Jump to content

Burris 1-4x24 Fullfield TAC30???


MasterMaker

Recommended Posts

Sitter og venter på Mini 14 og skal ha kikkert til denne.

 

Det blir en 1-4x og vurderet Leupold men ble gjort oppmerksom på Burris 1-4x24 Fullfield TAC30 som et alternativ.

 

http://www.opticsplanet.net/burris-1-4x24-fullfield-tac30-illum-ballistic-cq-5-56-riflescope.html

 

Har snust litt på denne og den har uten tvil den beste retikelen(i forhold til hva jeg vil ha) og en ikke helt umulig pris.

 

Opplyst retikel ring og 1-X gjør jo at den er rask i bruk på kort hold også(kanskje ikke "aimpoint raskt" men...)

 

Er det noen her som har erfaring med denne kikkerten under norske forhold.

 

Jeg finner heller ikke knyst om levetida på batteriet heller, regner ikke med at den slår aimpoint men over 1000 timer burde den jo klare eller.............

Link to comment
Share on other sites

Hadde en lignende Burris på en Mini 14. Fungerte bra den. Litt dorulleffekt på lav forstørrelse, men god kikkert til prisen.

 

Når det kommer til batteritid tipper jeg den går tom etter noen få hundre timer maks. Dvs at når du glemmer å skru det av og tar frem rifla en helg eller to senere, så er batteriet tomt........

 

Ellers ville jeg undersøkt med Opticsplanet før jeg la inn en ordre. De kan være svært kjipe med å nekte å sende enkelte varer.... Ring gjerne 2 ganger for å være sikker på at du faktisk får det du bestiller.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke en Viper PST 1-4?

 

Sightron kommer senere i år med en 1-7, den ser jeg for meg vil bli en helt topp allrounder.

 

Vipern ser ut til og være en bra kikker men den koster også det dobbelte av hva en Burris tac 30 koster.

 

Det jeg virkelig liker med Burris'n er retikelet som I motsettning til de alternativene jeg har funnet så lange verken er "rotete" eller spinkelt.

 

TAC30_reticle_close.jpg

 

Har snust litt på både Millet dms 1-4 og Leatherwood CMR 1-4 og så langt så ser det ut til at Burris tac 30 er nærmest det jeg er ute etter I et sikte til Minien.

 

Et rask sikte på kortere hold, med lys og mulighet till skudd på lengre hold(4-500m).

 

Snuste litt rundt og fant ut at batteri leve tida på tac30 er nøyaktig 1000 timer på laveste setting og med auto of etter 2 timer.

 

Men så var det disse do rullene da :mrgreen:

 

Mulig at amerikanerne er litt mindre kresen på slikt men har hørt mere godt om "optical clarity" når det gjelder burris'n en jeg har hørt om Millet DMS eller Leatherwood CMR.

 

Likte den vipern men prisen blir litt vel høy(er faktisk mere tilbøyelig til og kjøpe 2 ganske like(1-4x) kikkerter or og ha en i reserve hvis jeg skulle brukt 600$ i steded for 3-400$(plus frakt og diverse moms tull).

 

Men da jeg pusser opp huset(fin-mek verksted i kjelleren og går med planer om og bygge CNC :geek: ) så er valget mitt enkelt, god kikkert nå eller veldig god kikkert om et år's tid. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...