Jump to content

Gravering i stål !


Recommended Posts

Denne Sibylle Thomas er uten tvil dyktig!

Ingen gullsmed arbeider i stål på det viset. Stårgravører derimot.......

 

Mener Ulrik Hentzer fra SL hadde en .577 inne til Thomas for gravering. Meget pent utført med b5 motiver. Hvor ble det egentlig av Ulrik?

Link to comment
Share on other sites

Forespurte Sibylle Thomas om å gravere ei bøylerifle i rustfritt, men de kunne desverre ikke påta seg jobben. Graverings utstyret ville bli ødelagt av hardheten i rustfritt stål. Har du derimot vanlig blånert våpen, vil jeg tro de tar jobben.

(forøvrig var rifla tiltenkt dåpsgave til ei jente ..jeg er ikke typen som gir sølvskje og hjerteformet smykke ;) )

Link to comment
Share on other sites

(forøvrig var rifla tiltenkt dåpsgave til ei jente ..jeg er ikke typen som gir sølvskje og hjerteformet smykke ;) )

 

:lol: Konge.

 

Jeg har i utgangspunktet tenkt på en Ruger No.1. Denne børsa er "etter mitt syn" kjedelig rett fra produsent. Siden mann får kjøpt luxus stokker på nett til denne børsa, ville det vært svært interessant å få den gravert i samme slengen :wink: Kall det gjerne et "custom prosjekt".

 

Jeg har ikke rifla, men fy så moro det kunne vært :roll:

Link to comment
Share on other sites

Er litt cowboy i virkeligheten også ;)

 

En Ruger No. 1 burde ha fine flater på begge sider til gravering.

Alternativt, dersom skikkelig gravering blir for dyrt.. kan du ta en titt på Etchworld.com og bestille jaktmotiv/tekst derifra som du kan etse inn i stålet. Om du ser side 2 i denne tråden ser du hvordan motivene de selger ser ut på ett våpen;

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=30407&start=40

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...