Jump to content

faksen Think! - S&W SW1911 Pro - Blogg


Think!

Recommended Posts

Bilder av Horten skjorte for IPSC skyting:

 

P6180321_zpsa8a61939.jpg

 

P6180322_zps94686de2.jpg

 

Vi har bare betalt kr 200 pr skjorte pga sponsing. Å sponsingen kan jeg stå inne for, jeg tok service på bilen hos Mekonomen lenge før skjortene ble påtenkt :)

 

Men fremfor 2 stk M&P kunne de jo spurt om å få låne en 1911.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har ingen planer om å slutte med Dynamisk skyting, men helsa gjør at det kun blir "lette" stevner fremover. Så fremover blir det mere feltskyting og NAIS, har derfor testet pistolen med tanke på Militærfelt:

 

Med støtte:

 

28juli131911s1_zps21aade62.jpg

 

Jeg må si at det var godkjent. Første og beste frihånd:

 

21juli13s3_zps5e33e4dd.jpg

 

Jeg har jo brukt standardladning for IPSC: 124 grs kule, 4,2 grs N320 og Col på 28,8 mm. Det ga i dag en snitthastighet på 1095 fps og dermed faktor på 135,78. Det vil si sånn ca som fabrikkammo. Dette er ladninger som har vært gode med HK P30, CZ Shadow og S&W M&P9 Pro, men i dette våpenet er den vel frisk. Jeg har noen tusen patroner å skyte opp å så lade både IPSC ladning og feltladning.

 

Avtrekket holder ikke 1 kg engang så jeg må pakke ned de originale S&W delene å sende pistolen til PVAS.no for å få laget et komplett 1,450 kg avtrekk. Da kan jeg bytte mellom avtrekksvekter alt ettersom bruksområde.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Reklamerte på Crono til Midway.no den 17 juli via e-post. Purret via e-post den 5 august. Denne uka gikk jeg lei av å vente å ringte. De hadde ikke mottatt noen e-poster, beklaget og var rask med å sende returseddel/pakkelapp. Så får vi se.

 

Skutt uoffisielt klubbstevne, trening idag. 1 pistolfeil, doublefeed, holdt magasinet vannrett da jeg dro det ut, holdt den fortsatt vannrett da nytt magasin ble dyttet inn = det var en løs patron i pistolen = magasinet måtte ut/inn igjen = ting tar tid.

 

Lånte bort pistolen til en som slo meg på felt NM. Han mistet magasinet 3-4 ganger = satt det ikke tilstrekkelig hardt i. Han ville betale for patronene men jeg avslo pga underholdningsverdien.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Savnet mulighet for å skyte 2 runder på feltstevne så da jeg kom tilbake fra Hokksund ble 1911'en demontert i atomer og pusset. Funnet frem de originale delene, skal sende alt til pvas.no for avtrekksjobb. Dagens avtrekk er under 1 kg = ikke lovlig til noe feltskyting. Vil at pvas.no skal lage et avtrekk på 1,5 kg slik at jeg med bytte av så få deler som mulig kan skifte mellom avtrekksvekt på under 1 kg og 1,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Idag har jeg hentet ny Crony cronograf fra Midway pga reklamasjon. Når jeg først fikk dem i tale gikk reklamasjonen helt greit. Ikke betalt noe frakt hverken for å sende crony i retur eller på den nye som kom fra USA.

 

Har sendt 1911 til pvas.no for 1,5 kg avtrekksjobb.

 

Har endelig funnet frem Colt mustangen og oversendt den også til pvas.no. Den må ha nytt fremsikte slik at treff og siktepunkt blir likt på 25 meter, nå treffer den 25 cm over på 25meter (vi er 2 skyttere som har prøvd). Har også bedt han se på om hane og sear kan justeres. Sendte med Wolff hovedfjær, tennål- og rekylfjær. Forhåpentligvis kan våpenet status bli endret fra papirvekt til sivilpistol 2, først skal den testes som spesialpistol, totalt ubrukelig jevnt i mot exesse men morro. Noen magasin aktiverer ikke sleidstopp, det må jeg justere når jeg har identifisert magasinene som gir problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pistolen er tilbake fra PVAS.no med 2 avtrekksvekter ved kun å bytte fingerfjær, 820 gram til praktisk skyting og 1550 gram til Militærfeltfelt (kravet er 1360 gram = plenty sikkerhet).

 

På Colt mustangen ble humpen fremme på sleiden frest vekk og det ble satt inn et sort fremsikte som ble filt ned inntil våpenet var i senter på 25 meter med magtech ammo.

