Jump to content

prestasoner på 460 wby


skattebo

Recommended Posts

820m/s med 500grs kule er det ikke mange som klarer å få ut av 460'n. I alle fall ikke med vettug jaktrifle. Kanskje med ekstra lang pipe?

Jeg klarer ca 800m/s med min, med hjemmeladninger, og det tyder på maks. Enten blir hylsa for full eller så blir det trykktegn. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja men 800 meter hørest ut som nok det,jeg lader med 500gr hornady nå med 120 gr vit n-160 og har ingen tegn på trykk ennda var oppe i 124 grain på 500 gr men det vart mest berre å fyre for kråkene trur eg,skal nok ivestere i cronograf eigong snart.

Men hvilket krutt har du mest brukt på termosen din???.

Link to comment
Share on other sites

Høres kjent ut det der. Har også brukt noe N160, men har nok brukt mest N15/MRP. Har også prøvd N204.

Hvis du virkelig ønsker oppmerksomhet på standplass så fyll opp med N560. Da får du et vanvittig munningsglimt.

Det fikk i alle fall jeg. Min rifle er bygd på en Brno 602, og er uten rekylbrems, men glimtet får du nok uansett. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Rifla mi er av ei wby mark 5 som jeg jøpte billigi som da var i cal 30-378 som svei ut pipa på liten stund. :mrgreen:

Har sikla på 460 i mange¨år og så vart det planlagt afrika tur etter bøffel,rifla vart levert til børsemaker viken til full overhalling og retting og lapping av alle låseklakkene.Etterhvert fikk den ny lotar walter med oktagon pipen og opne sikter og oppslag opp til 300 meter,skulle hatt skikkelig valnøtt på ho men den syntntetiske stokken som sitter på er heilt grei og skyte med , ikke den finest å sjå på,så etter test skyting så varafrika drømmen snart i boks,men vart vekt ei natt med fulle sirener med husbrann.

Så drømmen gjekk til helvet men 460n`lever nå som elg slegge i valdres og på finnskogen på bjørn og elg,

Men ein dag skal eg til afrika.

hyggeligt å høre at det er fleire som har kamra børsa si i ei skikkelig storvilt rifle,men bur i norge :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...