Jump to content

Villsvinjakt til høsten - hvor?


ko-stens

Recommended Posts

Grubler på en tur over til Sverige i oktober. Da jeg ikke er elgjeger, og det er opphold i småviltjakta i høstferien, hadde det vært greit å ta seg en tur over grensa og prøve noe nytt. Har absolutt null peiling på denne typen jakt, så bær over med dumme spørsmål! :wink:

 

Tenkte å gjøre det så rimelig som mulig da jeg har mer enn nok av utgifter til ALT MULIG annet. Tenkte å ta to netter, med en gris pr natt. Det får holde i første omgang.

 

Tips til sted? Har sett litt på Inatur.se og vildsvin.se, samt jaktformedling.se, men finner liksom ikke det helt store.

 

Hvor mye kan jeg regne med at noe slik vil kunne koste? Ser for meg fra tre til fem tusen selv, inklusive jakt, boende og gris, men det er kanskje litt lite?

 

Ps. Har en Sako .308, og den regner jeg med holder til det bruket, men holder Zeiss Classic 2,5-10x50 i oktobermørket???

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har jaktet gris på en plass som heter Vinnalt. Det ligger 20km fra Halmstad, de har MYE gris og et veldig bra opplegg. Prisen der er 590 for en natt og fellingsavgift på 500 for gris opp til 100kg og 1000 for gris over 100kg. Da er grisen din. Var der i januar og fikk en på 50 kg og jaktet der nå i sommer og da fikk jeg 2 smågriser på en natt. Du kan sjekke på vinnalt.se, de har en bra web side med en masse bilder og nyttig info. Eneste minuset er at jeg syntes de er vel dyre på hytteutleie. Men i oktober går det jo an å ligge i telt?? Hvis man er flere som reiser så blir det ikke så dyrt. En ting er i alle fall sikkert- villsvinjakt er svinaktig artig ! Ikke minst er kjøttet vanvittig godt. Jeg kommer nok ikke til å reise mer dit i år, er altfor opptatt med annen jakt, men skal defintivt tilbake. Lykke til

Når det gjelder våpen så en 308 et helt greit kaliber, kikkerten holder i massevis da de har belysning på alle åteplasser (grønt lys)

Var sammen med en kamerat i januar og de fikk vi prutet en god del på hytteleien så det ble ikke så gærnt. Ta en telefon eller send en mail og forklar at du er alene så tror jeg nok at dere kommer til en avtale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...