Jump to content

Davide Pedersoli


Ole

Recommended Posts

Hei,. Har vært å kjøpt mæ en Davide Pedersoli svartkrutt rifle mod Plainsman i kal.45

E veldig fersk inn svartkrutt rifle og lurer på følgende:

Hvilken diameter skal kulene være og og størrelsen på lappene man har mellom kulene og krutte ??

(Husker ikke hva dem heter)

Hvor mange gr. krutt bruker man til den ??

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Her skal du bruke pach, tøy lapp rundt kula, noe som har sterke fibere som ikke går i oppløsning når skuddet går! Du får sjekke pachen etter avfyring

Med en slik pach så vil kule dia ligge på cirka 440.

Krutt mengde er litt sånn att man kan i utgangs pungtet følge kalibret, alltså du har cal 45. Da blir det 45 grains med svart krutt.

Det gør jeg og det går meget bra, men du får prøve litt + -.

Link to comment
Share on other sites

Et råd til trådstarter, besøk www.svartkrutt.com, så ser du at nybegynnerbibelen nå er på tilbud. Denne anbefaler jeg deg å kjøpe. Svartkrutt er moro, men du skal ha respekt for det du sysler med og du bør sette deg litt inn i saker og ting før du setter i gang å skyte. Det er ganske annerledes å lade svartkruttpatroner enn moderne røyksvake. Det er ingen heksekunst, men som sagt, les litt og lær mye!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg var også på NM og ble antakelig bitt av samme basillen.

Så nå går jeg å tenker på en "Missouri River Hawken Maple" i cal. 50.

Hadde i tankene å bruke den i vithworth-klassen, og bruke lang-kuler å skyte med.

For å bruke langkuler må børsa ha kjapp riflestigning, har jeg forstått etter at jeg la ut et spørsmål på www.svartkrutt.net.

Og det har denne riflen.

Så når Børselars åpner om et par dager skal jeg ha meg en prat med dem. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...