Jump to content

HJELP! Lading av 7 tcu


Draageel

Recommended Posts

Trenger litt hjelp til lading av 7tcu til en 10" contender.

 

Først: jeg har akkurat kjøpt inn lapua 223 hylser som skal presses om. Bruker Forster diesett. Problemet (dersom det er et problem) er at det oppstår en bul nederst på hylsehalsen etter ompressing. Er dette normalt, eller finnes det noen triks i Ludo for å fjerne den?

 

Ellers er generelle lade tips til stor hjelp :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg får samme smultringen når jeg necker opp 308nm til 9,3 og 30-06 til 35 whelen. I den ene rifla har det ingenting å si, patronene kamrer som smør og møter ingen motstand, men i den andre rifla må jeg fjerne bulen og da bruker jeg en rcbs handholdt neck turner og hylseholder i drillen på lav fart. Da går det kjapt unna.

Link to comment
Share on other sites

Du får nok det problemet i større, eller mindre grad med de fleste hylser, men utenom mil hylser, har om jeg ikke husker helt feil, Lapua vært de som gir mest gods i den problematiske delen av halsen, ved forming til 7TCU. Men som nevnt, trenger det ikke være et problem i det hele tatt. Strengt tatt, er vel dette en avart av benkeskytternes "smultring" kan med fordel fjærnes med innvendig brotching. Men i ekstreme tilfeller (mil hylser) har jeg både brotchet og dreid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...