Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

jeg ønsker å kjøpe en 9 mm pistol som skal trene i felt. Har du noen tips som kan hjelpe meg med å velge riktig pistol?

Edited by Guest
Posted
jeg ønsker å kjøpe en 9 mm pistol som skal trene i felt. Har du noen tips som kan hjelpe meg med å velge riktig pistol?

Tipset er å se seg rundt på dette forum, her finnes det spørsmålet besvart minst 50 ganger, men det viste du kanskje allerede :mrgreen:

Mitt tips er: spørr om å få prøve alt du ser av 9mm pistoler i klubben din, så finner du sikkert en favoritt ganske snart :wink:

Posted

Å velge "riktig pistol" er helt umulig uten å vite budsjett og ambisjonsnivå. Kjøper du en dyr en, får du nok en bra pistol, men ingenting kommer av seg selv.

Posted

Til feltskyting så gir en pistol med 6" løp en liten fordel på grunn av lengre siktelinje.

Hvorvidt denne fordelen kommer til sin rett kan diskuteres vist avstandene er korte og skytetidene er korte. Ofte så sitter siktet raskere på plass på en 5", men så er det også mere sensitivt for siktefeil.

Man kan heller si det slik, at det ikke kan bli feil å kjøpe pistol med 6" løp til feltskyting iallefall.

STI, Pardini, Sig, Para og Tanfoglio har varianter med 6" løp. Dem er alle rimelig ok.

Ellers så bygges og mekkes det forskjellige ting, der man setter på et 6" løp og

et siktestykke på en 5" ramme o.s.v. Men da er man over i en 'custom verden'.