hoved operatøren i tillegg er 46 mod så står det i stil:) Han bruker ca 1 dag på og maskinere ferdig en demper. Jeg er litt for bortskjemt med digitalt utstyr og er i hovedsak freser, så for meg blir det litt mer knotete..

 

Når vi borrer hullene på tvers spenner vi opp innmaten i delehode i fresen

22791210150570073330597.jpg

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Utrolig hva man kan fåtil med en gammel M98 kasse! Ble igrunn imponert selv, hehe.. Jeg er nok ikke ikke så god skytter att jeg klarer dette gang på gang men lå i snitt rundt 10mm etter en del skudd, å disse to hull i hull samlingene. Det som er godt nå er att skytteren er det svakeste ledd og ikke utstyret:)

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rørert er Ø39 gjennomgående, standan rør som ikke er bearbeidet. Har bare tilpasset innmaren til røret eneste bearbeidingen er gjengene til og skri innmaten til rører, gjengene er ca M40X1. Baklokket er skrudd fast med settskruer. Ø6,5 på senterhullet. Har en 3D tegning av 9,3 demperen(samme prinsippet) som jeg kan prøve og få lagt ut snitt av men den er på jobb så det får bli neste uke. Nå skal jeg hamed Villkatt på jakt med spets i Sverige:)

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått ordna bilde av demperen. Dette er modell av 9,3 demperen men prinsippet er som sakt det det samme..

lyddemper.jpg

 

 

Sverige turen ble ikke noe sukksess for Villkatten da Spetsen var feit som en gris og labba bare rundt beina på oss.. Lå i tillegg rett ut med feber halve turen:/ Men ble 8 fugler på 4 mann inkludert en gammal tiur så vart da ikke helt bortkasta, men att de ble skutt på støkk og ikke i Spets los med Villkatt var litt ned tur.. Frustrasjonen over å ikke få skutt noe annet enn en kråke med Villkatten fortsetter...

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke vært dumt det, men det er igrunn tiden som er problemet.. Fikk nytt familiemedlem for 3 uker siden og har ei fra før på snart 2 så jakt blir det alt for lite tid til:/ Og når det ikke klaffer de få turene jeg er på så tar det sin tid! Men Villkatten skal nok få prøvd seg! Fikk Lee Necksizer til den i dag, blir spennende og teste! Kommertil og bli litt lettere en Hjemmelaga dier i søylebormaskin sku jeg tro..

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Endelig ble det fall for Villkatten! Rådyre kom på 30m og ble skutt med 80gr A-max i 1020 m/s. Skutt i ryggen og gikk rett ned i smellen. Må si jeg er overrasket og superfornøyd med slaktet! Med ett skudd bak bogen kan jeg ikke skjønne annet enn att denne kula i dette kaliberet fungerer utmerket på mat vilt!

 

59848110152278794565597.jpg

 

Trodde dette skulle bli ordentlig stygt men til tross for hard medfart gjennom ryggen er ikke utganghullet så gæli..

48423510152278794650597.jpg

 

 

Mvh

Aannerud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Idag prøvde jeg for første gang å skyte på over 300m. Gongen ble plassert på 416m og etter litt verefisering på 150m prøvde jeg meg.. Brukte Leica HD-b med ballestikk program for kula og klikkene jeg fikkopp var spot on! Gjetta på vinden(noe jeg ikke har peil på) så de første skudda mine kom litt til høyre for 30x30 plata.. Men etter jeg fikk første skudde på plata traff de neste 9 med en spredning på ca 15-20cm.. Gøy og høre de klinge i gongen men vind trengs det trening for og beherske! Har en kestrel 1000 påvei i posten så da vil jeg faktisk kunne kontrollere etter å tippa, lærer av sånt!

 

Er også veldig fornøyd med Kahlesen, skarp og likte godt retikkelet på litt lengre hold!

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...
Håi!

Hvordan får du det tett nok mot løpet i bakkant? Pakning/oring? har du dreid en flens eller noe på løpet demperen går i mot?

