simen_s_k Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Hei, er det noen enkel måte man kan få mer smooth og lettere avtrekk på Glock 17, eller bør man sende inn til børsemaker? Har 3. generasjon, men har hørt det skal være en enkel måte å gjøre det på gen 4, men er det det på 3.? Avtrekket er ikke så ille, men har kjent bedre. En annen ting jeg lurer på er om jeg gjør det, vil det være diskvalifiserende under praktisk skyting eller andre skytegrener?
Wadcutter Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Har skrevet litt her! Skal du skyte IPSC Production kan du bytte til 3.5 lbs connector (original) og polere lett på overflatene. Kun ta bort ujevnheter, ikke noe mer enn det. Og det er vel egentlig det som er å gjøre med et Glock avtrekk...
Edderkoppen Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Gjør som wadcutter sier. Jeg polerte med autosol
ARild... Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Glock må være bortig mot værdens enkleste våpen å demontere i småbiter og sette sammen, så trenger ikke sende den til børsemaker. Jeg har BLANKpolert alle begevelige deler i avtrekket i min Glock med Dremmel. (Har forøvrig gjørt dette i alle mine våpen) Har et meget bra avtrekk på denne nå. Har i tillegg 3.5lb connector og avtrekkstopper. Du kan også eksperimetere med lettere tennstempelfjær, men om den er for lett får du mye klikk. Holder vektkravet på avtrekket fint. Når man skyter trenger man mest kraft på første skudd, så er de resterenede lettere. (ikke slipp avtrekket helt fram mellom hvert skudd, kun det lille som skal til for å få nytt tak på tennstempelet, så blir avtrekket lettere)
Cardinal Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Jeg har BLANKpolert alle begevelige deler i avtrekket i min Glock med Dremmel. (Har forøvrig gjørt dette i alle mine våpen) Men da ikke lenger lovlig i Production.. Selvfølgelig ikke så farlig hvis man ikke er praktisk skytter.
JohnGalt Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 En liten digresjon, men kan sikter også byttes ut i Production? Det står "åpne sikter", så jeg lurte.
tgjersoe Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 Joda, du kan bytte til andre åpne sikter, men ikke modifisere sleiden for å montere dem.
Mr.Finkelbaum Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 Hei Edderkoppen - polerte med Autosol?? Er ikke dette kun et rensemiddel for fortrinnsvis stainless-våpen? Tar det ikke lakken på blånnerte?
Ken Adams Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 Autosol metall, gelcoat og krompolish Rense og poleringspasta for alle metaller og gelcoat produkter. Polerer og fjerner rust i en operasjon. Utmerket for polering av blandt annet krom støtfangere, plastbåter (gelcoat), PVC hagemøbler, etc. Lett pasta for polering av båt, hagemøbler, etc. Denne pasta er lett å jobbe med. påføres for hånd eller med poleringsmaskin. http://www.rodin.no/kategoriliste/kjemi ... mpolish-1/ funker til mye, ikke prøvd det på blånerte våpen, men trur nok blåneringen vill få skader ja. Men er jo ikke noen blånering på de sliteytene som bør poleres på en Glock.
Recommended Posts