Jump to content

Dårlig kinnkontakt på trap


vera

Recommended Posts

Sliter med dårlige serier på trap. Lerduesti går mye bedre. Oppdaget at jeg ikke hadde kinnkontakt, og "strekker hals" akkurat i det jeg trekker av. Med en dårlig treff, eller bom som resultat.Har vært under 20 treff stort sett hele tiden i det siste. Jeg skyter med flat skinne, og skyter ganske raskt. Noen som har gode råd for å holde kinnkontakten" helt til man er ferdig med skuddet?". Når jeg tørrtrener er ikke dette et problem. :forvirra:

P.s Løfter nok kinnet nesten 1 cm. Og det er vel fort 50 cm forandring på treffpunkt på trap?

Link to comment
Share on other sites

Et tips for å lære seg å beholde kinnkontakten etter avfyrt skudd er hver gang å følge / peke / sikte på dua videre hvis man bommer, evt på den største biten som er igjen når man treffer. Evt å legge i 2 skudd (hvis man har muligheten for det), slik at man må beholde kinnkontakten for skudd nr 2. Jeg ville også ha prøvd å roe tempoet for en periode, slik at du får bedre kontroll på montasjen / kinnkontakten. Man har det ikke så voldsomt travelt på trap egentlig....

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Som regel har folk større problem med å gå ifra trap til sti pga de skyter ofte bak ( noe jeg gjør).

Det beste er om en erfaren skytter kan se på deg når du skyter så du er sikker at det er det som er feilen.

Det som jc.gulbrandsen skriver er også viktig, at man forlenger duens bane etter at man har skutt.

Hvis du har mulighet så er det bra trening å være aleine på banen å bare konsentrere seg om hva man skal gjøre, og ikke hva man ikke skal gjøre. Og ikke tenke på hvor mange man har skutt eller bomma. Det hjalp ihvertfall meg :)

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...