Jump to content

Privat trening


Luft

Recommended Posts

go morgen! :mrgreen:

 

Jeg skyter en del 22-kal og store mengder luftpistol - det er her jeg satser.

Luftgrenen er 100% død i klubben jeg er medlem i og jeg har generell liten mulighet for å få god/rett opplæring der.

 

Har skutt på hjemmeplan i 5-6 måneder, og kunne tenkt meg å få luket ut en del uvaner og direkte feil, før det rekker å gro fast..

 

noen som kjenner en som tar private treningstimer i østlandsområdet?

send gjerne PM.

Link to comment
Share on other sites

Ta med deg luftpistolen på .22 trening da. Du kan jo fint skyte presisjon med luft mens de andre skyter med .22. Hos oss er det i allefall greit å trene med ulike kaliber på samme tid. I dag var det både .22, .45ACP og 357SW på samme tid på min pistolbane.

 

Har selv planer om å anskaffe en luftpistol for å trene avtrekk ! Luftpistolen avslører alle feil man gjør ifm avtrekk så det er den beste treningen man kan få!

Link to comment
Share on other sites

visst, det gjør jeg hver gang(:

saken er at 90% av alle skytterne er like uerfarne som meg, og skyter stort sett bare opp e pakke med 22-kal i uka, og er fornøyde. Ingenting galt i det overhodet.

men jeg ønsker å satse litt ekstra, og trenger veiledning fra erfarne folk som er interesserte i å lære bort. Heller det enn å bytte klubb :)

Link to comment
Share on other sites

I den lokale skytterklubben her i Spydeberg skyter de kun .22 på innebanen, desverre. Jeg sendte de en mail ang medlemsskap og info etc, og fikk da vite dette. Jeg fikk vite at selvansvisningsanlegget ikke klarte å registrere skudd fra luftvåpen, for kula måtte gjennom ei gummimatte.

 

Men hvis jeg ønsket å trene hos de med luftvåpen så skulle de se hva de fikk til, selv om alle skytterene der brukte .22

 

Er litt synd å "eksludere" denne typen skyting. Men håper de fikser noe. Jeg har ingen lyst til å bruke .22 til blinkskyting, ei ingen insjoner om konkurranser etc. Skyter for egen rekreasjon, og ønsker å holde meg til luft :)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.

 

Klubben her er rett og slett så liten, at de ikke har mulighet å kombinere med luft, ingen interesse for det heller, bortsett fra meg da.. :o ...dette har jeg noenlunde forståelse for, da lokalet er veldig lite. Men å sette opp et par plasser for luftgrenen er noe alle klubber uansett burde gjøre, nettopp for ikke å være eksluderende for den stakkarn som ikke kun er opptatt av dynamitt..

 

Du får gjøre som meg, sette opp kulefanger i utgangsdøra, jage ut kattene og skyte til krampa tar deg. jeg noterer alle skudd, trener flere sjangre og lager stats og grafer på alt jeg gjør, for å motivere og lettere se forbedringer. Dette funker fint.

MEN...man har jo og et behov for å skyte sammens med folk, ikke minst for å få litt forstyrrelser og konkuranse...

Link to comment
Share on other sites

Vurdert å flytte til et mer folkevennlig sted...?

 

 

Neinei for all del, da blir jeg misforstått :overrasket:

 

Kjempefin klubb og veldig bra folk! Det er uaktuelt å gå til en annen klubb. Tilstanden vil jo forverres om alle tenkte slik. Muligens dra på besøk til andre, for å få nye innspill.

Men når det kommer til luftgrenen og generell utvikling for en som ønsker å satse, blir det litt vanskligere enn hva som burde være nødvendig. Det er få medlemmer, og stort sett unge/urutinerte skyttere. De som har rutine dukker ikke ofte nok opp, og det blir dårlig tid for de få å "lære bort" til flere av gangen.

Dette kan bli veldig bra om 5-10 år, og det blir morsomt å være en del av.

 

men jeg forstår at den beste læremester ofte er en selv, bortsett fra noen top-secret tips fra dere :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir jo litt spennende dette da, om de faktisk tilpasser slik at man kan skyte luft på innebanen i Spydeberg. I mailen jeg fikk sto det at de kunne bytte ut gummibandet med papir, til bruk for luftgevær, så det er jo håp :)

 

Trening der er 2 dager i uka, og det frister jo veldig siden jeg bor rett ved. De starter opp i uke 41... Så nuh er det ikke noe trening der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...