Jump to content

faksen Think! - S&W SW1911 Pro - Blogg


Think!

Recommended Posts

Vært å skutt idag, våpenet går alt for høyt, ca 20 cm på 25 m banen, siktet kan ikke justeres ned mere. Det gjalt ikke bare hos meg, men hos 2 andre som prøvde våpenet. Det betyr at våpenet trenger høyere fremsikte, å da passer det med et smalere også. At siktelinjen kommer litt høyere opp fra sleiden passer også perfekt.

 

1 av de nye magasinen fra Wilson combat kranglet, men etter at vi hadde knota det i fra hverandre å montert det igjen funket det som det skulle.

 

Mulig jeg må sette på en litt kraftigere rekylfjær, det hender at ved lading med fullt magasin så trenger sleiden et lite dytt av og til. Det skjer aldri under skyting.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har SW1911 Pro Olav spesial fått sin første seier, 1 pose påskesjokolade. Klubb morostevne var 2 delt, praktisk og felt.

 

På praktisk delen kom jeg nest sist, det er litt vanskelig når våpenet går ca 20 cm for høyt på 25 m. I tillegg er jeg vant til å hvile venstre tommel på sleidstoppen når jeg skyter STI'en. Dermed får jeg ikke varsel om tomt kammer. I tillegg fikk jeg 1 gang ikke satt i magasinet godt nok, når jeg dro i sleiden smatt det litt ut å dermed ble det krøll. Det var vel 3 magskift på denne stagen.

 

På felt biten var jo ikke mag skift noe tema så her gikk det bedre, det jeg tapte på var på ca 15 m hvor jeg forsøkte å forlegge siktepunkt uten å lykkes spesielt godt. Felt skytterne hadde vondt for å tro skuddtakten og treffene, fikk følelsen av at det var flere som ville banke meg ved neste korsvei.

 

Vi skal skyte litt i påsken, så nå skal jeg lade magasiner å la de stå med patroner i for at fjæra skal slippe litt.

Link to comment
Share on other sites

:overrasket:

 

I går ble jeg fratatt seieren via facebook, regnefeil.

 

Men vedkommende har fortsatt regnet feil fordi han på en stage har regnet med minus poeng totalt = stagen gikk i minus. Den kan ikke være lavere enn 0.

 

Har knapt sovet i natt fordi jeg muligens må levere tilbake påskegodt :winke1:

 

Horten og Omegn Pistolklubb har egen facebook side, det er en lukket gruppe å funker utmerket for raske beskjeder, avtaler mv.

Link to comment
Share on other sites

Da er det offisielt, jeg er fratatt seieren. De fant nok en regnefeil som veide opp regnefeilen som fratok meg seieren. Neste gang skal de ha med PC. Skal møte på trening i morgen med sjokoladeposen :cry:

 

Skal teste med å legge en patron i kammer og fullt i våpen. Når jeg lader så hender det at sleiden må ha hjelp fremover.

Link to comment
Share on other sites

Vært å skutt litt praktisk å 25 meter.

 

10 punds fjær gir for usikker lading, har derfor satt inn 12,5 pund fjær (16 pund er original i 9 mm). Skifte av fjær fra 16 til 10 pund forandret følelsen ved skyting overraskende mye.

 

Tørket av våpenet og oljet låsesporene i sleiden og løpet rundt bushing, utover dette var det vått.

 

Begynner å miste troen på gull-sikte, skal prøve litt til før jeg evt skifter til vanlig sort eller fiber som jeg er vant til.

Link to comment
Share on other sites

Ikke skutt noe mere, vondt i ankel å tar det med ro slik at jeg skal bli bedre. Har bare klart 2 x 1,5t turer i nærområde i løpet av påsken. Eldste gutten har fått skikkelig sykkel, så fra nå av blir det mere far og sønn turer p skogstier for å få et minimum av kondis.

 

Snakket med Olav hos Pedersen Vaabenlager, jeg sender pistolen nedover idag. Det var ikke mulig å få gullsikter (med rund gullknopp) i smalere enn .125. Da ville jeg ha .100 i sort, men det måtte bestilles fra USA = 1-2 ukers leveringstid (ofte er forsinkelser). Så da må jeg velge det vanlige, fibersikte i .100 bredde. Han hadde 3 forskjellige høyder på lager, det sikte som er på er .185 høyt men skyter da ca 20 cm for høyt på 25m. Videre ba jeg han om å justere sikringen slik at den mere positivt er OFF (ON posisjonen er bra).

