Hulken_Hagen Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Jeg lurte på om det var mulig å få kjøpt en sideligger ifra stoeger i USA og importere denne til Norge. Om det er mulig, hva må man gjøre ? å hva blir ekstra kostnadene? Takk for alle svar som kommer inn
Hassel Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Tja, ville vel rgnet med minst $300 i eksport gebyr fra statene, i tilegg kommer frakt og 25% moms på prisen av våpne inn i norge. Skal du ha ei børse til CAS heter merket "boito" i Norge og resten av Europa - Ville helelr satset på å finne en mer lokalt.
Hulken_Hagen Posted July 7, 2011 Author Posted July 7, 2011 CAS? Hagla vil bli brukt til litt lærdue skyting, men mest på fuglejakt tenker jeg
Cardinal Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Kort: Glem det. Du betaler mye mer for å få den hjem enn det hagla koster.
Hulken_Hagen Posted July 7, 2011 Author Posted July 7, 2011 Prisen tenker jeg ikke altfor mye, er bare hva man må gjøre for å kunne få våpenet inn i Norge
Hassel Posted July 7, 2011 Posted July 7, 2011 Hvorfor i alle dager skal du ha en stoeger? (om du ikke skyter CAS vel og merke) Til det bruket du har stipulert. Du ville komme langt bedre ut med en ny Star Baikal eventuelt en brukt sideligger. CAS = Cowboy action shooting Det viktigste du må gjøre for å importere våpen er å finne noen i USA som gidder å styre med papirer for å få ekportert det derfra. (pråv ETSS)
einherje Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 En annen, men kanskje lite annerkjent metode å importere våpen på, er å ta en telefon til Nordskog. De har agenturet på Stoeger. Kanskje de kan skaffe. sofakriger
Hassel Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 Stoeger er egentlig ikke en produsent, men et merke som settes på våpen fra forskjellige fabrikker. Tror ikke Nordskog fører de sideliggerene som Stoeger pusher i statene. Det er som sagt Boito de heter i Europa.
Recommended Posts