Martin Ruter King Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 hei! Jeg har hørt at millitæret skal selge bort miljøammoen eller noe sånt? og at det skal bli ganske billig. men er det sånn at man kan bruke det til valig jakt som anna ammo? og evt. hvor billig er det? Kan hende at dette er et "Veldig" rart spørsmål, men hvor skal jeg eller spørre om det en selveste "Våpen mekka" (Kammeret)
hjortefot.com Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Sikkert like helseskadelig i sivile våpen som i forsvarets våpen.
Rufus Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Tror ikke forsvaret tør å selge helseskadlig ammo. Blir nok "solgt" tilbake til raufoss for destruksjon.
sachs motor Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 Og når ein tenkjer på kva effekt denne ammunisjonen har på våpena den vert brukt i, så vil eg tru det vert svært dyr treningsammunisjon.
høggern Posted July 9, 2011 Posted July 9, 2011 hei! Jeg har hørt at millitæret skal selge bort miljøammoen eller noe sånt? og at det skal bli ganske billig. men er det sånn at man kan bruke det til valig jakt som anna ammo? og evt. hvor billig er det? Kan hende at dette er et "Veldig" rart spørsmål, men hvor skal jeg eller spørre om det en selveste "Våpen mekka" (Kammeret) Siden forsvaret vanligvis ikke engang selger fullt brukbar ammo til sivile så tviler jeg på at miljøammoen skal selges ut til sivile.
Ei tohi varjata Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 Med tanke på at miljøammoen gir metallfeber og ødelegger våpen så hadde jeg tenkt to ganger før jeg brukte den eller overhodet betalte for den.
S.Arnesen Posted July 18, 2011 Posted July 18, 2011 Di ryktene du har hørt trådstarter stemmer ikke. Det er oppe til diskusjon om ammoen skal brukes på dager som tillater det eller om den skal destrueres.
Recommended Posts