 

Spørs om den blir klar til "Angry Moose single stack/Classic" 22 april.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vært å hentet pistolen på post i butikk, håper inderlig at EU ikke kverker Post i butikk konseptet selv om kontraktene ikke er helt OK iflg EU rett.

 

Nå har Olav hos Pedersen Vaabenlager satt på et Dawson fiber fremsikte som er .245 høyt og .100 bredt, pris 340. Men de har tatt gullsikte i retur så med frakt og kr 0 i arbeid ble det ikke noe å betale. Han har også justert sikringen slik at den er mere positivt OFF. For å forsende våpenet lovlig beholdt jeg løp, fjær, fjærstyring osv = Olav har ikke kunnet prøveskyte så det kan jeg gjøre selv i morgen håper jeg.

 

I utgangspunktet skulle dette vært en drømmehelg med steel Challenge stevne i Oslo på lørdag og Classic division stevne på søndag. Men helsa er ikke helt topp med ufrivillig tarmskylling idag, om det skyldes virus eller "stress" pga smerter i ankel skal jeg ikke spekulere i. Men jeg har vært hos ortoped og fått klarsignal om operasjon i høyre ankel, det blir det samme som i knær for mange år siden, de høvler brusken i ankel leddet glatt og fjerner grumset fra brusk som har gått i oppløsning tidligere. Så nå venter jeg bare på innkalling til operasjon og kan dermed ikke planlegge stevner eller ferie. Så denne sesongen blir det å ta alt litt sånn på sparket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt svett, hjemme sykemeldt, men tenkte jeg skulle småpjuske med Colt Mustang .380. Fant ingen videoer med detaljstripping av denne eller annen beskrivelse av hvordan. Men når jeg først hadde funnet ut hvordan fjerne sikringen (det stod på nett at det var enkelt) så kom den enkelt i fra hverandre. Det eneste jeg ikke fikk fra hverandre var avtrekker, ville ikke bruke nok krefter til å drive ut pinnen. Renset og smurte ramme, sleid og det meste av smådeler. Ramme og sleid er støpte deler der overflate finish er veldig grov (faktisk grovere enn på CZ), dritten sitter godt. Ultralydvasker hadde vært en god ide faktisk. Så begynte helvete med å få våpenet sammen, en stund vurdere jeg sende dritten til Olav hos Pedersen Vaabenlager. Men når jeg endelig hadde fått stokket avtrekker arm, utkaster, bladfjær, sear, hovedfjær og hammer-strut gikk resten veldig enkelt. Skal testskyte våpenet idag, forøvrig skal den ha rullende siktebilde iflg bruksansviningen, uvanlig for et selvforsvarsvåpen. Etter puss og olje er avtrekksvekta mer enn 2.671 gram = den trenger en tur til Olav. Skal testskyte den i kveld etter at ungene er i seng.

 

Prøvd å teste avtrekkvekta på SW1911, med pose festet med hyssing rundt avtrekker så ble det nesten 1.600 gram. Med lodd som har skikkelig kam så ble det under 1.400 gram. Mao å teste avtrekksvekt med pose og hyssing er ikke nøyaktig. Skal teste med klubbens vekter idag, håper den holder mer enn 1000 gram (det er det ejg ahr bestillt) fordi da klarer den kravene til grovfelt.

Link to comment
Share on other sites

Mustangen funket som den skulle å presisjonen er faktisk veldig bra våpentypen tatt i betraktning (og skytter ikke minst). Fra 8 m hadde jeg 2 x10, 1 x 9 og 2x 8, alt i overkant enda siktebildet var rullende. På 25 m hadde jeg 5 i svarten, da var siktebilde i nedkant av skiva.

 

Når det gjelder SW1911 ble jeg veldig skuffet over avtrekksvekta, den holdt ikke 1000 gram = den kan ikke brukes i grovfelt. Prøvde vekter merket med 850 gram å det holdt den greit. Skal ringe Olav å spørre om hvilken arm på finger fjæra jeg skal bøye på.

 

.245 høyde på fremsikte passet utmerket, behøvde bare 2 klikk opp så var jeg omtrent midt i med Magtech 124 grs RN fabrikk ammo. Litt skuffet over presisjonen, den er dårligere enn M&P9 Pro, HK P30 og ikke minst CZ Shadow'en, jeg har prøvd både med og uten støtte, men har problem med å komme under hva som kan dekkes med min hånd. Jeg innrømmer at jeg ikke er noe "spesialist" i presisjon på 25m banen, så jeg skal trene litt fremover så skal vi se. Skal prøve konkurranseladningene mine.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med Olav, jeg hadde bestilt avtrekk til ca 1 kg, trolig er mitt avtrekk stilt på 980 gram. Jeg kan bende venstre fjærbein ørlite, men max som kan justeres med fjærbeina er ca 50 gram. Men da er pistolen bare lovlig i grovfelt = konkurrerer med 6" og 32sw = ikke konkurransedyktig. For å bli konkurransedyktig må avtrekket opp i 1,4 kg = militærfelt som er det som det konkurreres i klubben. Olav kan lage en egen sear og fingerfjær for 1,5 kg avtrekk = så kan jeg enkelt bytte mellom ca 1 kg og 1,5 kg avtrekk. jeg har ikke snakket pris med olav men delene blir vel rundt kr 1000 og avtrekksjobb er std pris kr 1000 = kr 2000.

