Jump to content

Låskasse til 10/22???


MasterMaker

Recommended Posts

Salongen min fyller 18 år til vintern og låskassa har sett bedre dager.

 

Har lyst til og kjøpe ny kasse men alt jeg finner er after market kasser som koster like mye(eller mer) en en ny 10/22 target.

 

Finnes det kasser som ikke koster skjorta eller er orginal eneste valget?

Selges det i det hele tatt orginal kasser som reservedel???

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett originalkasser til salgs. Det er stort sett det eneste folkbeholder når de bygger om disse riflene. Hvis jeg var deg ville jeg benyttet sjansen til å kjøpe en kasse i rustfritt stål. Da har barnebarna dine børse også.

 

Hvis du er hendig med maskiner, så kan du jo forsøke deg på denne løsningen:

 

http://ruger1022receiver.3dcartstores.com/RAZOR-Receiver-Blanks_c_7.html

 

Dette kit'et er å regne som brevvekt til du har drillet alle hullene, men når du skal drille hullene, så må godkjent søknad foreligge, kassa må merkes med nummer, og nummeret påføres godkjent søknad før den sendes tilbake til politiet.

 

Det blir uansett ikke gratis, og med dagens etterspørsel etter 10/22 kan man glemme å finne en billig donorbørse.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt litt på og lage kassa sjøl ja.

 

Bør vel for letthets skyld kjøpe meg borehode til fres'n framfor masse mikk-makk med oppspenning på vinkel plate montert på planskiva i dreiebenken.

 

For og være helt ærlig så hadde jeg håpet på og slippe dette og heller finne meg en ny kasse til overkommelig pris(ikke 4-5000) ett par tusen hadde vært OK.

 

Driver på med og pusse opp kjeller for og installere fin-mek verksted der :mrgreen: så må jeg lage sjøl så kommer det neppe til og skje i år. :roll:

 

Takker dog for linken, den er behørig lagret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...