 

Idag har jeg fått pakke fra Huntershouse.dk med bl.a dette kammerflagget, så da kan bare feltreglemanget bli endret for min del:

 

PC163245_zps8115b77b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Midway leverte igår hylsesorterer, dvs etter ca 10 dager, ikke tatt den i bruk ennå.

 

Meldt meg på Wintercup runde 1 søndag 12. januar. Planlegger å skyte runde 2 den 26. januar men så blir det operasjon 31 januar og 8 uker i gips.

 

Vært å trent dynamisk skyting idag men det var litt problemer å komme seg dit. Jeg brukte skytebuksa i juni, den var trang men den må ha krympet betydelig siden da. Inner belte passet helt greit, men pistolbelte har vel bare et overlapp på max 1 cm, litt vanskelig å få sett etter :?

 

Skytingen bar tydelig preg av napping i avtrekket, ca 10 cm ned og venstre på 15 m. Pistolen var satt opp med 1500 gram avtrekk, så da jeg kom hjem skiftet jeg til 810 gram avtrekk. Må nok ta en tur fredag/lørdag å prøve igjen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg byttet fra HK P30 til S&W M&P9 Pro fikk jeg problemer fordi jeg hadde senket kvalitetskravene til hjemmeladningene. Med HK P30 så opplevdes det litt meningsløst å sortere ut ammo som gikk an å skyte i pistolen, men S&W'ene har trangere kammer. Jeg har ikke nok konkurranse kvalitet ammo til begge Vintercup rundene jeg skal delta på. Så dermed tok jeg med slumse ammo, trolig fra tiden med HK P30, til Moss idag. Det fikk jeg svi for på stage 4 og 5, begge gangene glapp utdrager taket på tomhylsa (samme problem som jeg hadde med M&P9'en). Det koster tid for hjernen å kalkulere hva som er feil samt dr ut magasin, ladegrep og inn med nytt mag.

 

På stage 1 hadde jeg telt feil antall patroner nødvendig i starten, jeg tok til og med ut en patron slik at det skulle gå lett å lade fra bord. Nå fikk ikke det noen konsekvens fordi jeg hadde feil grep å dyttet på sleidstoppen, hjernen la til grunn mag tomt selv om den ikke var det. Neste magshift var rundt hjørnet, det hadde jeg ikke satt skikkelig i så det gikk i bakken, plukket det opp å skjøt tomt fordi jeg i magholder hadde et halvfullt magasin. Så her var det masse brukerfeil.

 

Stage 2 gikk best, her holdt jeg på springe forbi midtre rekke med skiver, men korrigerte før det fikk særlig betydning.

 

I skyteorden ble ressultatet:

 

Stage 3: 6x Alfa, 3 x C og tid 7,88.

 

Stage 4: 9 x A, 1 x C og tid 23,36. På nest siste skuddet glapp utdrager taket på tomhylsa, jeg hadde lagt meg ned på mag sida så det å fiske frem et magasinlade og skyte 1 skudd. Hadde jeg ikke vært hjernedød så hadde jeg selvfølgelig tatt missen, tapt langt mindre på det.

 

Stage 5: 25 x A, 4 x C, 2 miss (venstre på svinger) og tid 42,47. Her glapp utdrager tomhylsa i luka for å skyte popper som utløste svinger.

 

Stage 1: 22 x A, 7 x C, 1 x D og tid 43,72, problemene er beskrevet ovenfor.

 

Stage 2: 19 X A, 5 x C og tid 29,88.

 

Alt i alt godt fornøyd med skytingen, til neste runde har jeg konkurranse ammo. Med foten i gips skal jeg lage kvalitetsammo. Gøy å konkurrere igjen.

 

Pistolen er pusset og jeg skal trene dynamisk de 2 neste onsdagene.