 

Et annet alternativ er å kjøpe en 686 target champion å få olav til å ta avtrekksjobb kr 1500, tilsammen skulle det bli kr 10.200. Han monterer da avtrekksstopp, bytter alle fjærer og gjør "alt" iflg han.

 

For å finansiere dette tror jeg at jeg legger STI Edgen ut for salg. Må bare fundere litt på ønsker/behov/løsninger slik at jeg i etterkant ikke angrer.

Link to comment
Share on other sites

Da ble det innledet forhandlinger igår om kjøp av S&W 686 Target Champion med kona som motpart. Jeg innledet forhandlingene med å si at jeg tidligere hadde fått tillatelse fra henne, jfr godkjent revolver søknad som lå på kontoret mitt. Det ble da pause i forhandlingene, dessverre brukte motparten pausen godt. Da forhandlingene startet igjen ramset hun opp forhistorien, jeg hadde fått innvilget revolver men så fant jeg Colt Mustang å brukte konsesjonen på å kjøpe den i stede for revolver. Dermed var kjøpetillatelsen ikke gyldig på tross av politiets stempel = jeg var satt sjakk matt. Videre forløp i forhandlingene vil ikke bli referert for ikke å avsløre hvor langt enn kan synke for om mulig få viljen sin. Resultatet er at jeg får kjøpe revolveren men må selge STI'en, jeg kan kjøpe først og selge senere, så helga vil bli brukt til å ta varetelling og lage annonse.

 

Det skal bli en lettelse å bli kvitt STI'en å dermed behovet for 2xtromling, helpressing, smøring og en evig jakt på .40 hylser = altfor mye jobb. (Med revolver beholder jeg mine hylser).

 

Så idag har jeg vært innom Politiet å forklart at jeg ville kjøpe revolver men ikke til sivilpistol 4, men til revolverfelt. Det gikk greit ettersom jeg ikke har noen revolver fra før. Søknaden var godkjent med påskriften .357 magnum = jeg kunne brukt den som den var. Men jeg liker å ha ordnede forhold med våpenkontoret, i det lange løp lønner det seg.

 

Så da er søknaden posta til Pedersen Vaabenlager, skal ringe litt senere å bestille revolver med avtrekksjobb fra Olav.

Link to comment
Share on other sites

Kona bruker ikke sminke og er veldig nøysom når det gjelder seg selv. Men jeg må jo innrømme at pistolskyting er en dyr hobby når enn kalkulerer inn reiser/opphold mv.

 

Men det får inn på salg nå går inn i et våpenregnskap som jeg kan bruke til andre ting. Ammo, ladekomponenter, reise, opphold mv er forbruk og teller ikke, kun investeringer/salg er med i regnskap.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg skrev ovenfor at jeg har nøysom kone, jeg vet ikke jeg. Hun kjøpte ny mobil (SonyEriccson Experia Active), den hadde hun i 24 t før hun bedømte skjermen for liten til å spille Wordfeud = hun måtte ha ny å slik fikk jeg ny mobil. Dessuten har hun fått ny PC med tilbehør og kamera, så jeg har ikke fullt så dårlig samvittighet pga skytingen.

 

Salget av STI Edge er i sluttfasen, så det tikker penger inn på konto jevnt og trutt. Hadde tenkt å kjøpe Nakling sine ss mag holdere. Men winge skal få inn en Ghost singel stack, skal se på den før jeg handler noe mere.

 

Har meldt meg på Red Appel Light, det blir trolig eneste stevne i sommer.

 

Rundt midten av september forventer jeg å havne under kniven, håper å være klar til NM Singel stack i Moss.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fått 4 x Nakling mag holdere. Under justering knakk hodet av skruen som justerer vinkel på mag holder, fikk ny + reservedel fra nakling. Den sitter som støpt på cr-speed belte, fjæring gjør at den sitter stødigere enn originale cr-speed holdere. I tillegg er den laget fra grunnen av for singel stack = den bygger ikke mer enn den må utover. Utrolig enkel og logisk konstruksjon.

