Jump to content

kjøp av skudd i sørafrika


Husqvarna 1900

Recommended Posts

nå er det like før jeg drar nedover til Sør-Afrika på en liten jattur. Det som jeg da lurer på er, hvilke type rifleskudd er det som er vanlig der nede? kalibret jeg skal bruke er 30-06. Er det et godt utvalg? eller er det bedre å ta med seg skudd fra Norge? rifla mi er ikke kresen på skudd så presisjon blir neppe noe problem i denne sammenheng. rifla mi går ekstremt godt med laupua mega, men dette er vel heller tvilsomt at jeg får tak i? :oops: ellers går den godt den federal fusijon....

Link to comment
Share on other sites

Har du tid og muligheter til handle ammo, kan du gjøre dette. Det fabrikkmerke som er vanlig i RSA er PMP (Pretoria Metal Pressing) De har meget gode patroner i de vanligste kalibere. 3006 er meget godt til antiloper.

 

Jeg ville nok tatt med ammo hjemmefra disse kjenner jeg og er innskutt md osv. Har brukt PMP på jakt der nede de fungerte helt topp 375 H&H Mag

Link to comment
Share on other sites

God tur, var i east cape i april og sparer til neste tur. Gode priser på Rhino kuler der nede....

Hva er det du har på menyen der nede?

Ville nok som de andre skriver, bruke det du har testet her hjemme. Men du må nok regne med å skru litt når du tester der. Skriv gjerne litt når du kommer hjem og post bilder....

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne ta med litt ekstra skudd du kan bruke som tips til PH feks. Går gjerne litt mer skudd en man regner med også, kan være du må stille inn kikkerten på nytt eller noe annet. 30-06 er jo ellers ganske lett å få tak i de fleste plasser. Mange i SA bruker det på det meste av matvilt ol.

Link to comment
Share on other sites

.Når har "huskvernen" vært der før - så jeg antar at han har sine forestillinger om hvordan denne turen skal være.

 

Som .30 Herret skriver - er all tips er kjærkomment, men glinsende dollar er vel det som går rett hjem :D . Skal man ha med ammo til noen - må det ihvertfall være av et såpass kvantum at han kan skyte inn - og skyte endel dyr :wink: (akkurat som vi ønsker å gjøre det her hjemme).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...