Link to comment
Share on other sites

Da foreligger resultatliste fra Vintercup 2014 runde 1 i Moss. Ikke uventet kom jeg på siste plass i Classic division, men på min siste stage klarte jeg 70% av bestemann, å det er ca der jeg var i Production division. Men da trente jeg, det gjør jeg ikke nå så 1911 i 9mm er lett å håndtere og etter mitt syn et utmerket alternativ for nybegynnere som ikke vil ha ulempene med Production division for en nybegynner (bare som et tips).
Link to comment
Share on other sites

Vært å trent dynamisk skyting. Var rask inn på banen å fikk satt opp 5 skiver (= 10 skudd) før noen rakk å bygge stage = belaste gangapparatet minst mulig. Magasin nr 9 er plukket ut som problem magasin, skal bruke det litt aktivt på trening, virker som fjæra er hard i dette magsinet å trenges å brukes litt. Idag hadde jeg 3 manglende kammringer, patronen kommer ca halveis inn så stopper det opp, 2 av gangene var det mag nr 9 som var synderen. Skutt opp resten av den pakken med treningsammo fra tiden med HK P30, har bare ca 2500 igjen :oops:

 

Har ladet mange tusen patroner med CCI hetter, for første gang ville en av dem ikke antenne, heller ikke i M&P9.

 

Konklusjonen fra dagens trening er at jeg skyter best i konkurranser.

 

Bare tørka av litt overflødig olje så er pistolen klar for onsdag i neste uke.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:cry: Jeg har mistet 1 magasin, det er et Wilson Combat med Dawson mag bunn merket med 1 og KIH. :cry: Mistet under vinter cup runde 1 i Moss eller trening i Horten.

 

Pakket skytebaggen, pusset skytebriller, dratt bore snake gjennom løpet (for å rense kammer). Alt klart for vinter cup runde 2 i morgen.

 

Ferdig å preppe 9 mm hylser, har gjort klar for salg ca 4000 S&B 12 hylser + 1500 S&B blandet (Flest av 11, 12 og 13). Rekker ikke å forstå salg før operasjon så satser på å selge til våren evt høsten.

 

Montert opp Square deal pressa, skal ta fininnstilling til uka. Bruker standard ladningen jeg har brukt i årevis 4,2 grs N320, Archipelago 124 grs TC kule (restlager på ca 4000) og COL 28,8 mm.

 

Pr nå klarer ikke Hjemmladning.no å skaffe Hornady HAP i storforpakning, har ikke hørt med Holstad våpen om de har/får.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra Vinter cup runde 2 i Oslo, ingen våpen eller magasinproblemer så er rimelig fornøyd. Mista 1 magasin på stage 5 i fremlomma :oops:

 

I skyterekkefølge gikk det slik:

 

Stage 5: 23 Alfa, 7 charley og 2 delta, tid 53:17. Gruet meg til poppere på 30 meter, men de datt med 1 skudd i hver. 2 skiver og stål på ca 8 meter måtte skytes 2 ganger med hhv sterk og svak hånd, også her ingen ekstra skudd nødvendig. Ellers fløt det greit på takket være løsning Lars Syversen så.

 

Stage 1: 8 Alfa, 1 Charley og 1 delta, tid 11.65. Et lite og et normal stål datt på ca 20 meter med 1 skudd i hver. Det var tapetsert med NS mellom skivene.

 

Stage 2: 7 alfa, 4 charley og 1 bom, tid 17,80. Skulle bare være 1 skudd i hver skive og de tre siste skivene var svak hånd. Det var tapetsert med NS mellom alle skiver. Jeg bomma på første svak hånd og siste svak hånd, siste bommen så jeg å fikk lappet skiva.

 

Stage 3: 13 alfa og 1 charley, tid 13,66. Fløt bra.

 

Stage 4: 10 alfa og 6 charley, tid 15,37. Fløt bra.

 

Alt i alt synes jeg det gikk veldig bra så jeg håper på 65 % av Rino.

 

Pistolen pusset og oljet å går nå i 2 mnd opplag tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Fininnstillt Square deal pressa til CBC hylser, laget en førserie med følgende data:

 

Archipelago 124 grs TC kule

4,2 grs N320 krutt

COL 28,8 mm

CCI hetter

CBC hylse med hetteniting.

 

Med unntak av hylsa og kula så er ovennevnte std ladning i praktisk skyting, jeg fikk ladningen for mange år siden fra erfaren skytter og har brukt den i S&W 5906 TSW, HK P30, CZ Shadow, M&P9 Pro og nå S&W SW1911 Pro.

 

Ladet 100 av denne og ladet opp magasinene, dro i hula og bump-fired, alt gikk bra. Det er et h...... å lade slike hylser så det blir ikke å gjenta seg. Ovennevnte prøveladning ble ikke testet i ammo-tolk, men funket i pistolen = bra. Produksjonen er nå ferdig med disse hylsene og nå blir det ca 2000 vanlige CBC hylser (Magtech) som er klar til produksjon. Produksjonslotten har vært innom ammo-tolken, ca 25% svinn, så det blir jo spennende å skyte bort vrakammo.