 

Kjøpt UL-vasker fra jaktdepotet = lyman. Måtte jo stappe 1911 i den umiddelbart, detaljstrippet pistolen og la ned delene i diesel. Det blir lampeparafin neste gang. De flaskene som følger med er ikke tilstrekkelig for en fylling. Måtte bruke kobberbørste på breachface. Frosøkte å kjøpe cronograf, men de var tom, merkelig at det skal være forbruksvare 8)

 

Fått stor pakke fra Midway Norge, de holdt leveringstiden denne gangen også. Til 1911'en har jeg kjøpt nighthawk kort avtrekker og Ed brown lett mag utløser fjær. Jeg har i tillegg kjøpt Caldwell pistol/revolver støtte, det kommer godt med når ammo skal testes 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har gitt opp å vente på 1911 magasiner jeg har bestilt og betalt for over 1 år siden fra Winge. Bedt om å få pengene tilbake, men også det drøyer pga ferie avvikling.

 

Har bestilt og fått ytterligere 4 stk Wilson Combat fra Midway Norge, også denne gangen overholdt de leveringstidene som de oppgir, det er 3 gangen på rad. Har også fått 2 stk IMSI 11 punds rekylfjær. Det blir ikke byttet noe før etter Red appel, vil ikke risikere å få noe feil fordi våpenet er utestet. Det blir eneste ute stevne på meg denne sesongen.

 

Mandag skal jeg purre på operasjon, de har hatt feriestengt. Var hos reumatolog, det tar 4 uker uker å bli gangfør etter en slik operasjon, så foreslo han 4 uker på rehab ved Lillehammer fra jeg er blitt gangfør. Så det spøker for deltagelse på NM Classic div i Moss. Rehab er forøvrig drevet av pinsevenner og serverer bare vegetarmat, så det blir nok bra :cry: I tillegg skranter høyre kne, mulig det blir titan etterhvert.

 

Idag tidlig la jeg tak på vedbua. Deretter har jeg vært å jobbet etter evne på Horten pistolklubbs nye utebane. For det meste rydding og oppmåling av skyteavstander, diskutert skyte og sikkerhetsvinkler. Vi leier området midlertidig som er forsøksprosjekt, funker det for oss, bonden og omgivelsene så skal vi søke om å anlegge skytebane. 25 meter og 32 meter (max avstand praktisk skyting) er ikke noe problem. Men vi ønsker å anlegge 50 meter (bl.a Politi) og 70 meter (max avstand felt skyting) standplasser også, da fyller vi alle våre behov. Fredag kommer bonden med ved til meg, må jo pleie samværet med utleier.

 

Det drar i langdrag med å arrangere godkjenningskurs praktisk i Horten. Vært i kontakt med Moss pistolklubb, de var positive så nå utarbeider vi detaljene.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpt UL-vasker fra jaktdepotet = lyman. Måtte jo stappe 1911 i den umiddelbart, detaljstrippet pistolen og la ned delene i diesel. Det blir lampeparafin neste gang. De flaskene som følger med er ikke tilstrekkelig for en fylling. Måtte bruke kobberbørste på breachface. 8)

 

F 8)

 

Du skal blande ut flaskene med vann.. Blandeforholdet står på flasken.. Holder ganske lenge en slik flaske..

Link to comment
Share on other sites

:( SKUFFET

 

Kjøpt Caldwell pistolstøtte bl.a fordi jeg ikke fikk noen samlinger å snakke om med sw1911. Det ble ikke noe bedre samlinger selv med støtte, skal være fornøyd om alle var innenfor svarten, spredning i høyden, kunne dekkes med en hånd. Dette er altfor dårlig, å ikke akseptabelt. Jeg har brukt hjemmeladd konkurranse ammo og Magtech 124 grs fabrikk, begge var like dårlige. Magtech ammo i CZ Shadow skutt med lignende støtte mener jeg å ha skudd 4x10 og 1x9 i en serie og annen serie med 3x10 og 2x9 (utfra husken). Jeg fikk prøve magtech ammoen i en ny CZ Shadow, det ble ikke stort bedre = det kan være et ammo problem. CZ eier skjøt bedre med S&B ammo enn magtech i sitt våpen. Så det kan være et ammo problem. Nå har jeg funnet frem Winchester fabrikk med 115 grs RN kule og hulspiss, å hulspiss ammoen er presis. Håper å få til testing i morgen, men kona skal på møte.

