Jump to content

Browning Auto-5 klubb!

Recommended Posts

Den nya Sweet 16 inv  -91 har haft ett lite tufft liv i Alaska  så det är hyffsat med ytrost  ( no pitting ) och choke gängorna var Ok , men man gråter när man ser en graverad sweet 16 med sällsynt 28" inv  pipa som är rostig. 

Vi får se vad det landar med att få hem den, men om det är drägligt så kommer jag be honom leta efter en kartong  bössa, dock kan dom kosta uppåt 2450 USD  fina ex utan kartong  1500-2000 usd  sen ska dom hem åxå.

/P

• 5 weeks later...
  • Replies 413
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det senaste tillskottet i den culotska familjens Auto 5 bestånd   En lite nött -64:a  Sweet Sixteen  med lite ful  Kolv som dessutom är kapad,  den ventilerade pipan är dock fin  samt att den som

Tok ein tur på rypejakt, og browning treff fortsatt i ein alder av 98 år

Bilder på senaste köpet  

Posted Images

• 5 months later...
  • 2 weeks later...

@skjarlie japp! Från Tyskland, så här fina Auto 5 hittar du extremt sällan i Sverige , jag har importerat 10 stycken från Tyskland vid det här laget.

Det är i vart fall EN fördel med EU att det är hyfsat lätt att importera från Tyskland, för övrigt så börjar jag mer och mer önska en Svexit. Tyvärr är det ju skitsvårt för att inte säga omöjligt att få hem A5 Slit-delar såsom fjädrar Mm , jag är lyckligt lottad som har en A5 Buddy over there som skickar mig  ” car parts ”  4 st Rekyl fjädrar och ett sure cycle  action spring kit. 

• Like 1

@skjarlie stocken ropade jag in på egun.de men säljaren fanns i Italien.

övriga ”bildelar ” ordnar ” my best buddy ” i staterna och Skickar mig, omständigt som fan men det verkar vara det enda sättet. Jag försökte väcka liv i mitt konto hos numerish gunparts men det faller på att vissa recuired Field Inte går att fylla i rätt . 

• 2 weeks later...

@skjarlie  Ja den är mycket fin, men troligen hade den som vann budgivningen  först och hoppade av köpet upptäckt att kolven var kapad, förvisso snyggt men ändå kapad.

Den kommer troligen ifrån en superlight då den har samma metall förstärkning runt stock skruven som den Superlight 12:an jag sålde för ett tag sedan. 

Syntet stocken har 360mm  LOP  som känns lite kort när man är tunnklädd, dock när man har bruk för syntetkolv så är det oftast kallare eller så sitter man trångt till i skjutskår

och lite kortare blir nog bra..   har 3 kal 12   och 4 kal 16 i skåpet nu,  närmaste förändringen blir när min Jänke kompis kommer på jaktbesök då ska han plocka med sig en  -92/93

Sweet sixteen 28" med choker  och då får en av befintliga 16 flytta på sig..

• Like 1