Jump to content

kjøpte meg jerven thermo hunter i dag


skoging

Recommended Posts

Fungerer bra som sovepose om sommeren ja. Min duk er ofte med på tur da denne alltid kan gi meg ly dersom plutselig det skulle bli nødvendig. Hva du kan bruke den til stopper med fantasien din. Her er den i bruk som tak over soveplassen:

CIMG3229.JPG

 

På vinterer har jeg også brukt å hatt soveposen i jervenduken ved ekstrem temperatur. På scootertur har den også stort sett vært med da den kan redde liv ved nødsituasjoner.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei,

 

Har brukt jervenduk året runt jeg, både som sovepose, vann/vindstopper, levegg og mye annet rart.

Termo hunter vet jeg at jeg har brukt i -13, da med et godt lag ullklær og et relativt tykt lag med granbar under, isolerer såpass bra at du godt kan snø ned, men ikke godt nok til å ligge rett på bakken når det blir litt lav temperatur.

 

Den er fin å bruke som "poncho" også, men hvis du beveger deg og har litt oppakkning blir det fort litt for varmt uansett hvor kaldt det er ute.

jerven sliter litt med kondensryktet (ennå), men i forhold til de første jervendukene er ikke problemet i thermo hunter noe stort så lenge du ligger stille i allefall, men er en fordel å lufte ja

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Litt utenom, men alikevell aktuellt:

Når dere "pakker" duken deres, pakker dere den slik som soveposen eller ruller dere og bretter? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har blitt opplært til at soveposer IKKE skal rulles sammen før de stappes i posen, de skal kun stappes i posen litt sånn "hultertilbulter". Dette pga å bevare luftspaltene mellom dun/eller hva enn som måtte befinne seg i en pose...

 

Dette prisippet har jeg også benyttet på min Jærven Thermo og føler også at pakkveriden minsker bitte bitte litt ved denne metoden :!::?: Samt at det i hodet mitt er rett :D

Link to comment
Share on other sites

Har også Jerven Termo Hunter. Den er med på jakt om hausten, både til meg sjølv og om eg har ungar med. Vinterstid er den også med på heia. Fin å putte ungane i på skutersleden og populær å krype inn i om det bles litt i heia. Om vi sit ute vår/sommar kjem den ofte fram då også om det er litt kaldt :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...