 

Dette var en skikkelig kalddusj, har jo "mange" ganger skutt bedre frihånd med M&P og HK P30. Jeg må vel dra frem M&P'en å teste presisjon med den også.

 

Hjulpet med å plukke hylser, nå er jeg helt sikker på at det var fornuftig å kvitte meg med .40sw, god uttøyning.

Link to comment
Share on other sites

Hjulpet med å plukke hylser, nå er jeg helt sikker på at det var fornuftig å kvitte meg med .40sw, god uttøyning.

 

40sw er veldig overkommelig. Billige hylser lette og få tak på 1 gangs skutt.

38 super comp derimot. Der må man lete frem alle.

Link to comment
Share on other sites

Jobbet litt med pistolen idag. Nummerert alle 10 magasiner idag med å "punche" tallene inn i magbunnene (solid aluminium).

 

P8110791.jpg

 

Hadde jeg hatt skrustikke så kunne jeg slått inn initialene også.

 

Montert mag bunnene på de 4 siste Wilson combat magasinene, dvs jeg har 10 magasiner nå å det burde holde. Disse magasinene er vanskeligere å demontere for puss enn vanlige HK, CZ og M&P magasiner. De fire siste magasinene er ikke prøveskutt ennå.

 

Reparert skruen jeg ødela på Nakling's magholder og lagt 2 sett skruer i reservedels skrinet. Montert riggen med Nakling sine magholdere, + den jeg hadde fra før. Dvs med plass til 12 magasiner, men normalt vil jeg ikke ha magasiner i stoff holdern slik at jeg sitter godt mellom stagene.

 

Montert Ed Brown light mag catch fjær, det funket fint så den blir der selv om den knapt blir testet før Red Appel Light. Foretatt Dremel jobb på Alumagrip platene slik at mag utløser knappen kan monteres i hvilken som helst vinkel:

 

P8110790.jpg

 

Så ble nysgjerrigheten for stor, hvordan passet "Nighthawk Custom Solid Trigger Short" i pistolen. Den originale avtrekkeren hadde det veldig romslig og skranglet, Olav har montert 2 pinner i avtrekkeren slik at den ikke skrangler vertikalt. Men horisontalt var det fortsatt romslig. Nighthawk avtrekkerne er egentlig oversize, men her smatt den rett inn og passer perfekt. Etter stevne skal jeg forsøke å montere den selv, i utgangspunktet er det vel bare overtravel skruen som må monteres.

 

P8110785.jpg

 

P8110786.jpg

 

P8110788.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da jeg skulle legge meg fant jeg en SMS med beskjed om at Winge Våpen hadde forlagt permen hvor gjenparten av min kvittering var, den sa hvor mye jeg hadde betalt for 8 x Metalform magasiner. De kunne dermed ikke utbetale pengene til meg. De har datakasse så dette syntes jeg var merkelig, jeg ble mildt sagt forbannet, ikke mulig å få sove. Jeg hadde tidligere lett på de logiske plassene, så da gjenstod de ulogiske plassene. Så midt på natta gikk jeg på loftet, Sonja trodde det var en tyv som rommestrerte. Å der i kassen over hagle og jakt utstyr lå den sammen med viktige papirer. Disse papirene har tidligere vært i hylle i våpenskapet, i forbindelse med flyttingen så har denne papirbunket blitt lagt i fjernarkivet. Så nå bør det ikke ta lang tid å få mine kr 2.800 som Winge våpen har "lånt" i 1 år.

 

Jeg har ikke skrustikke, men en stillbar Black and dekker arbeidsbenk, det var godt nok til at jeg fikk punchet inn initialene mine. Så da er magasinene ferdig merket. I morgen er det prøveskyting.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Faksen

Pleier som regel ikke å kommentere noe du skriver, men her må jeg komme med noen fakta.

du sier at du har ventet på penger tilbake nesten fra når du kjøpte/ betalte magasinene, for det første har du blitt opplyst om at Winge Våpen hadde ingen lev dato på magasinene, for det andre har du blitt tilbudt å få igjen pengene ved minst 2 annledninger på tlf med meg, men du har valgt å vente til de kom. så sendte du meg en tekstmelding 10-7 hvor du ønsket pengene tilbake, der jeg spurte om kopi av kvittering, det fant du ikke. Så sa jeg at jeg skulle lete etter kvitteringen og som jeg sa hadde vi ferie avikling og skulle sjekke når jeg fikk tid,( det var muligens her du ble forbannet da tiden dro litt ut) dro opp i "ferien min" for å finne kvitteringen, men fant den desverre ikke så sendte jeg en tekstmelding til deg hvor jeg spurte pent om du kunne sjekke en gang til for sjefen min krevde kopi av kvitteringen (hadde tenkt til å sjekke mer til uka). Winge Våpen har ikke data kasse skjønner ikke hvor du har dette fra?

