Jump to content

Mårfangst 11/12.


flanged

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fikk satt ut 12 belisle 120 igår fordelt på 2 terreng. Det ene terrenget er kjent, og det skal være gode muligheter for fangst der. Vi får se. Prøver i tillegg med å plassere ut 4 av de 12 fellene i et nytt terreng. Kassene var på forhånd satt ut noe som gjorde utsetting veldig greit. Honning med anisolje er benyttet som åte i samtlige feller. Halseth Sable Oil og O`Gormans Mountain Marten som luktstoff. Skal ut med 8 feller i kveld i et tredje terreng. Kan bli en spennende sesong:)

Link to comment
Share on other sites

Har 5 feller ute i terrenget og fått 2 mårer :D

Kanon start. En tatt i CB 120 og en i Synningsfella. Åte kun honning.

Den ene var på 1,1 kg og den andre på 0,9 kg. Årsunge.

 

Har hatt ut litt honning i høst de to plassene som jeg fikk mår, så foring er å anbefale.

Link to comment
Share on other sites

har vert og sotte ut 6 stk feller foreløpig.. 2 stk blei sotte ut på fjellet i dag :D har 4 stk feller og sette ut i 2 stk forskjellige terreng også får vi se om det blir noe mår :twisted: Har no vertfall vert noe og tatt maten eg har lagt ut på forhånd :winke1:

Tenkte og konsentrere meg og disse terrengene før jul eller forhåpentligvis til eg har tatt ut ein 3-4 mår i terrenget :roll: for så og flytte dei videre til andre ukjente terreng :D

 

Gratulerer til dåkke som har fått mår!

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!! stilig og se at samtlige mår foreløpig er tatt på honning som åte.. Hint hint ;)

 

Har sotte ut enno ei felle i dag og i tileg var eg ein snar tur innom ei felle og sjekka og der hadde pinade fella klappa sammen og all honning var vekke i fella :roll: Låg ein liten signatur bare 2 m fra fella om kem som hadde vert der!

Satser på fangst ved neste sjekk :D

Skikkelig misunnelig på dere som har fått mår!!

Link to comment
Share on other sites

I dag fikk jeg min første mår :D Veldig fornøyd, kjenner jeg!

 

Fellene er nye, kun behandlet med kaustisk soda. Fellehusa er også nylig skrudd sammen.

 

Åte: honning og dadler

 

normal_maar_1.jpg

 

Men, jeg er helt fersk når det gjelder fellefangst og lurer på hva som er riktig slag. Har lest litt forskjellig. Fella mi hadde slått rundt kroppen og halsen. Er dette feil? Det var ingen tegn kloremerker. Hva skal jeg eventuelt gjøre for å få til kun nakkeslag?

Link to comment
Share on other sites

Da var jeg og hentet mår nr 4 for sesongen, og jeg har enda ikke begynt og sette ut fellene i skauen enda :lol:

Den lå død utenom fella, ser ut som fella har slått rett i hodet og skyvd måren bortover golvet. Conniebear 220 felle, begge øyne på måren var blodsprengte og sto ut av hodet..

Har skutt en av de 4 i stå los for plott`n, 10 min los og der var måren jaget opp i ei gran :smile:

2 har jeg fanget inne i slakte bua vår, hadde spist opp et helt lår av en elgkalv som hang til mørning...

Brukte elgkjøtt og honning som åte, gikk i fellene dagen etter oppsett.

Den tredje måren fanget jeg på kvisten til en nabo, hadde vært der og forsynt seg med lammerull som lå på salting.

Spente fellen med lammerull som åte og en uke etter hang den der.

Ser ut som det er plenty med mår i området så denne sesongen skal bli spennende :P

Bilder kommer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Heima igjen fra fellesjekk :D på fjellet hadde det vert noe der og løyst ut fella og kjøtt biter låg fastklemt i conibearen. lada om fella og får håpe på bedre fangst til helga:D små irritert over inge mår på fjellet, reiste eg og bror min til eit annet terreng der eg mistenkte måren hadde vert hin dagen..

Jaggu hadde eg rett! årets første mår :)

Ho mår på 1,3 kg og 81 cm lang

Tatt på vrak honning og stjerneanis

tatt i ein liten dal i Skifte mellom bartrer og løvskog :D

Link to comment
Share on other sites

Gikk første felleturen idag, og årets første mår hang i felle nr 1 :D Det var en fin hannmår på 1,62kg, den største jeg har fått hittil. Morro :D

Var først litt usikker på om det hadde vært et feilslag, men klør og stamme var uberørt og hodet så knust ut. Slaget hadde truffet litt foran ørene..

 

m9u7tl.jpg

 

Måren satt i en nylaga cb kasse (120), som jeg satt ut uka før fangststart.

Åte var honning og eple. Plassert ved et bekkekryss.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...