 

Forøvrig klarte jeg å få en .40sw hylse i pressa, den ble til en .357sig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:D FERDIG MED LADING :D

 

Høyre skulder og albue også ferdig, men nå har jeg ca 2500 i konkurransekvalitet, resten er vrak-ammo og bruksammo.

 

Square deal pressa lagde musepip, en gang gikk han ikke et fullt "hakk" og var treg en periode. Den har gått ca 30.000 patroner og trenger tydeligvis rens, smørning og evt delebytte. Jeg har vedlikeholdssett, så det blir gjort til uka, nå skal jeg hvile meg med Rally Sweden og OL.

 

Jeg har 1000 Frontier 147 grs, planen var å bruke det til konkurranse ammo, men først skal jeg lage felt ammo. Alt dette må vente til gipsen er borte rundt 1. april så jeg kan crone ammo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rens av Square deal har blitt utsatt.

 

Fjernet buffer fra 1911'en, da får jeg 3,2 mm lengre sleidevandring = håper at de skal minske antall feilmatninger. Magasinene mine har såkalt nose-dive, dvs at i magasinet ligger kule enden av patronen løs mens rim er fast = matningen er ikke konsistent. Dette er det vanligste problemet med 1911 pistoler og en rekke andre pistoler (best er visstnok Hi-Power og Beretta 92 F).

 

Her er bilde av buffer som er fjernet (til høyre) sammen med en ny

 

P4010051_zpsd2d7ff6b.jpg

 

På Colt mustangen har jeg byttet hovedfjær til en lettvariant fra Wolf og rekylfjær. Når enn bytter rekylfjær så skal en også bytte slagstempel fjær, men den passet ikke, diameter var for stor. Men det viktigste var å rote frem dremel og utvidet bredde og dybde på baksikte, dermed raskere siktebilde, våpenet er kjøpt for sivilpistol program = kort hold å raske skudd. Jeg brukte skyvelær for å få åpningen lik på begge sider. Brukte kaldblånering til reblånering av dremelkuttet. her er bilder:

 

P4010053_zpsc1b39cbc.jpg

 

 

P4010052_zpscc4c2af9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Revolver skytingen gikk ikke så bra idag så for å ha mulighet til 2 runder i Larvik har jeg bygget om 1911'en til "feltavtrekk" ved å bytte fingerfjær. Hadde ikke tenkt å satse på militærfelt i år, men ettersom revolveren gjorde meg litt usikker på funksjoneringen så kan det være jeg blir tvunget til det.

 

brukte blå lock-tite på grepsskruene.

Link to comment
Share on other sites

Da har 1911'en gått sin første militærfelt runde, resultatet sladrer vel om at det var årets første feltrunde og ikke har trent med 1,5 kg avtrekksvekt. Ingen feil på hverken pistol eller fører.

 

Jeg hadde med Colt Mustangen, den fikk 2 runder idag bare på morro, må trene litt med den slik at den evt kan brukes på spesialpistol NM i Hokksund. Han som lånte den hadde 2 feilmatinger, jeg hadde 2 ganger manglende varsling. Pistolen trenger grip tape stripe på frem og bak strapp.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg gitt opp å kunne bli så "frisk" at jeg kan trene og konkurrere innenfor Dynamisk skyting. Jeg skal heller satse på felt og bane skyting og kjøpe våpen mest mulig egnet til det (Sig P210 (5" pga pris og tyngde) eller Pardini GT9-6").

 

Jeg har derfor lagt den ut for salg på Facebook igår og umiddelbart ble det aktivitet. Jeg la den ut på FINN idag og nå ca 7 t etter er den solgt for prisforlangende. Det skulle tyde på at jeg har priset den for lavt, evt har hatt flaks. Det var 3 stk som jeg opplevde som interessert.

 

Aldri solgt noe så kjapt.

 

Også solgt et Nill revolvergrep idag, det gikk også bare noen timer.

Link to comment
Share on other sites

Da er papirarbeidet over fra min side, gjenstår bare å postlegge så er handelen i boks. Den raskeste våpenhandel jeg har vært med på, og ytterligere en hadde stilt seg i kø med alt klart dersom handelen skulle gå i vasken. Winge våpen burde kanskje bestille flere hver gang de bestiller.

 

Der hører jeg bilen, nå må jeg kjøre på posten (han hadde betalt for express levering av kjøpetillatelsen = han har det travelt).

 

Da er denne bloggen lagt ned fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...