 

 

Rino Olsen

Bransjetilknyttet

Winge Våpen

Skriver som privatperson

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Magasinene skulle leveres i august 2011, jeg kjøpte pistolen juni 2011 rett før ferien å skulle få magasinene når jeg kom fra ferie.

 

Det er riktig at jeg har blitt tilbudt å få pengene tidligere, det står i "bloggen" også. Men jeg ville først og fremst ha magasiner fordi det ville bli dyrere for meg å kjøpe dem selv. Så har jeg relativt nylig snakket med deg, du kunne ikke gi meg noen tid for når magasinene ville komme. Da gikk jeg lei å ba om å få pengene, du fikk nøyaktig tidspunkt (fra min nettbank) for når våpenet og magasinene var betalt og jeg oppfattet det da som du skulle finne kvitteringen.

 

Jeg har oppfattet det som at pengene ikke ville bli betalt uten at kvitteringen kom frem. Som sagt hadde jeg lett på "faste" steder og andre logiske plasser. Kvitteringen ble funnet i "fjernarkivet" fordi det er lite trolig at det blir noe særlig jakt på meg med det første.

 

Når det gjelder datakasser så hadde jeg denne gangen håndskrevet kvittering. Men andre ganger mener jeg bestemt å fått en fra datamaskinen.

 

Forøvrig er det helt utrolig at dere ikke klarer å skaffe magasiner til våpen dere selv importerer. Mener jeg ventet rundt 1 år på å få alle M&P magasiner også.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å forsikre meg om at jeg fortsatt kunne skyte med støtt så skjøt jeg først med revolver og stillte inn siktene. Deretter skjøt jeg Magtech 124 grs fabrikk ammo i M&P9 Pro, en kombinasjon som har funket utmerket tidligere.

 

DSC_0024.jpg

 

Samme ammo skutt i SW1911

 

DSC_0025.jpg

 

SW1911 og Winchester White box, ikke kjent som noe god ammo i USA men funker greit.

 

DSC_0026.jpg

 

Hjemmeladd ammo (årelang bruk på IPSC stevner)

 

DSC_0027.jpg

 

Testskutt de 4 nye magasinene, nr 8 ga litt strul, bl.a kastet den ikke ut tomhylse og vekslet som den skulle. Videre ville ikke sleiden helt frem 1 gang med dette magasinet. Alt dette skjedde med magtech fabrikk ammo. Dette magasinet vil ikke bli brukt på neste stevne, så skal jeg holde øye med det fremover.

Link to comment
Share on other sites

Testskutt magasin nr 8 uten å finne feil, så det blir brukt på Red Appel på lørdag.

 

Glemt å skrive at det er en feil på våpenet som kom frem når jeg skiftet til lett magutløser fjær. Dersom jeg tar hurtig magskift og sleiden er åpen, så rekker jeg å holde igjen magasinet med mag utløser knappen = magutløser må justeres. Om sleiden er lukket får magasinet godt fart ut av våpenet å jeg klarer ikke fange magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Det var en nyttig gjennomkjøring av pistolen på Red Appel Light. Jeg hadde justert magutløser slik at den ikke skulle slepe på magasinene når magutløser var helt trykket inn. Etterhvert kom jeg på at fulle magasiner buler litt, men da giddet jeg ikke justere mere. Det fikk jeg straff for på stage 1 da jeg måtte dra ut et magasin med 6 patroner. Det var en 5 min dremel justering, magutløser er nå kaldblånert.

 

Det var en våt formiddag selv om det ikke regnet så mye som meldt. Så jeg har brukt tid på våpenpuss og ikke minst magasinpuss når jeg kom hjem. Ettersom våpenet var i atomer så passet det bra å montere kort avtrekker, alt gikk bra helt til grepssikring skulle på. Jeg finner ikke ut hva som er galt, det er ikke grepssikringstappen som er problemet, og heller ikke neste trinn på grepssikrings tappen. Så jeg må nok bare sende våpenet ned til Olav å håpe på rask behandling. I tillegg har jeg satt inn 11 pund rekylfjær.

 

Jeg vant Classic division, men vi var bare 2 å han andre var på sin første konkurranse. I tillegg skjøt han med .45 hylser som hadde vært innom Glock = problem.

Link to comment
Share on other sites

Stagene gikk slik:

 

Stage 5: tid 15.58, 18xA og 1xC. Rolig start, var brøkdelen fra å beskyte NS. Ellers gikk det greit.