 

 

Denne har jeg ikke registrert. Men ja, vi satte igjen en flens på løpet når vi dreide det og o-ring i demperen.. På 6,5 har jeg kun o-ring uten flens, det funker det og, men kjenner en liten krutt dunst avogtil..

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fikk lyst til og skrive en liten oppsumering her da dette har vært primær rifla mi i 2 år nå, den har værtmed på all jakt jeg kan bruke dette kaliberet til å den har 8 rådyr, ca 10 rev, 1 bever og noe kråkefugl på samvittigeheten. Den har levert god presisjon med samme ladning siden god ladningene ble funnet, for snart 3000 skudd siden. Demperen har forøvrig fått samme antall skudd gjennom seg og stil going strong:)

 

42,5gr VV550 bak 70gr Barnes ga en fart på 1070m/s og denne har lagt alle rådyra rett i bakken på hold fra 5-320m med fine slakt(utrolig nok).

41,5gr VV550 bak 80gr A-Max ga en fart på 1010m/s og denne slukker lyset på reven rimelig effektivt men om man skal ta vare på skinne får man bruke noe annet;) A-Max'n har levert super pressisjon hele veien og er verifisert ut til 840m. Det har blitt en del langhold med rifla og den har imponert fler en meg! Men å spotte den på hold opp mot 800m begynner og bli krevende.. Nå har nok farten dalt borti 50m/s(kanskje mer), friflukten har økt noen cm og samlingene er ikke like trange. Men jaktpresisjonen er der enda og rifla blir med til Skotland med samme løpet i år og. Har nytt løp liggende så får se hvor langt jeg skal tyne det..

 

Bruker Lapua hylser og de har nok holdt ca 10 omladninger uten noesomhelst stell, kaster de når halsen sprekker.. Necker de med Custom Lee necksizer og jakt patronene får seg en runde i 6,5x55 RCBS FL dia.

 

For meg har dette blitt ett helt suverent kaliber! Aldri vært noe tull, bare å fylle hylsa med samme godladning, dytte i kula og skyte:) 1:7 twist har også vist seg og gi super pressisjon med kulvekter fra 55-90gr. Jeg kunne rett og slett ikke vært mere fornøyd med denne Villkatten, og den blir nok primær rifla i mange år til:)

 

04Gd1Yk.jpg

 

Hh3zAyw.jpg

 

nTHUs8E.jpg

 

DMXe1N3.jpg

 

Første Bukken med rifla

FHIwHX3.jpg

 

PjdyPyM.jpg

 

 

 

300m

YA2ZJlN.jpg

 

Duble på 311 og 318m

9pdEOcG.jpg

 

Fornøyd med dette skudde på 318m;)

QL3yR0N.jpg

 

Skutt på 5m

DVRJBO8.jpg

 

Aannerud

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da var tide inne for og gi Villkatten ett nytt løp, etter 2500 skudd begynte det og spre i grenseland mye.. Jeg tyna det nok til nærmere 3000skudd og siste jaktakuddet ble en bukk i Skotland på 320m:)

 

Har lenge hatt planer om og gjøre ett løp selv etter og stått og sett over skuldra til far min i noen år, og i dag var tiden inne:) Ettersom jeg har fått meg en dediker langholdsrigg og sett att dette er blitt favoritt rifla og dra med seg på jakt ble løpet redusert fra 60 til 50cm lengde(planen var 47 men da ble det konflikt med tofot og demper) og ca Ø18 i munning. Dette vil i teorien gi 1000m/s med 70gr Barnes TSX og 900m/s med 80gr max, det dug!

Hele prosessen tok drøye 5 timer før tilpassing i kassa og lakking..

 

Brosjet gjenger til kassa og påbegynnt profildreiing:

pakAzq8.jpg

 

Ferdig profildreid og pusset sidenav gamleløpet:

5Dp3QaC.jpg

 

Gjenget for demper 14x1,5:

peofdQq.jpg

 

En litt hendigere Villkatt:)

JAXtQSK.jpg

 

 

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...