Jump to content

Skytterbriller


trevis

Recommended Posts

Er DFS-skytter utstyrt med ny Sauer STR 200 med Busk diopter. Jeg er i den alderen da synet kan begynne og bli svakere. Vurderer å anskaffe skytterbriller eller annet som kan hjelpe til å forbedre synet. Bruker til daglig kontaktlinser +1,75. Har brukt det i mange år og er svært tilfreds med dette. Begge øyne er like, ingen skjeve hornhinner. Men på skytebanen ser det ikke ut til at linsene er tilstrekkelig. Svaret kan være skytterbriller i en eller annen form. Har katalog fra bl.a Magne Landrø og fra Skytterrlinken med tilbud om brilleutstyr. Jeg trenger gode råd i valg av riktige briller. Lurer på om noen her på forumet kan hjelpe. Jeg synes brilleglass montert direkte i diopteret må være genialt. Eller er det ikke det? Tror også jeg bør anskaffe irisblender med fargefilter. Kan dette kombineres med eventuell brilleglass i diopteret?

Må optiker tilpasse brilleglasset og hva vil det ca. koste. Går ut fra at Landrø eller Skytterlinken bare leverer innfatninger og ikke optikken. Hva vil vanlige skytterbriller med nødvendig optikk koste. Hva er den beste løsningen.

Vil være takknemlig hvis noen kan svare på mine spørsmål

Link to comment
Share on other sites

Tar du opp dette spørsmålet med din optikker,så vil nokk han gi deg både pris og gode råd/løsninger :)

Samt så du sier,så føler du at linser ikke er tillstrekkelig lenger!? En syns-test vil kanske være til hjelp å. Synet kan forandre seg"skremmende"fort..det gjorde det med meg.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har brukt linseholder fra Magne landrø som funker perfekt for meg, selv med skjev hornhinne. Med god hjelp fra min lokale optikker som monterte glass og merket det slik at jeg har kontroll på at det sitter korrekt. Bare pass på at glasset er tykt nok slik at det ikke begynner å dreie inni linseholderen, men det gjelder jo ikke deg, bare for de med skjev hornhinne.

 

Kan jo legge til at det er mye mer solid sammenlignet med monoframe som er litt utsatt siden glasset ikke har noen form for beskyttelse både mot støt og også med tanke på regn under feltskyting.

 

Anbefales!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...