 

Stage 6: tid 22.90 17xA og 5xC. Siden det gikk så bra på første stage så ville jeg sette opp farta litt. Men det ble litt mange Charley så jeg bestemte meg for å gå tilbake til rolig tempo. Stål gikk også bra.

 

Stage 1: Tid 33.26, 28xA og 4xC. Morsomt stage, det var uendelig mange muligheter for å løse oppgaven og ingen var åpenbart bedre enn andre. Jeg hadde valgt start slik at jeg kunne stå å skyte 4 skiver, men ubevisst begynte jeg å gå fremover = kastet bort litt tid her i forhold til planen. På siste magskift måtte jeg dra ut magasinet, så der tapte jeg nok minst 2 sec.

 

Stage 2: tid 12:06, 10xA og 2xC. Det var bare vi i Classic som måtte ta magskift.

 

Stage 3: Tid 9:24, 4xA og 5xC. 9 skiver som skulle skytes med sterk hånd. Skjøt rolig for ikke å måtte ta magskift (=hadde 2 i reserve).

 

Stage 4: Tid 16:16, 10xA og 3xC. Batteri i hørselvern ga opp så jeg skrudde av "lyden" for å slippe å høre varsellyden. Dermed ble jeg overrasket over at det var min tur = fikk ikke en siste gjennomgang før start. Men jeg husket stagen selv om det var mye detaljer å holde styr på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pga "avbestilling" ble jeg innkalt til operasjon på dagen torsdag i forrige uke. I.flg kirurgen har de småflikka litt men det de fant er ikke årsak til mine plager. Så da er det bare å sitte å vente på nye spesialisttimer, rehab, operasjon osv osv osv.

 

Igår innbetalte Winge våpen endelig kr 2.800 på min konto for magasiner de ikke har vært i stand til å levere på tross av at de har hatt 1 år på jobben.

 

Idag kom pistolen tilbake fra Olav kjelvei hos pvas.no. Jeg er strålende fornøyd, for første gang har jeg en pistol med riktig avtrekker lengde. Han tok kr 580 for jobben (inkl frakt) med å innstallere avtrekker jeg hadde kjøpt inn fra Midway. Håper å kunne prøve den mandag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Tirsdag 13 november kom jeg tilbake fra 4 uker rehab. Begynte umiddelbart å følge opp treningen her hjemme, kan alt nå si at det er stor forskjell på å trene hjemme og på institusjon. Borte bestemmer enn selv mixen trening/hvile, hjemme så er det kone og barn som bestemmer.

 

Igår hentet jeg startpapirene i Moss for årets MIO, NM i Classic division. Jeg har ikke holdt i våpenet siden august så jeg hadde noen nybegynner feil i startet. På de 2 første stagene (Hot range) mistet jeg magasin 3 ganger, resten av dagens 6 stager gikk bra = lærevillig. På dagens 3 stage (stage 7) så hadde de gjemt en skive, den hadde jeg ikke fått med meg på breaf, Så der røyk jeg på 2 miss og 10 straffepoeng = nybegynner feil (jeg var første skytter). Men jeg hadde lært å lytte etter antall mål under breafen og sannelig fant jeg en gjemt skive på stage 2 under gjennomgangen = lærevillig.

 

Pistolen tikker og går som den skal, det er brukeren som er problemet. Jeg har noen miss (tror det er 3 stk), men jeg er ikke alene om det, men jevnt over er det mye alfa. I morgen er det 4 langløyper så det skal bli morro.

Link to comment
Share on other sites

Da er NM Classic division over, det ble 20 plass av 33 fullførte, eller mere riktig 59,39% av bestemann. (Kan jo nevne at de originale skjefteplatene mine fikk sølv :smile: )

 

Proffer har beregnet at en taper ca 5% poeng ved å skyte minor (9mm) kontra major (40sw eller .45).

 

Jeg fikk 5 miss igår og 2 nye idag. Det kan nevnes at på stage 11 så var det bare 19 av 155 som traff på alle skivene. Forøvrig fikk jeg totalt 1 penalty, 7 miss, 5 delta, 32 Charley og 172 Alfa.

 

Jeg hadde 2 problemer idag:

- Første gang er jeg neste sikker på at første patron stuka i magasinet og ikke ville mate. Det smarte ville være å gi sleiden en smekk bak, men jeg begynte å jokke sleiden frem og tilbake (det lille som gikk). Det løste seg etter noen sekunder og jeg kom ikke ut av patrontellingen videre på stagen.

- Andre gang fikk jeg ikke tatt avtrekk, jeg så at hanen var spent, men mere oppfattet jeg ikke i farta, dro i sleiden og fortsatte som før. Jeg er rimelig sikker på at det skyldtes at sleiden ikke var helt fremme.

Link to comment
Share on other sites

Vært å crona litt med denne pistolen. Da fikk jeg avtrekksfeil 3 ganger, samme som på MIO (ville ikke ta avtrekk), å nå hadde jeg tid til å sjekke hva det var. Det er avtrekker som ikke går nok frem til å resete avtrekker = våpenet vil bli lagt i posten i morgen til PVAS og børsemaker Olav. Kan være møkk og det kan være avtrekker som er montert for tight. Jeg bestilte tight montert avtrekker fordi jeg hatet skranglelyden som original avtrekker hadde.

 

Winchester 115 grs Silvertipp hulspiss ga en snitthastighet på 1257 fts og faktor 144,55 (hastigheter 1257 1280 1252 1253 1240)

 

Whinchester 124 grs White box ga en snitthastighet på 1116 fts og faktor 138,38 (hastighet 1079 1110 1157 1117)

 

Min konkurranse ammo fra flere år tilbake ga en snitthastighet på 1061 fts og dersom en legger til grunn kulevekt 123 grs så ble faktor 130,5 = plenty (hastigheter 1050 1081 1081 1072 1049 1053 1080 1070 1026) (archipelago 124 grs kule, 4,2grs N320 krutt, magtech hylse, CCI hette, COL 28,8 mm)

 

Overnevnte ammo gikk ikke så raskt i M&P'en så jeg la på 0,1 grs krutt. Denne ammoen ga et snitt på 1067 fts og en faktor 131,24 (hastigheter 1050 1081 1081 1072 1049).

 

Når jeg er ferdig med revolver ammo skal jeg først mikse praktisk ammo spesielt for denne pistolen. Har kjøpt inn Frontier 147 grs kule og Archipelago 124 grs TC kule (jeg har et lager på 4000 av denne). Deretter skal jeg teste ut 3 forskjellig H&N kuler og N340 krutt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vært innom Intersport Bogstadveien å sett på Les Baer, må nok bearbeide mor litt til.

 

Skal prøve å huske å ringe Pedersen vaabenlager, pistolen har vært der en mnd, begynner å bli redd at det er noe "alvorlig" galt med den siden den ikke er kommet i retur.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Her ahr det ikke vært mye skriverier på lenge. Pedersen vaabenlager justerte disconector, så nå funker avtrekket som det skal.

 

Skutt Farris Challenge som prematch og jobbet på stage 4 som skriver. Jeg kom på 2 plass, men som alle som skyter dynamisk sportsskyting vet så er det % som teller, jeg skjøt 61% av Rino. Vant stage 4, selv om jeg jobbet på denne stagen så hadde jeg ikke sette den (eller noen andre) før jeg skjøt prematch. Jeg fikk masse problemer på stage 3, på begge omladningene fra tomt kammer ville ikke sleiden frem, jeg måtte slå bakpå sleiden for å få den frem.

 

Da jeg skulle tømme magasinene for patroner var det fra 2 av dem vanskelig å få ut første patron. Rim kjører seg fast i extractor grove på patronen under. Etter å ha demontert, montert, fylt og tømt magasiner her hjemme mener jeg å ha funnet feilen. Slik var fjæra montert:

 

wc19119w_zpsc858112d.jpg

 

Men mens jeg holdt på å surre med magasinene kom jeg på at jeg hadde snudd fjæra fordi det var så vanskelig å montere magasinene etter puss. Den lille tappen kilte seg mellom magasin og retainer dersom enn ikke var nøye med å dytte retainer fremover samtidig som en dyttet mag bunnen bakover. Så etter å ha snudd fjæra slik

 

wc19119sb_zps3eef4273.jpg

 

Ble det bra i alle magasiner unntatt nr 7. Jeg tok av magbunn og retainer og så at alt var ok, monterte og testa, alt funket. Ikke vet jeg hva som gikk galt. Jeg må mao prøve å prøve dytte øverste patron ut av magasinet før jeg sette magasinet i magholder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har Horten og Omegn Pistolklubb fått seg klubbskjorter, samme fabrikat som Moss skjortene (de gamle gul/sort) men i farven blå/grå. Denne gangen er vi sponset, betalte bare kr 200 pr stk, i Moss betalte vi vel rundt kr 500 pr stk.

 

Virker som DSSN (Dynamisk Sportsskyting Norge) spisser "Sport" profilen på skytingen vår så "alle" klubber burde ha sportslige klubbskjorter etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...